Re: Murarka, hotele dla owadów.

From: "rageofhonor" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Murarka, hotele dla owadów.
Date: Wed, 26 Nov 2014 13:56:57 +0100

Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
news:547561ad$0$18086$65785112@news.neostrada.pl...

> Ale co się robi z tymi kokonami po wyciągnięciu ich z ula, a przed
> wykluciem owadów? Gdzie się je trzyma? Bo przecież ul zniszczyliśmy, żeby
> wyciągnąć kokony :)

No właśnie. Z tego co wiem to można trzymać je w lodówce. W pudełeczku
kartonowym, by się nie podusiły.
Ul z rurek trzcinowych trzeba zastąpić nowymi rurkami. Ul składający się z
płytek siedliskowych trzeba tylko oczyścić.

Ta selekcja ma na celu pozbycie się pasożytów które potem ponownie i w
większej liczbie zaatakowałyby nowe pokolenie.

Ja moje ule zdjąłem okryłem siatką i zostawiłem w domku na działce. W
przyszłym roku w styczniu albo lutym wyciągnę kokony policzę i dam je do
lodówki.

W 2013 kupiliśmy 720 kokonów
Z tego wyszło 1469 nowych kokonów (oczywiście trzeba brać pod uwagę że część
z nich jest martwa lub zawiera pasożyty) Tu akurat 18,10% było złych czyli
tyle było martwych lub zawierało pasożyty.

Z tego co wiem to tylko Nożycówka ponownie wykorzystuje rurki. Jest mniejsza
od Murarki.