Re: Musze sobie zrobic "przeglad" :-)

Data: 2005-12-06 09:45:45
Temat: Re: Musze sobie zrobic "przeglad" :-)
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>

On Tue, 6 Dec 2005 10:06:40 +0100, siliana wrote:

> stan zapalny organizmu

Kiepski pomysł. Są znacznie lepsze i bardziej specyficzne markery stanu
zapalnego.

> - u mnie po nitce do klebka wyszla chora zatoka.
> anemia itp.

Mam polip w zatoce szczękowej, który wykryłem sobie rezonansem
magnetycznym głowy - przypadkiem, kiedy udostępniłem swoją głowę jako
zdrowy ochotnik. No i co? Usunę? Zoperuję?

> jak napisalam wczesniej, ale powtorze - przez 10 lat od operacji kamienie
> sie nie powtorzyly, za to wyszly inny powazne rzeczy wymagajace leczenia, a
> nie dajace objawow.

Na przykład?:)

> w pewnym wieku trzeba sprawdzac cisnienie w oku, dno oka itp.

Owszem, w pewnym wieku warto zrobić sobie screening w kierunku jaskry. A
co do częstych chorób, które wiać na dnie oka - znacznie łatwiej i
taniej zmierzyć sobie ciśnienie tętnicze.

> ciekawa jestem, co ci powie. moze to samo, co lekarz mojej kolezance - ze
> przesadza

Pewnie tak.

> i nie dal jej skierowania, na szczescie sie uparla, bo bylo swiezo
> po tym programie o profilaktyce i zrobila usg prywatnie. to bylo w wakacje,
> a dzis juz jest po 1 operacji i tuz przed 2...

Na tej zasadzie każdy powinien sobie robić co pół roku rezonans całego
ciała.

> :))))) bo pytanie zadal 30-letni facet - nie bede mu wciskac cytologii i usg
> piersi:)

A po co mu USG brzucha co rok?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/