My a Unia Europejska

31. Data: 2002-12-04 12:50:22

Temat: Re: My a Unia Europejska
Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <askdpb$ns5$1@news.tpi.pl>, i...@b...pl says...
> "Jakub Słocki" <j...@s...net.nospam> wrote in message
> rozliczania
> itp.

> Ok - ale wyobraz sobie - te same jablka w roznych cenach w zaleznosci czy sa
> dotowane czy nie - rynek szybko weryfikuje takie rzeczy ...
> Tak wiec spokojnie mozna zalozyc ze produkcja (na rynek) bedzie w granicach
> limitow, a reszta z importu.

e-e :)

Tak jak powiedziales - weryfikacja rynku.

Bedzie tak, ze jablka bedziesz mial do wyboru - polskie za np. 1.50 za
kg, polskie za 2.30 (ten sma gatunek, albo inny, ale nie dotowane) i
zachodnie za 2.20 na przyklad, a moze za 3.50 ? tego nie wiemy - inne
koszty produkcji na zachodzie, koszty transportu przechowywania itd itp.

A w warzywniaku na rogu podejrzewam, że cena bedzie jakos tam usredniona
(przez producenta lub sprzedawce). Koniec koncow podejrzewam ze bedzie
tylko jeden szkopul - mniejszy zarobek producenta.

A limity produkcyjne i tak nalezy wywalczyc jak najwieksze. Tylko jesli
my (jako kraj) nie potrafimy dobrze policzyc ile tak naprawde
produkujemy (a generalnie to chyba nie chcemy dobrze policzyc bo
wyszlaby mizeria) to juz inna sprawa.

K.

32. Data: 2002-12-04 13:04:23

Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <askj84$2be$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, v...@i...pl
says...
> "Ponadto, zróżnicowanie wsparcia dla rolnictwa w Polsce i w krajach
> członkowskich UE negatywnie wpłynie na sytuację konkurencyjną polskiego
> rolnictwa. Polscy rolnicy będą bowiem konkurować na tym samym rynku z
> rolnikami unijnymi, których dochody z założenia będą znacznie wyższe"

Ja to wiem i tez mi sie nie podoba zroznicowanie ale akurat tu mozemy
sobie tylko pogwizdac. Jak by bylo bez wejscia do unii - wg mnie gorzej.

A wracajac do limitow.
Problem limitow jest delikatnie mowiac przesadzony. Dlatego, ze
opierajac sie na statystykach z lat dziewiecdziesiatych,
osiemdziesiatych i siedemdziesiatych wychodzi ze w nie tak dawnym
okresie lat dziewiecdziesiatych spadla nam produkcja wielu "plodow"
rolnych. I nasi negocjatorzy bija sie teraz nie o rzeczywiste limity na
produkcje, ale na "potencjal produkcyjny". Limity nie sa przyznane raz
na zawsze, tylko na konkretny okres czasu. Walczmy i owszem, ale wezmy
pod uwage np. to ze polowa naszych mleczarni nie sprosta wymogom unijmym
i tak nie bedzie produkowac na szeroki rynek. Wezmy sie za takie sprawy
a nie zdzierajmy gardla o potencjal. W momencie kiedy bedziemy mieli
zaklady z eksportowa produkcja - czyli pewnie za 2-3 lata, przyjdzie
wlasnie czas (no moment wczesniej) na naciski na zwieszenie limitow. Do
tego wtedy bedziemy mogli jakos wplywac na decyzje co do limitow innych
panstw. Teraz tak naprawde mozemy sie zgadzac co nam daja albo nie.

> A pieniądze unijne, to skąd się biorą?;-) To tak jak z naszym budżetem - są
> ludzie, którym się wydaje, że budżet to taki samodzielny niezależny twór,
> który produkuje pieniądze.

Nie zrozumialas mnie. Mowilem o tym, ze nadzor tak naprawde nie bedzie
nad calym budzetem tylko nad pieniedzmi w budzecie "sprowadzonymi" z
Unii. I nie ma to nic do tego ze to i tak sa pieniadze z naszej, badz
innych europejczykow kieszeni.

Nikt nie bedzie niestety nadzorowal, czy sciagalnosc podatkow od firm
zaprzyjaznionych jest przynajmniej tak wysoka jak od szarego obywatela,
albo czy dotacja celowa jest naprawde potrzebna, no chyba ze bedzie to z
funduszu wlasnie unijnego.

K.

33. Data: 2002-12-04 13:06:33

Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <askdfl$l7m$1@news.tpi.pl>, i...@b...pl says...
> No co Ty ? Ten dotowany przez UE ma byc drozszy od naszego ? - tez taniej.
> IMHO - ogolnie wszystko potanieje (zwlaszcza mieszkania ... :-)

Chleb byl synonimem zywnosci, ktora jednak podrozeje :( (nie mowiac o
tym ze w niewielu miejscach w europie maja porzadnyc chleb czy bulke)

K.

34. Data: 2002-12-04 16:55:17

Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No co Ty ? Ten dotowany przez UE ma byc drozszy od naszego ? - tez taniej.
to czemu w calym dotowanym EU jest duzo drozszy, czasami parokrotnie?
> IMHO - ogolnie wszystko potanieje (zwlaszcza mieszkania ... :-)
hmm, mieszkania w Polsce sa tanie bo kredyty zbyt wysokie. Kredyty spadna to
chetnych bedzie zdecydowanie wiecej - chyba mozna powiedziec ze wiekszosc
domow w EU to ciagle po czesci wlasnosc bankow.

35. Data: 2002-12-04 17:50:13

Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja napisze tylko co niedawno powiedzial znajomy Irlandczyk w srednim wieku
(ale on akurat nie przepada za mentalnoscia swoich rodakow - oczywiscie co
czlowiek to opinia, ale jego wydaje sie wartosciowa bo przezyl na wlasnej
skorze duze zmiany i jest osoba naprawde ciekawa historii, swiata, innych
ludzi, itp)
Wiec on oznajmil ze wszystkie zmiany na lepsze pochodza z Unii. Poprzednio
rzadzily 'mafie' okreslonych zawodow broniace tylko swoich interesow. Praca
byla tylko dla wybrancow, dla reszty jedynym sposobem godnego zycia byl
wyjazd z kraju (co tez robili - w latach 60 ludzie tu umierali z glodu).
To co ja widze to ciagle systematycznie likwiduje sie grupy interesow (np.
dwa lata temu zlapanie taksowki graniczylo z cudem - wywierano presje na
rzdzie o niewydawanie nowych licencji co pozwalalo dla niektorych uzyskiwac
krocie pieniedzy - liberalizaji towarzyszylo wielodniowe blokowanie ulic,
zastraszanie smiercia urzednikow itp, teraz procesy o odszkodowania), zostali
jeszcze prawnicy (koszty ubezpieczenia zaczynaja blokowac jakikolwiek rozwoj
przemyslu), lekarze (opieka medyczna mimo ze w duzej czesci platna z wlasnej
kieszni ciagle srednio jest gorsza niz w Polsce - ale mowia ze to i tak
olbrzymia poprawa), wlasciciele pubow i kilka innych.

Zmienil sie rowniez sposob rzadzenia (wspominaja jednego premiera, ktory zyl
doslownie jak krol a panstwo traktowal jak swoja posiadlosc - na szczescie
stosunkowo dobrze ja zarzadzal), np. jak ktos wpadnie na przekrecie to jego
kariera polityczna jest skonczona na zawsze.

Po prostu zeby wyjsc dobrze w tak duzym i rozwinietym organizmie jak EU
trzeba trzymac sie pewnych regul. Mentalnosc po komunizmie ciagle jest mocno
zakorzeniona, to utrudnia rozwoj gospodarczy i odstrasza inwestycje.

36. Data: 2002-12-04 20:14:43

Temat: Odp: My a Unia Europejska
Od: "Z.Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tweety <t...@i...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych

> Powiedzcie mi co dla Was jako rodziny, jako zwykłych szarych ludzi
zmieni
> wejscie Polski do Unii Europejskiej.

Zamiast T-34 bedom Tigery, co nam implikujot:
Zamiast Rudego - Red (Head?)
Zamiast Janka - Hans.
Zamiast Grigora - George.
Zamiast Gustlika - Gustav(son?),
zamiast Tomeczka - Tom(pson?)
Tylko Szarik (Grey? A moze Grizzly? :>) niemieckim pozostanie
owczarkiem...

Dokopiemy niemieckim skinom, co tak nas nie lubiom...
Bordello bedziem miec lepsze...
Spylnac bede mial w koncu gdzie i nie martwic sie sluzbami
imigracyjnymi :>

No i porzadna mafia do nas w koncu dojdzie... bo te uniformy adidasa
juz wku..rzaja, no!

Z. Boczek ;-)
Nie jestem przystojny jak George, miły jak John, silny jak Gustav,
odważny jak Tom i wierny jak Grey, ale lufę mam jak Red Tiger!

37. Data: 2002-12-06 14:26:28

Od: "Ijon" <i...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosc A" <u...@N...gazeta.pl> wrote in message

> to czemu w calym dotowanym EU jest duzo drozszy, czasami parokrotnie?
> hmm, mieszkania w Polsce sa tanie bo kredyty zbyt wysokie.

Z tym sie raczej nie zgodze. Oprocentowanie kredytow ma raczej wplyw na
ilosc budowanych mieszkan a nie na ich cene.
Mieszkania u nas sa tansze bo sila robocza jest tansza a co za tym idzie -
koszty ich budowy - ot i tyle.

> Kredyty spadna to
> chetnych bedzie zdecydowanie wiecej

Zaczna budowac wiecej mieszkan - i dalej bedzie ciezko o kupca.
No - chyba ze panstwo "wyreguluje" rynek.

38. Data: 2002-12-06 18:31:36

Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaczna budowac wiecej mieszkan - i dalej bedzie ciezko o kupca.

idac dalej robotnicy wykwalifikowani beda zarabiac wiecej poniewaz bedzie na
nich duze zapotrzebowanie (pracuje u tego kto mi lepiej zaplaci), atrakcyjne
miejsca w miastach sa ograniczone a duza grupa ludzi zaplaci wiecej zeby
mieszkac bezpiecznie/niedaleko centrum itp - ceny tam automatycznie wzrosna.

Nasz wspólny apel o nieagresję w szkołach!
.Priesthood of Creative Environment at Gdansk Archdiocese --- Duszpasterstwo Środowisk Twórczych Archidiecezji Gdańskiej
żona trwoni kase
sala na impreze dla dzieci (12-13 lat)
Życzenia