bezpieczna odleglosc od monitora

1. Data: 2003-10-16 19:39:05

Temat: bezpieczna odleglosc od monitora
Od: "Magda" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moze ktos wie jaka jest bezpieczna odleglosc od tylu monitora komp.?

Monitor mojej kolezanki stoi tylem do mnie skierowany prosto w moja glowe i
plecy.. nie chcialabym zeby mi zaszkodzilo.. a monitor nowituki ale 21"..
jak tv prawie. Stoi tak od wczoraj.

Pozdrawiam
Mag

2. Data: 2003-10-16 19:50:40

Temat: Re: bezpieczna odleglosc od monitora
Od: "Jesus" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> plecy.. nie chcialabym zeby mi zaszkodzilo.. a monitor nowituki ale 21"..

Monitory z czego mi wiadomo wyrzucają elektrony przed siebie na sietkę i tam
jest jakieś promieniowanie (w zależności od monitora, uzytych filtrów
wewnątrz kineskopu i zewnętrznych), natomiast co najwyżej może być Ci ciepło
w plecki a temperaturka spada. Jeśli chodzi o promieniowanie z tyłu
monitorka to jest jakieś elektromagnetyczne od transformatora i takiego
użadzonka od zwiekszania napięcia (chyba trafopowielacz, ale niepamietam
nazwy), ale myślę że w odległości 1 metra niepowinno mieć na Ciebie żadnego
wpływu (poziom promieniowania powinien być podobny do tego jakie emituje
mikser lub ładowarka do telefonu kom.)
Mozesz profilaktycznie przesunać się lub monitor tak aby niestał w
bezpośrednim kontakcie z Twoimi plecami i to wszystko (takie jest moje
zdanie jako elektryka a co na to lekarze?? niewiem :) )

Pozdro

3. Data: 2003-10-16 23:12:45

Temat: Mylisz się!!!!!!
Od: "Łukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezpośrednim kontakcie z Twoimi plecami i to wszystko (takie jest moje
> zdanie jako elektryka a co na to lekarze?? niewiem :) )

Nowoczesne monitory są tak skonstruowane, że własnie całe promieniowanie
jest emitowane ZA monitor. Dlatego we wszystkich pracowniach komputerowych
(zwroćcie uwage!!!) stanowiska są pod scianami i monitory stoją tyłem do
sciany; w biurach z kolei monitory 2 komputerow stoją tyłem do siebie.
Dlatego lepeiej by było Magdo gdybyś jakos zmienila ustawienie tego
monitora...
pozdrówka
łukasz

4. Data: 2003-10-17 08:29:29

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus napisał:

> [...]
> wewnątrz kineskopu i zewnętrznych), natomiast co najwyżej może być Ci ciepło

Jak zrozumiałem, to są plecki monitora, a nie autorki pytania.
Konstrukcja monitora bardzo przypomina konstrukcję lampy RTG
i rzeczywiście kineskop generuje takie promieniowanie. Jest ono
dosyć dobrze tłumione przez przednią część kineskopu - szkło
z domieszką ołowiu. W drugą stroną (do tyłu) bywa gorzej.

To co prawda nic oficjalnego, ale przeczytać można:
http://republika.pl/bhpkomputera/page2.html
"Według zaleceń amerykańskich odległość użytkownika od ekranu monitora
komputerowego powinna wynosić ok. 70 cm, a z tyłu i boków
- najmniej 130 cm".

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

5. Data: 2003-10-17 08:35:04

Temat: Re: Mylisz się!!!!!!
Od: "Agassa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sciany; w biurach z kolei monitory 2 komputerow stoją tyłem do siebie.
> Dlatego lepeiej by było Magdo gdybyś jakos zmienila ustawienie tego

Zgadzam się z Tobą,ponoć nawet to szkodliwe promieniowanie emitowane z tyłu
przechodzi nawet przez ścianę /na odległość 1m/

pozdr.Aga

6. Data: 2003-10-17 08:44:01

Od: "Michał R." <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ustawienie takie a nie inne monitorów w pracowniach wynika z czego innego.
Otórz 90% pracowni to pomieszczenia adaptowane. Wyobrażasz sobie ile roboty
byłoby z przeprowadzeniem zasilania i kabli sieciowych do środka
pomieszczenia aby
ustawić kompy ??
Nowoczesne pracownie z powodzeniem ustawiają komputery także na środku.

Kwestia promieniowania jednak jest - jednakże bycie ponad metr za tyłem
monitora
powinno wystarczyć.
Inna kwestia to ergonomia: nie wiem w jakim sensie wykorzystywany jest w tym
wypadku monitor, ale poza CAD/CAM i DTP to 21 cali nie ma większego sensu.
Tym bardziej w tym wypadku gdy osoby siedzą blisko siebie. A za pieniądze
wydane na
dobre 21 cali można kupić bardzo dobry monitor LCD 17'calowy, który raz że
jest płaski
(oszczednosc miejsca) a dwa to, że nie emituje promieniowania.

Warto sobie jednak uswiadomic, ze rozmawianie przez komorke kolo godziny
dziennie jest
bardziej szkodliwe.

---

7. Data: 2003-10-18 08:11:39

Od: "" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze ktos wie jaka jest bezpieczna odleglosc od tylu monitora komp.?

Z tylu monitora promieniowanie jest kilkadziesiat razy wieksze niz z przodu.
natezenie maleje z kwadratem odleglosci. Ocenia sie ze odleglosc ta wynosi
min. półtora metra.
Uwaga: jeżeli monito stoi trochę tyłem, trochę bokiem -> to też sieje ! Jedeny
od frontu jest bezpiecznie.
Takie ustawienie jest sprzeczne z zasadami BHP. Musi byc zapewniona
odpowiednia odległość oraz ścianka działowa: wystarcza już zwykła płyta
wiórowa.

pseudo tumor
[ogloszenie] poszukiwane dzieci (od 6 r.z.) chore na astme
[ogloszenie] poszukiwane osoby chore na astme
sorry test
leworęczność, lewooczność itd.