Mysli samobojcze

1. Data: 2002-07-15 14:43:09

Temat: Mysli samobojcze
Od: "Rusalka" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna sie jakosc pozbyc mysli samobojczych?
Czy jak juz raz zaczely drazyc umysl, to bedzie tak caly czas?

--
Rusalka
r...@i...pl

1. Data: 2002-07-15 15:08:44

Temat: Re: Mysli samobojcze
Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rusalka" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy mozna sie jakosc pozbyc mysli samobojczych?
> Czy jak juz raz zaczely drazyc umysl, to bedzie tak caly czas?

nie, z tego co ja wiem mysli samobojcze moga byc jednym z objawów
depresji
wraz z postepem leczenia ustepuja
Marsel

1. Data: 2002-07-15 15:25:32

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mysli samobojcze najczesciej sa objawem depresji.
od dawna masz takie mysli? ale mam nadzieje niestarasz wprowadzic ich w zycie?
a raczej w smierc.
A inne objawy? np brak zainteresowania czymkolwiek, unikanie ludzi?
moze to po prostu kilkudniowa chandra?

1. Data: 2002-07-15 15:33:48

Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel <M...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "Rusalka" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> nie, z tego co ja wiem mysli samobojcze moga byc jednym z objawów
> [...]

Myśli samobójcze moga wiązać się z romaitymi chorobami, nie tylko depresja.
Poza tym występuja także u ludzi którym nie da się przypisac żadnej diagnozy
psychiatrycznej. Osobiście nie znam nikogo, kto nie miał nigdy mysli
samobójczych. W każdym razie do mysłi samobojczych przyznaje się każdy kogo
po to pytałem.
Od myśli samobójczych różnia się tendencje samobójcze, które zawsze są
wskazaniem do skorzystania z fachowej pomocy psychologicznej. Przez pomoc
fachową rozumiem pomoc poza internetem.

Pozdrawiam
kis

1. Data: 2002-07-15 15:37:11

Od: "Rusalka" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kis Smis napisał(a) w wiadomości: ...
>Od mysli samobójczych różnia się tendencje samobójcze,

Jaka jest roznica????
--
Rusalka
r...@i...pl

1. Data: 2002-07-15 15:40:24

Od: "Rusalka" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
>A inne objawy? np brak zainteresowania czymkolwiek, unikanie ludzi?
>moze to po prostu kilkudniowa chandra?

Innych objawow nie ma. Moze tylko planowanie, jak najlepiej to wszystko
rozegrac.

--
Rusalka
r...@i...pl

1. Data: 2002-07-15 15:46:22

Od: Marek Kruzel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 15 Jul 2002 17:33:48 +0200 "Kis Smis"
<k...@n...poczta.gazeta.pl> <aguq0s$aba$1@news.gazeta.pl>:

> Osobiście nie znam nikogo, kto nie miał nigdy mysli samobójczych. W
> każdym razie do mysłi samobojczych przyznaje się każdy kogo po to pytałem.

Nie przypominam sobie takowych.

Pozdrawiam
Marek

--
Nie oszukujmy sie - wszyscy jestesmy jak dzieci.:)

1. Data: 2002-07-15 15:51:56

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

innych objawow nie ma?

to dlaczego nie chce ci sie zyc? co sie stalo?
takie mysli nie biora sie z niczego.
jak chcesz mozesz napisac mi mejla.

1. Data: 2002-07-15 16:14:32

Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rusalka <r...@i...pl> napisał(a):

> Jaka jest roznica????

Chodzi o to że fantazjowanie na temat własnej śmierci jest czymś innym niż
chęć popełnienie samóbójstwa. Fantazjując człowiek mysli np komu będzie
przykro, rozpatruje jakie samobójstwo będzie najbardziej estetyczne itp. Ja
osobiście z upodobaniem oddawałem się myślom samobójczym leząć na kanapie.
Zaletą fantazjowania o samobójstwie jest to że rozwiązuje wszystkie problemy
i zastępuje zrobienie czegokolwiek.

O tenedencjach samobójczych można zacząć mówić już wtedy gdy ktoś informuje
otoczenie o swoich myślach samobójczych. Oczywiście gdy ktoś ma na koncie
próby samobójcze to są to tendencje samobójcze. Tendencje to dołączanie się
woli, chęci do myśli. Kiedy masz wątpliwości czy twoje mysli to jeszcze
przyjemne fantazje czy juz tenedencje samobójcze, zwróć się do lekarza albo
psychologa. Zdarza się bowiem skuteczne popełnienie samobójstwa bez
wielokrotnych uprzednich prób. Podobno w chwili samobójstwa nastapuje
zawężenie świadomości i koncentracja wyłacznie na technice popełnienia.
Trzeba szukac pomocy zanim dojdzie do takiego zawężenia.

Naprawde trudno okreslić które myśli samobójcze są przejsciową reakcją na
przejściowe trudności a które mogą prowadzić do samobójstwa.

Pozdrowienia
kis

1. Data: 2002-07-15 16:16:42

Od: "Kis Smis" <k...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kruzel <h...@g...pl> napisał(a):

> Nie przypominam sobie takowych.

Nie znamy się osobiście. Gdybyśmy się poznali, może byś sobie przypomniał,
albo zacząłbyś miewać.

pozdrawiam
kis

Re: psychologia kobiety - pytanie