Re: [NAGŁY ZGON] - Przykra sprawa.., a co na to medycyna?

Data: 2005-03-02 09:32:22
Temat: Re: [NAGŁY ZGON] - Przykra sprawa.., a co na to medycyna?
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl>

> ale jak zaznaczylem, to tylko przyczyna,posrednia zgonu mogla by byc,
> prawda? natomiast przy sekcji anatomopatologicznej powinno wyjsc czy
> uduszenie(niedotlenienie) czy zawal czy cos...

IMVHO niekoniecznie byłyby jakieś zmiany, a przynajmniej takie, co można
bez szczególnego poszukiwania znaleźć. Nieodtlenienie jako takie finalną
przyczyną zgonu jest dość często, a gdy przyczyną będzie zatrzymanie
oddechu (np. przy przedawkowaniu opiatów) to takich zmian jak wybroczyny
nie bardzo można znaleźć. Z zawałem serca (np. po kokainie) też sprawa
może być nieoczywista: oczywiste i jednoznaczne zmiany w mięśniu (także
histologiczne) widoczne są tylko wtedy, gdy od początku choroby do zgonu
upłynęło kilka godzin.
Jeszcze zastrzeżenie: nie mówię, że sekcja w takim wypadku na pewno nic nie
wykaże. Mogą być zmiany, ale nie muszą. Jednak jest ryzyko, że bez toks.
się sprawy nie wyjaśni.

Zgon bez jasnej przyczyny widocznej na sekcji, nawet u młodej, na pierwszy
rzut oka zdrowej osoby, nie jest ograniczony tylko do narkotyków. Tzw.
biała sekcja nie jest częsta, ale się zdarza. NB cały szereg chorób może
nie dać jasnych zmian na sekcji: np. cytowany już wczesny zawał, śpiączka
cukrzycowa, czasem posocznica... w zasadzie podręcznikowa sprawa.

Krzysiek, EBP
Polacy potrafią wykończyć się sami, bez pomocy ościennych mocarstw