NTG - a może nie - ulga remontowa

1. Data: 2003-02-26 20:25:53

Temat: NTG - a może nie - ulga remontowa
Od: "ludwik" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
przymierzam sie do remontu domu (tynki, malowanie, nowa glazura w lazience
itd) i zastanawiam sie czy kupujac materialy na siebie na fakture bede mugl
skorzystac z ulgi remontowej. Wydawaloby sie, ze pytanie jest banalne i
retoryczne, ale jest jedno "ale" : jedynym wlascicielem domu jest moja
matka, ja jestem tam tylko zameldowany. Matka osiaga na tyle male dochody,
ze koszt remotu bylby wiekszy od jej przychodow w skali roku.
Co mowi prawo w takiej sytuacji?
Moze ktos z Was mial taki problem?
prosze o rady

pzdr
Ludwik

1. Data: 2003-02-26 20:27:29

Temat: Odp: NTG - a może nie - ulga remontowa
Od: "ludwik" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> itd) i zastanawiam sie czy kupujac materialy na siebie na fakture bede
mugl
sory za straszliwa gafe
^^^^mogl powinno byc

zawstydzony Ludwik

1. Data: 2003-02-26 21:36:51

Temat: Re: NTG - a może nie - ulga remontowa
Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ludwik <l...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> i retoryczne, ale jest jedno "ale" : jedynym
wlascicielem
> domu jest moja matka, ja jestem tam tylko

Honorowane sa jedynie faktury wystawione na wlasciciela
i/lub wspolmalzonka zameldowanego pod tym samym
adresem.
Przysluguje jedna ulga.

Iris

1. Data: 2003-02-27 06:13:29

Od: "Marcin Sławicz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> matka, ja jestem tam tylko zameldowany. Matka osiaga na tyle male dochody,
> ze koszt remotu bylby wiekszy od jej przychodow w skali roku.

Zameldowanie nie ma nic do rzeczy. Tylko twoja mama ma tytuł prawny do
lokalu, więc faktury muszą być na jej nazwisko. Aby rozwiązać problem
dochodów, możesz mamie zrobić darowiznę, przy czym do pewnej wartości
darowizna ta będzie zwolniona od podatku (w zeszłym roku było to 9052zł, lub
nawet dwa razy tyle, jeśli uczyniło się zastrzeżenie, że pieniądze te idą na
cele mieszkaniowe). Jest tylko jeden problem-nie wiem, czy darowizna nie
musi być poświadczona notarialnie.
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2003-02-27 08:38:09

Od: "Andrzej Ko" <a...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powinna wystarczyc umowa uzyczenia. Ale sprawdz sobie dokladnie w twoin
urzedzie skarbowym

Pozdrawiam
Andrzej

1. Data: 2003-02-27 10:20:45

Od: "Adam M." <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co i tak nie rozwiazuje problemu: odpis podatkowy moze miec wysokosc do
faktycznie pobranych zaliczek podatkowych w ciagu roku. Mozna tez formalnie
wynajac mieszkanie (lokal) od matki, a wtedy najemca ma prawo odliczac od
swoich dochodow koszty remontow (patrz: czlonkowie spoldzielni
mieszkaniowych) - o konkrety prosze zapytac wlasciwy miejscowo Urzad
Skarbowy.

Adam M.

1. Data: 2003-02-27 10:33:11

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest tylko jeden problem-nie wiem, czy darowizna nie
> musi być poświadczona notarialnie.

Nie musi. Spisujesz umowe i rejestrujesz w urz. skarbowym darczyncy (koszt o
kolo 10 zl)

pozdrawiam
MarcinP

1. Data: 2003-02-27 10:55:37

Od: "Piotr Worobiej" <P...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Umowa wynajmu i jej rejestracja w US wiąże się z płaceniem podatku od kwot w
umowie. Dużo lepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest umowa użyczenia
mieszkania. Na podstawie takiej umowy można było do niedawna dokonać
odliczenia ulgi remontowej. Czy jest to aktualne nie wiem, więc radzę
skontaktować się z odpowiednim US.

Piotr Worobiej

1. Data: 2003-02-27 18:35:51

Od: "ludwik" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki wszystkim za rady :)))
sam w miedzy czasie tez probowalem sie czegos dowiedzic. Znajomy w zeszlym
roku rozwiazal ten problem wlasnie za pomoca umowy uzyczenia. Niestety nie
wiem, czy w tym roku rowniez jest ona honorowana.
tak wiec czeka mnie wizyta w US
pozdrawiam wyszystkich
Ludwik

drewniane drzwi przesuwne