Na druty!

1. Data: 2003-07-23 23:23:39

Temat: Na druty!
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Drogie koleżanki od robótek!
Moją zwariowaną pasją jest robienie na drutach i szydełkowanie. Zgubiłam w
podróży cały zestaw wzorów do wrabianych sweterków dla dzieci. Błagam o kilka
linków na strony z bałwankami, pociągami etc. na druty, bo sweterki zamówione a
ja mam pustkę w głowie. Niestety, nie potrafię sama komponować. Najbardziej
szkoda mi zgubionego psa z myślami-dymkiem nad głową i w dymku-myśli jest kość.
Pociąg wokół brzuszka też był fajny...Ech, gapa ze mnie..
Z góry dziękuję.
Bożena z Częstochowy

1. Data: 2003-07-24 18:33:53

Temat: Re: Na druty!
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Chciałam się tylko przypomnieć i przesunąć na początek listy.
Baaardzo proszę o pomoc.
B.

1. Data: 2003-07-24 21:01:03

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@p...onet.pl napisał(a):

(...)

Bobuszko Droga,

nie badz taka w goracej wodzie kapana!!!

Czasami dopiero po kilku dniach znajdzie sie ktos, kto ma, lub wie gdzie jest
szukany przez Ciebie schemat. Nie chcialabys chyba dostac stu odpowiedzi pt.
"nie wiem, niestety nie wiem ..." ?!!

Ale do rzeczy:

1. Przeszukaj archiwum grupy (np. pod Google) moze sie cos znajdzie,

2. Poszukaj w tzw. linkach Pusi ( co raz to podawane FAQ),

3. Zrob sobie wzor uzywajac komputera - w najgorszym razie: drukujesz obrazek
typu clip art (cartoons) troche powiekszony, dzielisz na krateczki, i juz
masz gotowy schemat do wrabiania na sweterku!

Pozdrawiam,

Anna Okropna Ciotka Paszczaka ;-)

1. Data: 2003-07-24 21:08:09

Od: "Jane Grey" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> typu clip art (cartoons) troche powiekszony, dzielisz na krateczki, i juz
> masz gotowy schemat do wrabiania na sweterku!

... lub użyj programiku zamieniającego rysunek w schemat dla haftu
krzyżykowego (lubię się wymądrzać!).

Jane Grey

1. Data: 2003-07-25 06:31:43

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kochane dziewczyny.
Dzięki za radę. Boję sie tylko, że chyba jestem na to zbyt nieudolna (a może
rzeczywiście za leniwa?). Mam niezłą wprawę w drutach, robię równo, bez
pomyłek, efekty są niezłe, ale sama mam kłopot z narysowaniem pomysłu i zwykle
jest to do bani. Te Wasze cudowne hafty są dla mnie strasznie skomplikowane i
czasem myślę, że dla mnie wręcz awykonalne, toteż nawet nie biorę ich pod
uwagę. Sweterek dla malucha nie może mieć nadmiaru nitek pod spodem, bo jak
wrzucę te wszystkie odcienie, to na brzuszku powstanie "bałwan" z nadmiaru
plątanych nitek włoczki, bardziej chodziło mi o proste wzorki, bez odcieni,
takie "rysowane ręką dziecka" (coś jakby w stylu Endo). A tak wogóle to
zauważyłyście, że bardzo mało osób robi na drutach?
Nie myślcie, że czekam tylko na post z linkami i spoczęłam na laurach. Mam już
załatwione wszystkie księgarnie i tutejszy Empik. Pewnie coś w końcu znajdę. A
swój post chciałam trochę przesunąć w górę, bo sama wiem, jak czytam inne.
Pozdrawiam.
Bożena (wcale nie kąpana w gorącej wodzie) z Częstochowy :)

1. Data: 2003-07-25 07:11:51

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@p...onet.pl napisał(a):

> Kochane dziewczyny.

> Dzięki za radę. Boję sie tylko, że chyba jestem na to zbyt nieudolna(...)

na pewno nie, dlatego wlasnie napisalam o tzw. clip art, bo tam jest zazwyczaj

tylko 3-4 kolory, i to w odcieniach podstawowych czyli daje sie to przerobic

na wzor. Jest tez program do "produkcji" kratek "Graph paper printer" darmowy

(poszukaj w linkach). I program, tez darmowy, Hafty krzyzykowe, ktory

przerabia obrazki. Podobne programy sa i do robienia wzorow na swetry, znam

niestety jedynie angielskie, moge poszukac linkow i Ci wyslac (ale nie sa to

programy darmowe). Jedyny "prawdziwy" wzorek jaki mam, to muchomorek, jesli

chcesz to Ci wysle?

>Te Wasze cudowne hafty są dla mnie strasznie skomplikowane i (...)

NIEEEE one sa proste!!,

tylko to tak jak z drutami, nie zaczynasz od warkocza 6 krotnie skrzyzowanego,

babelkow i azurkow, tylko od malego obrazka, potem robisz wiekszy, dodajesz

kolory, supelki (french knot), polkrzyzyki etc.

(...) bardziej chodziło mi o proste wzorki, bez odcieni, ...

> takie "rysowane ręką dziecka"

no to wlasnie clip art (coś jakby w stylu Endo). [ nie wiem co to jest styl

Endo, przepraszam].

>A tak wogóle to zauważyłyście, że bardzo mało osób robi na drutach?

Ja moge Ci jedynie powiedziec dlaczego JA SAMA nie robie. Wydawalo mi sie, ze

mam dobrze opanowana te technike, umiem zrobic (ze schematem) b. skomplikowane

wzory ale.... jak zobaczylam rzeczy, ktore dla mojej coreczki zrobila moja

Tesciowa, to wpadlam w takie kompleksy, ze jeszcze sie nie pozbieralam. Mialam

(mam!) najladniej UBRANE dziecko w okolicy (jesli chodzi o dzianinki,

oczywiscie)!!! Samochwala...no, ale efektem ubocznym jest to ze sama nie

robie. Bo tak rowno, azurkowo, delikatnie... nie umiem!

No, czyli podnioslam Cie moze choc troche na duchu?

Sprobuj moze jeszcze przypomniec sobie, skad pochodzily te zgubione wzorki,

np. czy byly z jakiegos czasopisma, czy z ksiazki, czy z sieci - i napisac na

grupe, to bardzo ulatwia poszukiwania.

W ostatnich slowach mego listu...wez jeszcze prosze poprawke na to, iz teraz

sa wakacje, i wiele osob wyjechalo.

NA PEWNO cos sie w koncu znajdzie, :-)))

pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-07-25 07:40:13

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Kochana "Ciotko Paszczaka"!
Dzięki za pomoc! Czasopisma, które zgubiłam, to przeważnie małe Diany, lub
Diany. Ale najlepszy był komplet pocztówek z wzorkiem na każdej i biała
książeczka w twardej oprawie z motkiem wełny na okładce (o zgrozo, zapomniałam
tytułu), ale to wszystko było z lat 70-tych i 80-tych, więc chyba nie do
znalezienia. Nieskromnie przyznam, że nie mam w swojej okolicy (a może nie
znam) konkurencji na sweterki dla dzieci, a właściwie "drutuję" całą okolicę z
ogromną rodziną włącznie. Jest to moja szalona pasja od czasu liceum - czyli
jakieś 20 lat (dziergam nawet, jak stoję samochodem na przejeździe). Uwielbiam
też szydełko i robię zazdrostki lub chusty, jako przerywnik w dzierganiu.
Coś mi się wydaje, że jestem w wieku Twojej teściowej:).
A Muminki do tej pory uwielbiam.
Spróbuję skorzystać z Twoich rad i pobawić się z komputerem.
Serdecznie pozdrawiam.
Bożena

1. Data: 2003-07-25 08:53:59

Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@p...onet.pl napisał(a):

> Kochana "Ciotko Paszczaka"!

> Dzięki za pomoc! Czasopisma, które zgubiłam, to przeważnie małe Diany, lub

> Diany.

Z tym nie powinno byc problemu, stale ktos cos podrzuca (moze rozpocznij nowy
watek, typu Mala diana dla dzieci poszukiwana,) i na prawde uzbroj sie w
cierpliwosc, po prostu wakacje.... ;-)) Jak nikt nie odpowie przez miesiac to
dopiero zaczynasz sie martwic.

> Ale najlepszy był komplet pocztówek z wzorkiem na każdej

te pocztowki to chyba wydane przez KAW "Roboty Reczne z wloczki dla dzieci".

Ja ich nie mam, ale mam inne z tej serii (jedynie dla doroslych, i nie
wszystkie kompletne -po latach).

i biała

> książeczka w twardej oprawie z motkiem wełny na okładce (tu nie wiem,
niestety nie mieszkam w Polsce od lat, stracilam troche kontakt).

(o zgrozo, zapomniałam

> tytułu), ale to wszystko było z lat 70-tych i 80-tych, więc chyba nie do

> znalezienia.

Wrecz przeciwnie!! Na prawde sporo osob ma takie rzeczy, bo byly dobre i
"ponadczasowe"! Ja z moich pocztowek/wzorkow korzystam do dzis.

(...)

> A Muminki do tej pory uwielbiam.

Ha, A Paszczaki ?!!! ;-)))

Mam tylko kilka wzorkow z Sandry, moge probowac zeskanowac i podeslac, ale
mam tylko modem, wiec to bedzie trwac.

Dla dziewczynki sweterek z misiem, z m. na wrotkach

dla chlopca z krowa w okularach.

Pozdrawiam,

Anna

1. Data: 2003-07-25 08:58:26

Od: " " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-07-25 09:36:24

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Droga Anno!
Pchaj co tylko masz na druty i jeśli tylko masz na to czas i ochotę. Mnie aż
tak bardzo nie jest pilno. Mam inną robotę w odwodzie.
Niech żyją wszystkie Paszczaki!!!
Ale Mama Muminka (z torebką), Mała Mi i Włóczykij też byli świetni:)
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Bożena

[xxx] motywy slubne szukam
o! przepraszam!