Na lepsze krazenie, czyli okulizowanie derenia

71. Data: 2007-08-20 10:53:07

Temat: Re: Na lepsze krazenie, czyli okulizowanie derenia
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co do rozumienia, to wielka szkoda, bo wlasnie w
> niemieckim jest sporo literatury o lesnych owocach, za ktorymi tak
> przepadasz.

Zachodnie książki których u nas pod dostatkiem, to kolorowe śmieci.
Zawsze trafiam na stwierdzenie-mnoży się trudno, zawołaj fachowca.
Owoce zbiera sie ciężko, zamów firmę.Nie dotykaj, bo zachorujesz.
Jeśli chcesz mieć dobrą literaturę o roślinach, kupuj nasze książki.
Pozdrawiam.Mirzan

72. Data: 2007-08-20 11:57:21

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

mirzan schrieb:

> [...]
> Owoce zbiera sie ciężko, zamów firmę.Nie dotykaj, bo zachorujesz.
> Jeśli chcesz mieć dobrą literaturę o roślinach, kupuj nasze książki.

Wybacz prosze ale absolutnie sie z Toba nie zgadzam. Moze to z mojej
strony nietakt ale ja moge lepiej ocenic w jakim jezyku powstaje lepsza
literatura na temat lesnych lub dzikich owocow: polskim czy niemieckim.
I ten ostatni zdecydowanie wygrywa. Bylem wrecz proszony o przez
pracownikow powaznych instytucji o przyblizenie niemieckojezycznych
pozycji na ten temat. Powod tego jest prosty: w krajach
niemieckojezycznych lesne owoce stanowia coraz wiekszy procent przemyslu
przetworczego a popyt na odmiany tych roslin sprawia, ze wielu
szkolkarzy specjalizuje sie w ich produkcji. Daj mi przyklad porzadnej
ksiazki na ten temat po polsku. Bylem dwa tygodnie temu w Polsce i nic
nie znalazlem. Nie twierdze, ze literatura niemiecka wyczerpuje temat.
Jak dotad jedyna ksiazka o rodzinie dereni powstala w jezyku angielskim.
Tego po niemiecku nie ma. Wiele tez pozycji nie zawsze spelnia
oczekiwania Polakow. Owszem, ja kupuje nasze ksiazki ale w tym waskim
temacie o odkladam zwykle spowrotem na polke a powod jest prosty -
wiecej mam w glowie albo po niemiecku. Ciesze sie np. ze znam rosyjski.
Dzieki temu trafilem na te Miczurinowskie krzyzowki. Ktos kiedys
powiedzial, ze jesli sie chce byc na biezaco w temacie pszczelarskim
nalezy sie nauczyc polskiego. Podobnie radze wszystkim milosnikom
dzikich roslin: uczcie sie niemieckiego. Czy sie niemiecki lubi czy tez
nie. No chyba, ze jest sie wyborca PiS-u.

Irek

73. Data: 2007-08-20 12:08:24

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kresowiec schrieb:

> temacie o odkladam zwykle spowrotem na polke a powod jest prosty -

Jak wyzej widac musze sobie odlozyc na slownik ortograficzny.

Irek

74. Data: 2007-08-20 12:54:09

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
(...)
> Niedawno podejrzewano,że substancja o nazwie amygdalina, zawarta w pestkach
> jest trująca, teraz odkryto,że jest lekiem przeciwnowotworowym.Podobno
> tarnina zawiera jej najwięcej, więc nalewka na tarkach powinna być stosowana
> profilaktycznie.

Jak się chce wypić, to i uzasadnienie się znajdzie ;) A tarninówka
rzeczywiście dobra jest.

> A wino gronowe z tarniny, marzenie.

Rzeczywiście, w dodatku piękny kolor ma. Ale tylko raz udało mi się
mieć tyle terniny, żeby starczyło na wino.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

75. Data: 2007-08-20 13:02:59

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy sie niemiecki lubi czy tez
> nie. No chyba, ze jest sie wyborca PiS-u.

Znam tylko obce książki przetłumaczone na polski. Bo byłem w szkole
takim zdolnym uczniem, jak moja nauczycielka niemieckiego, była zdolną
nauczycielką.Muszę więc zostać przy krajowej literaturze.
Pozdrawiam.Mirzan

76. Data: 2007-08-20 13:29:39

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

mirzan schrieb:

> [...]
> takim zdolnym uczniem, jak moja nauczycielka niemieckiego, była zdolną
> nauczycielką.Muszę więc zostać przy krajowej literaturze.

Zaluje, ze tlumacze czasami o srubach i wspornikach. Szkoda, ze do mnie
zadne wydawnictwo sie nie zglasza. Najchetniej przetlumaczylbym na
polski: te pozycje:

http://tinyurl.com/2pvkgo
http://tinyurl.com/2laecr

oraz dwie rzadkie ksiazki:

Beschreibende Sortenliste Wildobstarten 1999 Bezug: Landbuch
Verlagsgesellschaft Postfach 160, D-30001 Hannover

(Opis odmian)

Anbau und Verwertung von Wildobst (P) Hans-Joachim Albrecht und weitere
Thalacker Verlag Braunschweig 1993 ISBN 3-87815-044-X

Wszystko to o lesnych, dzikich i rzadkich roslinach owowcowych.

Irek

77. Data: 2007-08-20 14:14:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kresowiec" <i...@t...de> wrote in message

> [...]
> Thalacker Verlag Braunschweig 1993 ISBN 3-87815-044-X
>
> Wszystko to o lesnych, dzikich i rzadkich roslinach owowcowych.

Mam trochę po rosyjsku o owocach i roślinach leczniczych - część
przetłumaczona z polskiego - sprzed II WŚ - nigdy nie wydane w Polsce po
wojnie - amba wcięła polski dorobek naukowy w wielu dziedzinach.

78. Data: 2007-08-20 16:18:39

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan pisze:
> zawsze
>
> Każdy ma ten zapach, kwitnąca czeremcha pachnie-jeśli można tak to nazwać-
> brudnymi skarpetami.

Dla mnie - ma raczej duszny aromat miodu...

> Nie marnuj czeremch na chleb,zrób z niej wino.

Może zrobię i dodam trochę do wiśniowego - będzie kupażowane :-)
A czeremchy tutaj koło mnie całe morze. Aronię też mam, ale nie cierpię
jej smaku w winie... surowizną podciąga.

79. Data: 2007-08-21 11:20:08

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaluje, ze tlumacze czasami o srubach i wspornikach. Szkoda, ze do mnie
> zadne wydawnictwo sie nie zglasza.

Tłumacz w drugą stronę.Nabrało mi się do garści:
Rośliny dekoracyjne które leczą.
Zioła naszych kresów.
Rośliny wzmacniające naszą odpornośćd i aktywność.
Wino leczy.
Łaskawe ziele.
Lecznicze przysmaki.
Nalewki i wina lecznicze.
Jadalne rośliny dziko rosnące.
Nalewki na zdrowie.

To są książki kupione w ostatnim czasie, po postanowieniu,że ani jednej
więcej.Dziesiątki innych, starszych mieszka już w piwnicy.
Pozdrawiam.mirzan

80. Data: 2007-08-21 17:16:34

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kresowiec" <i...@t...de> napisał w
wiadomości news:fabvt7$60b$02$1@news.t-online.com...

> [...]
> dzikich roslin: uczcie sie niemieckiego. Czy sie niemiecki lubi czy
tez
> nie. No chyba, ze jest sie wyborca PiS-u.

Pisorek tu napewno jest jeden. Ostatnio mało aktywny, ale nie ma się
co dziwić - jego idole w dole.
Irku!!! Jeśli biegle "mykasz" po polsku, niemiecku i rosyjsku to do
jasnej i ciasnej Anielki na co Ty miły człeku czekasz. Pisz, tłumacz i
do jasnej i ciasnej zarabiaj w ojczyźnie. To się samo wyda i samo
sprzeda.
Kruca fuks. Czekam na taka pozycję książkową. Sam widzisz ile pozycji
kupił Mirzan by być "biegalskim" w temacie, że o tych jego
"piwnicznych" pozycjach nie wspomnę. Sam chętnie wywaliłbym 30 książek
mając możliwość za nawet spore pieniądze kupić jedną naprawdę w 100%
wartościową (znasz moje podejście do ceny za dobrego okulizaka). Na
książki ogrodnicze w ubiegłym roku wydałem niemało. a w sumie pośród
wielu pozycji - gdyby to "wycisnąć", to nowej wiedzy może uzbierałoby
się góra 10%. Niedługo zima. Czasu będziesz miał sporo. Życzę
tfffffurczego działania. Czekam na dobrą książkę. Chętnie dam nawet 3
stówki za dobrą książkę. Mi się to opłaci. Wreszcie będę zwolniony z
corocznego cięcia drzew owocowych w 7 ogrodach działkowych (we
wszystkich książkowych terminach). Sam wiesz jak to jest - skoro
przyjacioły proszą to jak im odmówić. Jeden prezent dla każdego będzie
nader przydatny i co nieco wymowny, a dla mnie wreszcie trochę
wolności. Moja żoneczka będzie Tobie bardzo wdzięczna za taką solidną
książkę (skryba będzie w domu).

Pozdrawiam pogodnie
skryba

kwiat-ptak-dziwak