Na lepsze krazenie, czyli okulizowanie derenia

1. Data: 2007-08-08 08:51:21

Temat: Na lepsze krazenie, czyli okulizowanie derenia
Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Czolem!

Od 3 tygodni usiluje okulizowac. Nie tylko derenie, bo i slodka
jarzebine i slodka tarnine i co tam pod reke popadnie. Ale klopot mam z
podkladkami derenia kupionymi wiosna. Otoz po nacieciu nie moge odchylic
kore. Na moich nieudanych podkladkach z zeszlego roku kora odchodzi a na
tych nowych nie. Co jakis czas nacinam i probuje ale ciagle sie nie
udaje. Mimo, ze sporo pada, podlewam podkladki systematycznie. Moze
macie jakis indianski sposob na to by kora latwiej odchodzila? A moze
mam sobie dac w tym roku spokoj? Podkladki kupilem z golym korzenie
wiosna i moze to wlasnie powoduje, ze soki nie kraza jak nalezy?
Pozostaje jeszcze jedna metoda tzw. Chip-Veredelung (Chippen), popularne
w USA i Izraelu. Chip-Budding. Ale tego jeszcze nie probowalem i jestem
kompletnie zielony. Ale gdyby ktos wiedzial co jest dobre na lepsze
krazenie tych dereniow, to bylbym wdzieczny.

Irek

2. Data: 2007-08-08 09:49:31

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Aug 2007, Kresowiec wrote:

> [...]
> jestem kompletnie zielony. Ale gdyby ktos wiedzial co jest dobre na lepsze
> krazenie tych dereniow, to bylbym wdzieczny.

Jesli kora nie odchodzi to nic nie poradzisz. Nawet jak sila wepchniesz
oczko to nie ma szans przyjecia. Musisz czekac do nastepnego roku albo
znalezc w szkolkach derene w doniczkach i na nich probowac okuliozwac.

A na krazenie to najlepsza nalewka z derenia.

Pozdr.

D.P.

3. Data: 2007-08-08 12:05:54

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz schrieb:

> Jesli kora nie odchodzi to nic nie poradzisz. Nawet jak sila wepchniesz
> oczko to nie ma szans przyjecia. Musisz czekac do nastepnego roku albo
> znalezc w szkolkach derene w doniczkach i na nich probowac okuliozwac.

Takie derenie w doniczkach sa drogie i zwykle prowadzone jako krzewy.
Moje podkladki kosztowaly jedynie 40 centow za sztuke i wygladaja jak na
ilustracji w podreczniku sadownictwa. Wielka szkoda, ze nie zamowilem
ich jesienia. W przyszlym roku bede mial wlasne. Ale jaka jest Twoja
teoria? Kora nie odchodzi, bo cala energia poszla w korzen? Czy tez jest
za pozno? Albo jeszcze za wczesnie, bo podkladki byly wiosna w chlodni?
Ja w kazdym badz razie ciagle podlewam deszczowka. A tak szkoda, bo
wlasnie dostalem spozniony prezent urodzinowy od sasiadki: nowy noz
Victorinox z mosiezna kostka do odchylanie brzegow kory. Tak wyglada:

http://tinyurl.com/346p8o

> A na krazenie to najlepsza nalewka z derenia.

Komu to mowisz?! Juz dawno bym umarl w kwiecie wieku, gdyby nie
systematyczne zazywanie. U mnie juz niektore odmiany dojrzaly i zdazylem
jeden sloj zalac. Jestem tez zachwycony nowonabytymi, ktore po raz
pierwszy owocuja. Szkoda tylko, ze liscie maja plamy, bo moglbym ladnych
zdjec narobic.

> Pozdr.
>
> D.P.

Uklony z deszczowej Westfalii,

Irek

4. Data: 2007-08-08 12:38:19

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Komu to mowisz?! Juz dawno bym umarl w kwiecie wieku, gdyby nie
> systematyczne zazywanie.

Przypominam,że zaczyna dojrzewać czeremcha na nalewkę, oraz aronia jest
w pełni dojrzałosći.Z tych owoców najzdrowsze nalewki,po paru kielonkach
serce będzie jak dzwon.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2007-08-08 13:11:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>Przypominam,że zaczyna dojrzewać czeremcha na nalewkę, oraz aronia jest
>w pełni dojrzałosći.Z tych owoców najzdrowsze nalewki,po paru kielonkach
>serce będzie jak dzwon.
:)
w tym roku jestem zauroczony smakiem nalewki aroniowej z liscmi wisniowymi
smakuje jak wisniowa
:)
z pozdrowienaimi i usmiechami
smal

6. Data: 2007-08-08 15:13:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]

Na serce najlepsze nalewki na głogu i róży, głównie szypszynie - różowe też
na nerki...

7. Data: 2007-08-08 17:29:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Na serce najlepsze nalewki na głogu i róży, głównie szypszynie - różowe
też
> na nerki...
:)
na serce najlepszy jest oklad ...
z mlodego biustu
:)))))))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

8. Data: 2007-08-08 18:14:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Jak się wylewa? ;-))

9. Data: 2007-08-08 18:54:21

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na serce najlepszy jest oklad ...
> z mlodego biustu

Nazbierałem pół wiaderka owoców derenia, co z nim zrobić? Wyżej wymienionych
urządzeń nie mam pod ręką,zresztą na nalewkę chyba nie nadają sie.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2007-08-08 19:34:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> Nazbierałem pół wiaderka owoców derenia, co z nim zrobić? Wyżej
wymienionych
> urządzeń nie mam pod ręką,zresztą na nalewkę chyba nie nadają sie.
> Pozdrawiam.Mirzan

Zasypac cukrem, a później z soku - nalewka...

kwiat-ptak-dziwak
Pomoc w zaprojektowaniu
problem z jodla kaukaska
problem z jodla kaukaska