Na sloncu czy w cieniu?

1. Data: 2004-07-05 09:48:55

Temat: Na sloncu czy w cieniu?
Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Jakie jest najlepsze miejsce do trzymania słoików z dojrzewającymi
nalewkami, syropami, sokami itp.: słoneczny parapet, czy zacieniony kąt?

Są 2 szkoły, jedni mówią, żeby na słońcu, bo światło słoneczne pomaga
wydobyć sok z owoców i poprawia kolor. Z kolei inni twierdzą, że słoiki i
gąsiorki trzeba trzymać w cieniu, bo światło słoneczne niszczy witaminy i
substancje odżywcze.

Wczoraj zrobiłem nalewkę orzechową i jak na razie stoi w cieniu...

--
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Z.

1. Data: 2004-07-05 11:16:52

Temat: Re: Na sloncu czy w cieniu?
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obie szkoły mówią prawdę :
Najpierw należy poddać nalew "maturacji" - czyli dojrzewaniu w cieple,
najlepiej na słońcu przez kilka tygodni(w tym roku trochę go mało), a
następnie "maceracji" czyli starzeniu w chłodnej piwnicy przez kilka
miesięcy a nawet lat
pozdr. Alex

1. Data: 2004-07-05 16:06:36

Od: RaV <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ATZ Rzeszow wrote:

> [...]
> substancje odżywcze.
>
> Wczoraj zrobiłem nalewkę orzechową i jak na razie stoi w cieniu...

Biorąc pod uwagę, że nalewki nie robsz aby mieć źródło witamin śmiało
trzymaj na słoncu:) Po zlaniu do piwnicy na pół roku.

Uwędziłem
przepis na skrzydełka z grilla
HOT-DOG
dziele się -kalafior