Nacjonalizm? - Tak!

11. Data: 2017-06-02 22:48:38

Temat: Re: Nacjonalizm? - Tak!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote:

> [...]
> w sferze polityki. Głosi solidarność wszystkich grup i klas społecznych danego
> narodu.
> Nacjonalizm uważa interes własnego narodu za nadrzędny wobec interesu jednostki,
> grup społecznych, czy społeczności regionalnych. Uznaje naród za najwyższego
> suwerena państwa, a państwo narodowe za najwłaściwszą formę organizacji
> społeczności złączonej wspólnotą pochodzenia, języka, historii i kultury.
> Nacjonalizm przedkłada interesy własnego narodu nad interesami innych narodów,
> jednakże nie przejawia wrogości do mniejszości narodowych czy innych narodów.

Oczywiście, to lepsza definicja. Dodałabym tylko na końcu - "innych
narodów, o ile one czynnie lub poprzez sprzeczność interesów nie zagrażają
własnemu."

12. Data: 2017-06-02 22:53:25

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, to lepsza definicja. Dodałabym tylko na końcu - "innych
> narodów, o ile one czynnie lub poprzez sprzeczność interesów nie
> zagrażają
> własnemu."

Ja tłumaczę czasem tym, co zgubili drogę, że nacjonalista to taki rodzic,
który mówi, że jego dzieci są najlepsze na świecie i chce dla nich
wszystkiego najlepszego. A o innych dzieciach mówi, że też są dobre- ale
jego interesują przede wszystkim jego własne. Czyli- taki dobry rodzic. A
szowinista różni się od nacjonalisty twierdzeniem, że inne dzieci go w ogóle
nie interesują a wręcz daje sobie prawo do krzywdzenia ich, jesli z tego
powodu jego dzieci będą mieć choć trochę lepiej

--
Chiron

13. Data: 2017-06-02 23:07:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> [...]
> nie interesują a wręcz daje sobie prawo do krzywdzenia ich, jesli z tego
> powodu jego dzieci będą mieć choć trochę lepiej

No i to jest to.

14. Data: 2017-06-02 23:33:41

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Kviat napisał:

> Według tej ideologi nacjonaliści mają ludzi w dupie

Którą ideologię proponujesz w zamian?

15. Data: 2017-06-02 23:39:11

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Lord Gender napisał:
> Folksdojczka

A ty gej-stapo

16. Data: 2017-06-02 23:46:19

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Lord Gender napisał:
> Piosenka o Ikselce i inaczej nie skończy kurewka faszystowska
>
> https://m.youtube.com/watch?v=ari0gxUr4Ng

https://youtu.be/mvnk3Q2b9B4

cyt onet.
Kiedyś Winston Churchill mówił, że faszyści w przyszłości będą sami nazywali siebie
antyfaszystami

17. Data: 2017-06-03 00:38:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bytomir Kwasigroch <

> Kiedyś Winston Churchill mówił, że faszyści w przyszłości będą sami
> nazywali siebie antyfaszystami

A słowo ciałem się staje.

18. Data: 2017-06-03 08:22:20

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-02 o 23:33, Bytomir Kwasigroch pisze:

> Którą ideologię proponujesz w zamian?

Edukację i naukę samodzielnego myślenia.

Pozdrawiam
Piotr

19. Data: 2017-06-03 08:23:55

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Bytomir Kwasigroch <

> A słowo ciałem się staje.
Lepsze było powiedzenie Stalina, żeby obstrukcjonistów, gdy staną się zbyt
irytujący- nazywać antysemitami, faszystami czy nazistami.

--
Chiron

20. Data: 2017-06-03 10:50:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> Lepsze było powiedzenie Stalina, żeby obstrukcjonistów, gdy staną się zbyt
> irytujący- nazywać antysemitami, faszystami czy nazistami.

Stalinowców i stalinówek nam zatem nie brakuje - na czele z noblistką
Wi(e)sławą.

Bo pomagać należy na miejscu!
Tak Kielce witały Komorowskiego.
Ś.p. Lech Kaczyński przewidział.