Nadciśnienie tętnicze

1. Data: 2006-02-25 15:02:44

Temat: Nadciśnienie tętnicze
Od: "Mirek G." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moje pytanie dotyczy nadciśnienia tętniczego.Otóżchoruje na nadciśnienie i
leczesię już 6 lat (tzn.biorę leki - lacipil,bisokard i ostatnio
enarenal).Ciśnienie jednak w dalszym ciągu sięzmienia (skacze) .Raz jest
140/80 a wczoraj 200/90.Mam dopiero (już) 44 lata.Czy istnieje jakaś
skuteczna metoda wyleczenia się z tego skaczącego nadciśnienia czy jak to
mi ktoś powiedział trzeba z tym żyć aż do +.Pozdr. Mirek

2. Data: 2006-02-26 12:23:10

Temat: Re: Nadciśnienie tętnicze
Od: "Wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> skuteczna metoda wyleczenia się z tego skaczącego nadciśnienia czy jak to
> mi ktoś powiedział trzeba z tym żyć aż do +.Pozdr. Mirek

Witam Mirku!leczenie choroby nadciśnieniowej to nie tylko farmakoterapia
natomiast powinno się zmierzac do wyeliminowania wszystkich czynników mogących
powodowa wzrost ciśnienia tętniczego. Bardzo istotne miejsce zajmuja tu
niefarmakologiczne metody leczenia zmierzajace do modyfikacji stylu
życia.Sprowadzaja się one do:
- normalizacji masy ciała u otyłych (nic nie pisałeś czy waga w normie i jaki
tryb życia prowadzisz)
- regularnego wykonywania cwiczeń fizycznych
- ograniczenia spożycia soli
- zaprzestania nadużywania alkoholu
- unikania stresów (napewno w tych czasach o to trudno:))
- prowadzenia regularnego trybu życia z uwzględnieniem odpowiedniej liczby
godzin snu i odpoczynku
- zaprzestania palenia tytoniu i modyfikacja diety jeśli wspóistnieją u Ciebie
zaburzenia gospodarki tłuszczowej
i do tego stosuje sie dopiero farmakologię

3. Data: 2006-02-26 12:28:23

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kwestia postawienia diagnozy/znalezienia przyczyny tych skokow, a potem
odpowiedniego doboru lekow; nie jest to niestety sprawa prosta ale w
znakomitej wiekszosci przypadkow mozliwa- czefo sam jestem dobrym przykladem
:) ; leki zapewne bedziesz lykal juz przez cale zycie ale mozna je
ograniczyc do minimum jezeli dobrze sie je dobierze

slowem- szukaj dobrego lekarza, a jak nie znajdzie przyczyny to kolejnego az
do skutku; czasami najlepiej jest sie polozyc w szpitalu w celu gruntownej
diagnostyki

Tomasz

4. Data: 2006-02-26 13:36:38

Od: "Mirek G." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Feb 2006 13:23:10 +0100, Wiola <w...@w...pl> napisał:

> [...]
> i do tego stosuje sie dopiero farmakologię
> Pozdrawiam
>

> W odpowiedzi na Twoje sugestie pragnę zaznaczyć ,że:
-moja waga to :91-93 kg przy wzroście 181cm (ostatnio sie odchudzałem bo
ważyłem już prawie 96-97 kg i spadłem do 88kg ale dalej się nie
dało-poprostu ograniczałem jedzenie)
-prowadzę dziłalność gosp. i jak to w takim przypadku bywa nie sposób
uniknąć stresów w sytuacjach kiedy "idzie" bądź "nie" ,a poza tym kłopoty
dnia codziennego
- co do ćwiczeń to ograniczają się one jedynie do codziennego podnoszenia
wspomnianych wcześniej 93 kg z łóżka kanapy i fotela w samochodzie oraz
2-4 razy w tygodniu pójścia z synami na basen (trochę popływać i poleżeć a
jakuzzi)
- alkoholu nie piję od 6 lat
-papierosów nie palę od 18 lat
-snu mam wystarczającą ilość (czasami aż za dużo)
-trudno mi ograniczyć sól w posiłkach i nigdy nie stosowałem żadnej diety
(może jakieś propozycje,sugestie)

5. Data: 2006-02-26 13:54:08

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powodowa wzrost ciśnienia tętniczego. Bardzo istotne miejsce zajmuja tu
> niefarmakologiczne metody leczenia zmierzajace do modyfikacji stylu

majac na wzgledzie to, ze Mirek mowi o skokach cisnienia a nie lekkim
nadcisnieniu to wszystko tylko mozna/nalezy zastosowac tylko pomocniczo-
szansa na to, ze zastosuje sie do wszystkich twoich zalecen i bedzie mogl
odststawic leki sa rowne zeru; zeby je leczyc trzeba poznac przyczyne tj.
sprawdzic nerki, oznaczyc hormony, wykluczyc stany zapalne itd. czasami
przyczyny sa prawie niemozliwe do zdagnozowania dla wiekszosci lekarzy jak
np. jakis gruczolak w przewodzie pokarmowym... ale jak sie uda, to
odpowiedni dobor lekow (czasem operacja) w zupelnosci zalatwiaja sprawe;
skoki cisnienia sa bardzo niebezpieczne, bez farmakologii niestety ani rusz

Tomasz

PS. lekarze czesto ida po najmniejszej linii oporu i zwiekszaja tylko dawki
lekow- to droga do nikad, bo w dluzszym czasie ich negatywny wplyw np. na
serce stanowi kolejny problem

Puls 110 - 120 Jakie mogą być konsekwencje ?
Sanatorium
uwypuklenie
rwa kulszowa
Proporcje ziol w mieszance