Nadmierne pocenie się.

1. Data: 2008-07-28 11:56:07

Temat: Nadmierne pocenie się.
Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam 44 lat/wzrostu 166 cm/waga 85 kg. Od pewnego czasu pocę się
intensywnie. Nie sprzyja mi np. krótka przebieżka i wejście do
dusznego autobusu - pot wtedy leje się ze mnie dosyć mocno. Podczas
jedzenia, zwłaszcza gdy jedzenie jest gorące i jem szybko, jest to
samo. W nocy również, ale nie zawsze, gdy wstaję, to czuję że piżamę -
górę - mam mokrą. Najintensywniej pocę sią na głowie - pot potrafi lać
się lać strumieniami.

Ogólnie kondycyjnie nie jest ze mną źlę, jeżdżę długie odcinnki na
rowerze, trochę biegam - pocę się wtedy powiedziałbym normalnie -
raczej w takich okolicznościach nie ma nic niepokojącego.

Co z tym zrobić? Co zbadać? Co to może być?

Gienek

2. Data: 2008-07-28 12:10:27

Temat: Re: Nadmierne pocenie się.
Od: "Alien" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<n...@g...com> napisał:

> Mam 44 lat/wzrostu 166 cm/waga 85 kg. Od pewnego czasu pocę się
intensywnie.

Jak na mój gust zdecydowanie powinieneś zrzucić parę kg...
Ja przy równie wielkim wzroście ;) ważę o 8 kg mniej i uważam, że jeszcze
jakieś 8 powinienem zrzucić.
Też się pocę i przeszkadza mi to. Ale wiem, że problem wynika z nadwagi i
staram się trochę z tym walczyć...
Był krótki okres, kiedy przekroczyłem 8 dych i czułem się fatalnie. Ciężko.
Ociężale. Wystarczyło ze 3 kg mnie i jest różnica..

3. Data: 2008-07-28 13:33:29

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

n...@g...com pisze:
> Witam,
>
> Mam 44 lat/wzrostu 166 cm/waga 85 kg. Od pewnego czasu pocę się
> intensywnie. Nie sprzyja mi np. krótka przebieżka i wejście do

[ciach]

Primo: ja przy 175cm mam około 74kg i jest to ciut za dużo (chyba żebym
pakerem został ;) )

Secundo: ostatnio jest dość ciepło i wilgotno, jeśli nie zauważyłeś ;->

4. Data: 2008-07-28 17:59:02

Od: Adam Foton <u...@g...comk> szukaj wiadomości tego autora

> Mam 44 lat/wzrostu 166 cm/waga 85 kg. Od pewnego czasu pocę się
> intensywnie.

A kiedys bylo lepiej ? Ile wtedy wazyles ?

> [...]
> raczej w takich okolicznościach nie ma nic niepokojącego.
>
> Co z tym zrobić? Co zbadać? Co to może być?

A jak u Ciebie z odpornoscia na stres, iloscia spraw do zalatwienia,
moze jakies sytuacje nerwowe ?

AF

5. Data: 2008-07-28 19:45:53

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@g...com wrote:

> Co z tym zrobić? Co zbadać? Co to może być?

w nocy się nie pocisz?

6. Data: 2008-07-28 20:00:38

Od: "Mirab" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> w nocy się nie pocisz?

Pisał że się poci.

Myślisz o gruźlicy? Mocno naciągane, ale w dzisiejszych czasach... Rentgen
klatki piersiowej należałoby zrobić.

Jeżeli zdjęcie rentgenowskie klatki piersiowej miałeś przed rokiem i dawniej
to wykonaj je. Jeżeli nie w celu poszukiwania przyczyny tego pocenia to z
racji faktu że Ci się należy. To ważne badanie przesiewowe wielu różnych
chorób. Szczególnie dla palaczy ale nie tylko!

Należało by tez oznaczyć poziom cukru we krwi i zintensyfikować wysiłek
fizyczny w celu redukcji masy ciała. Twoja otyłość niestety predysponuje do
cukrzycy.

Pozdrawiam,

Mirab

7. Data: 2008-07-28 22:06:11

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirab wrote:

> Pisał że się poci.
>
> Myślisz o gruźlicy?

O czymś dużo prostszym, wypłukaniu z organizmu magnezu i ogólnym zaburzeniu
funkcji minerałów. Jeden z objawów to właśnie... nadmierne pocenie się,
zwłaszcza w nocy. Do autora tematu - poszperaj po sieci, poczytaj o
objawach niedoborowych typu magnez, wapń, potas, ogólnie elektrolity. W
laboratorium raczej tego nie oznaczysz, jako że większość jest
wewnątrzkomórkowa.

Drobny przykład, teraz zacząłem intensywnie trenować biegi długodystansowe,
do tego troszkę sobie dosuplementowałem wapnia, niezbyt mądrze bo bez
osłony. Błyskawicznie spadł poziom magnezu (nadmiar wapnia go wypłukuje), z
miejsca zacząłem się pocić jak - nie przymierzając - dzika świnia.

Zresztą nie tylko gruźlica powoduje nocne poty, jeśli już mowa o chorobach
przewlekłych. Każda inna przewlekła paskuda bakteryjna, wirusowa czy nawet
grzybicza da podobny efekt. Ba, nawet zwykłe lamblie coś takiego wywołają.

Badania na choroby przesiewowe jak najbardziej, większość osób ma to do
siebie, że kompletnie olewa wszelkie tego typu sprawy, podchodząc do sprawy
chyba na zasadzie "a bóg da chorobę to będzie". To nie tak, ogromnej
większości chorób można bez najmniejszych problemów zapobiec zdrowym trybem
życia i kontrolnymi badaniami. Na tym lepiej nie oszczędzać, co z tego, że
człowiek odłoży te ~dziesiąt tysięcy, jak mu serducho strzeli pewnego
ranka?

8. Data: 2008-07-29 23:04:08

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <

> [...]
> objawach niedoborowych typu magnez, wapń, potas, ogólnie elektrolity. W
> laboratorium raczej tego nie oznaczysz, jako że większość jest

O kurczę! To może być prawda. Ja mam to samo, pocę się okropnie od jakiegoś
dłuższego czasu. Teraz - po sugestii Tomka - poszukałam w googlach o
objawach i ba! przyczynach niedoboru magnezu. Jakby opisywali mnie. Objawy
niedoboru: nadpobudliwość, brak koncentracji, stany depresyjne,
"nicsięniechcenie", pocenie się, wysoki cholesterol. Przyczyny: kawa,
herbata, alkohol, stres, sport (w sensie pocenie się - więc tracenie
magnezu, trzeba suplementować), jednostronne diety.
Tomek, dzięki, to ja łaziłam tyle lat z tym po lekarzach, którzy badali mi
poziom hormonów, glukozy, kreatyniny (wszystko ok), i nikt mnie nie zapytal
o dietę, styl zycia i magnez?! Tylko rzucali tekst: jest pani nerwowa, to
się pani poci. Albo: taka uroda. A czemu jestem nerwowa? Bo nie mam magnezu.
A czemu nie mam magnezu? To juz sam sobie dobierz przyczynę.
A.

9. Data: 2008-07-29 23:36:40

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> [...]
> nerwowa, to się pani poci. Albo: taka uroda. A czemu jestem nerwowa? Bo
> nie mam magnezu. A czemu nie mam magnezu? To juz sam sobie dobierz

Przede wszystkim, jeśli są niedobory magnezu, występują objawy takie jak:

- "skakanie" mięśni, leżysz spokojnie, a tu nagle jakiś pojedynczy mięsień
zaczyna żyć własnym życiem
- skakanie powieki
- wrażenie, że coś łazi po głowie
- tzw częstoskurcze serca, czyli wrażenie, że serducho nagle robi fikołka
- problemy z zasypianiem
- nawet jak długo śpisz, budzisz się zmęczona

Jeśli takie objawy występują, to na bank będzie niski poziom magnezu.

Druga rzecz, jeśli są niedobory magnezu, to do tego zapewne są i niedobory
innych pierwiastków i witamin. Zła dieta rzadko kiedy wypłukuje tylko jeden
pierwiastek.

Na www.nerwica.vegie.pl masz rozdział dotyczący magnezu, masz tam tez
opisane, jak prawidłowo go suplementować - tak, żeby nie zrobić sobie
krzywdy.

10. Data: 2008-07-30 05:13:49

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki"

> [...]
>
> Na www.nerwica.vegie.pl masz rozdział dotyczący magnezu, masz tam tez
> opisane, jak prawidłowo go suplementować - tak, żeby nie zrobić sobie

Dzięki, poczytam. Nie wszystkie objawy występują, ale wczoraj rano po
przeczytaniu Twojej sugestii o niedoborach magnezu, wzięłam spore dawki
LaktomagB6 i nie spałam dziś do 12:00, hehe, ale do 6:00 i wcale nie jestem
zmęczona. Cud? Zaraz poczytam, żeby nie przedawkować.

bąble na języku
bąble na języku
Woda w kolanie ?
Bąbel- jaki powinien być?