Re: Najwieksze swiatowe oszustwo informacyjne - pluskwa milenijna ?

1. Data: 2000-01-03 09:17:28

Temat: Re: Najwieksze swiatowe oszustwo informacyjne - pluskwa milenijna ?
Od: "Maciej Maczynski" <m...@x...de> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Jęczkowiak <q...@p...onet.pl> wrote in message
news:Io9b4.6162$N3.135294@news.tpnet.pl...
> podoisuje sie pod tym obiema rekoma
> Użytkownik expert <e...@f...onet.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
> napisał:3...@f...onet.pl...

Nie do konca. Po prostu, jak zwykle, pismaki wzieli to na tapete i caly
problem zostal odwrocony do gory nogami. Problem istnieje, tyle ze dotyczy
systemow, gdzie reprezentacja daty ma znaczenie - co z reguly nie ma miejsca
w systemach wbudowanych (samochody, lodowki, samoloty, etc). A wlasnie
systemy wbudowane moglyby dac sie nam najbardziej we znaki. Tak wiec,
przykladowo, problem moze byc z wydrukiem rachunkow za prad, ale nie z
dostawa energii.
Poza tym, u nas, w przeciwienstwie do USA, praktycznie nie ma systemow
pisanych w latach 60-tych na OS/390...
Przecietny czlowiek nie zdaje sobie sprawy, ile bykow maja "poprawne"
programy. Co to jest "nadpisanie" pamieci albo "deadlock". Ale co to jest
rok 2000 to wiedza wszyscy - no to huzia na Jozia!
Oczywiscie NIE WOLNO bylo tego bagatelizowac - jezeli cos moze pojsc zle, to
trzeba to sprawdzic.
To jeden z nielicznych, komfortowych, przypadkow kiedy programista wie gdzie
jest blad!!!
Sam musialem zrobic kilka poprawek. Ale roztaczanie apokaliptycznych wizji
to juz zupelnie co innego niz "nie bagatelizowanie".

Zreszta... - oto przyklad glup..., pardon - chcialem powiedziec -
niedoinformowania, "fachowcow": jakis czas temu widzialem program
telewizyjny, "W sieci" (nie polecam!!!). Wiecie - to taki program, ktory
"prowadzi" komputerowo animowana twarz. Jest bardzo ciekawie zrobiona -
wlozono wiele wysilku, zeby ruszala ustami absolutnie inaczej, niz czyni to
istota ludzka - krotko mowiac: klapie szczeka, jak nie przymierzajac, smok
Telesfor. Ale do rzeczy: byla wlasnie mowa o Y2K. Wypowiadal sie pan z
Netii. Tresc wypowiedzi byla mniej wiecej taka, ze oni sa swietnie
przygotowani i wszystko sprawdzili ("so far so good" mysle sobie). Az tu
nagle czlowiek mowi cos takiego: "zreszta mamy juz za soba sprawdzian: 9
wrzesnie 1999" !!!???!!! Facetowi nawet powieka nie drgnela - ON W TO
WIERZYL!!!!

Pozdrawiam,
Maciej

1. Data: 2000-01-03 15:55:38

Od: ...@...pl (Leszek Krupiński) szukaj wiadomości tego autora

-r--r--r-- Maciej Maczynski <m...@x...de> Mon, 3 Jan 2000 09:17:28 -0000

> [...]
>nagle czlowiek mowi cos takiego: "zreszta mamy juz za soba sprawdzian: 9
>wrzesnie 1999" !!!???!!! Facetowi nawet powieka nie drgnela - ON W TO
To był najlepszy dowcip roku. Jak przeczytałem czy usłyszałem gdzieś, że "nie
wiadomo jak się zachowają komputery gdy w dacie będą same dziewiątki" przez
pół godziny nie mogłem się podnieść z podłogi ze śmiechu. Przecież to kpienie
z ludzkiej inteligencji. Kto takie rzeczy wymyśla? To tak jakbym powiedział,
że nie wiadomo jak komputer zareaguje na godzinę 01:01:11. Paranoja.

--
--==Leszek Krupiński jr==--==Linux registered user #96957==--==d(at)z.pl==--
--==Certified Linux Administrator && C++ Programmer==--==+48 501 756 211==--

1. Data: 2000-01-04 13:49:24

Od: "Jurek Kos" <J...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>To tak jakbym powiedział,
>że nie wiadomo jak komputer zareaguje na godzinę 01:01:11. Paranoja.

Kochany, 01:01:11 to nic. Zobaczysz co sie bedzie dzielo o 11:11:11! To dop
iero plluskwa wypelznie z kompa!

J.K.

1. Data: 2000-01-04 16:21:16

Od: q...@k...org.pl (Marcin 'Qrczak' Kowalczyk) szukaj wiadomości tego autora

3 Jan 2000 15:55:38 GMT, Leszek Krupiński <...@...pl> pisze:

> [...]
> rzeczy wymyśla? To tak jakbym powiedział, że nie wiadomo jak komputer
> zareaguje na godzinę 01:01:11. Paranoja.

Akurat 9 września 1999 naprawdę był używany przez jakieś archaiczne
systemy (bazy danych? język programowania? nie chodzi mi o systemy
operacyjne) jako specjalny znacznik.

--
# __("< Marcin | q...@k...org.pl http://qrczak.ids.net.pl/
#o# \__/ Kowalczyk | GCS/M d- s+:-- a22 C+++$ UL++>++++$ P+++

1. Data: 2000-01-04 17:11:31

Od: z...@F...ZiemBor.Waw.PL (Ziemek Borowski) szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk na pl.comp.programming:
>Akurat 9 września 1999 naprawdę był używany przez jakieś archaiczne
>systemy
Może nie 9.09.1999 a ciąg znaków 9999
>(bazy danych? język programowania? nie chodzi mi o systemy
>operacyjne) jako specjalny znacznik.

Zwykle (konwencja której i ja przez pewien czas używałem) jako brak danych.
(inna sprawa że robiłem to na potrzeby jednorazowego przetwarzania,
a i datę urodzenia (bo tylko taka wchodziła w rachubę) kodowaliśmy wiekiem
nie rokiem urodzenia.

--
Ziemek Borowski ZB137-RIPE http://ziembor.waw.pl/zmb/ 1024D/5858F604

1. Data: 2000-01-05 10:33:09

Od: "Witold A. Markow (Dundee)" <w...@l...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek Kos <J...@p...onet.pl> wrote

> Kochany, 01:01:11 to nic. Zobaczysz co sie bedzie dzielo o 11:11:11!
a 1 stycznia 2001 (1/1/1) nastapi wyjatkowe nasilenie niekorzystnych objawow.

Dundee

--
Witold Andrzej Markow
http://www.ptr.px.pl/

1. Data: 2000-01-05 17:50:28

Od: "Michal A. Pasek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witold A. Markow (Dundee) <w...@l...szczecin.pl> w artykule
news:38731d9a@news.vogel.pl pisze...

> a 1 stycznia 2001 (1/1/1) nastapi wyjatkowe nasilenie niekorzystnych
objawow.

Małe piwo w porównaniu z 6 czerwca 2006 :-)

--
Michał A. Pasek
mail to: m...@p...onet.pl

1. Data: 2000-01-05 23:46:55

Od: "Witold A. Markow (Dundee)" <w...@l...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal A. Pasek <m...@p...onet.pl> wrote

> Małe piwo w porównaniu z 6 czerwca 2006 :-)

Proponuje dla ugody:
a) 11 listopada 2011 11:11:11 :-)
b) EOT.

Dundee

--
Witold Andrzej Markow
http://www.ptr.px.pl/

Re: Najwieksze swiatowe oszustwo informacyjne - pluskwa milenijna ?
Re: Najwieksze swiatowe oszustwo informacyjne - pluskwa milenijna ?
Odp: Najwieksze swiatowe oszustwo informacyjne - pluskwa milenijna ?
Re: Najwieksze swiatowe oszustwo informacyjne - pluskwa milenijna ?
Re: Odp: Najwieksze swiatowe oszustwo informacyjne - pluskwa milenijna ?