Nalesniki -tortille

1. Data: 2001-03-09 15:18:32

Temat: Nalesniki -tortille
Od: "Jarzynka" <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziendobry,
Czy ktos ma przepis na tortillowe nalesniki??
Tylko nie taki - idz do sklepu i kup- bo ten juz znam i jest to dosyc
kosztowne, 10 zl za 10 sztuk :-) Rozboj!
MarchEf.

1. Data: 2001-03-09 15:53:56

Temat: Re: Nalesniki -tortille
Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarzynka" <b...@y...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tylko nie taki - idz do sklepu i kup- bo ten juz znam i jest to dosyc
> kosztowne, 10 zl za 10 sztuk :-) Rozboj!

Kto szuka ten znajdzie:
http://www.restaurants.pl/przepisy/taco.htm
KM

1. Data: 2001-03-09 16:11:23

Od: "Tomasz Ostrowicz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarzynka <b...@y...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:98as61$9kp$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
> Tylko nie taki - idz do sklepu i kup- bo ten juz znam i jest to
dosyc
> kosztowne, 10 zl za 10 sztuk :-) Rozboj!

Oj leniuszek, leniuszek.
Odpowiedz zostala Ci juz dostarczona, ja tylko dodam, ze to pytanie
padlo zaledwie 4 dni temu:))
A swoja droga 10 zl za 10 szt wyglada lepiej niz 14 zl (z ogonkiem) za
8 szt, a tyle zycza sobie ci bandyci w Gancie;((

Tomek

1. Data: 2001-03-09 16:56:03

Od: "Jarzynka" <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A swoja droga 10 zl za 10 szt wyglada lepiej niz 14 zl (z ogonkiem) za
> 8 szt, a tyle zycza sobie ci bandyci w Gancie;((

Dziekuje dziekuje przepisy odnalezione :-)
MarchEf.

1. Data: 2001-03-11 21:10:52

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> napisał w
wiadomości news:98au64$bft$1@druid.ceti.com.pl...

> Użytkownik "Jarzynka" <b...@y...pl> napisał w wiadomości
>
> Kto szuka ten znajdzie:
> http://www.restaurants.pl/przepisy/taco.htm

Tia, tyle że tortille wykonane wg. tego przepisu nie wychodzą wcale takie "z obu
stron tak by stały się suche, ale jeszcze elastyczne (kolor dość blady miejscami
podpieczony)"
Mnie niestety wychodzą suche i łamliwe choć "kolor dość blady miejscami
podpieczony" :))

Może zna ktoś przepis taki bardziej "naleśnikowy" ?

pozdrawiam, Robert

1. Data: 2001-03-12 09:02:10

Od: u...@a...net (Ula Dynowska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podpieczony" :))
>
> Może zna ktoś przepis taki bardziej "naleśnikowy" ?

Ja robilam tortille pszenne wg. przepisu z serwisu MM - przepis Magdy
Bassett (chyba na burrito z kurczakiem) i tam po usmazeniu plackow na
patelni nalezy je odlozyc, a potem przed zawijamiem nadzienia rozmiekczyc
nad para. Nam wyszlo wszystko bardzo dobrze - chociaz te sklepowe placki
byly jednak bardziej pulchne (pewnie zawieraly jakies dodatki). Trzeba tylko
pamietac, zeby ciasto naprawde porzadnie rozwalkowac i nie przejmowac sie
dymem spowijajacym mieszkanie - od maki palacej sie na prawie suchej patelni
;))

Pozdrawiam - Ula

1. Data: 2001-03-13 07:30:14

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Dynowska" <u...@a...net> napisał w wiadomości
et...

> [...]
> dymem spowijajacym mieszkanie - od maki palacej sie na prawie suchej patelni

Dzięki, poszukam przpisu.
Hmm, no i nowego mieszkania bo mnie pewnie wymeldują po tym eksperymencie :)))

pozdr. Robert

1. Data: 2001-03-13 10:13:08

Temat: Odp: Nalesniki -tortille
Od: "Jodar" <j...@h...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, Oto przepis na placki oraz przy okazji na pyszne nadzienie:

TORTILLE

Placki (na 12 sztuk)

1 szklankę mąki kukurydzianej wymieszać z zagotowaną wodą (1,5 szklanki)
Gotować na b. słabym ogniu przez ok. 5 minut. Wymieszać z 1,5 łyżki tłuszczu
( np. oliwa), ostudzić, dodać 1,5 łyżki tłuszczu, wyłożyć na stolnicę ,
dodać ok. 1,5 szklanki mąki zwykłej. Zrobić ciasto. Podzielić na 12 sztuk. Z
każdej zrobić placek (wałkiem). Smażyć bez tłuszczu na b. gorącej patelni z
dwóch stron.

Podawać od razu lub trzymać w lodówce w folii.

Przygotowanie dania:

I. GUAKAMOLA:
1 avocado
1 cebula
1 spory pomidor
Sól
Avocado podzielić na pół, wyciągnąć pestkę, wydłubać miąższ, rozgnieść.
Dodać pokrojoną bardzo drobno cebulę i pomidor rozgnieciony (bez skórki).
Wymieszać, posolić, żeby było b. lekko słone. Można pokropić cytryną, żeby
miąższ nie ciemniał.

II. SAŁATKA
Pokruszona kapusta pekińska, pomidory, papryka, kukurydza.
Wymieszać, nie dodawać przypraw lub tylko lekko posolić.

III. Do tortilli nałożyć na połowę ser żółty, który się łatwo topi, można
szynkę (żadna inna wędlina się nie nadaje).
Złożyć delikatnie na pół, tak by nie złamać tortilli, obsmażyć z dwóch stron
tak aby ser w środku się roztopił.
Otworzyć gorącą tortillę, nakładać guakamolę, sałatkę, pikantny sos i
śmietanę (można też grzyby zesmażone --> do bezmięsnych tortilli).Zamknąć.

Pikantny sos (salsa):

pomidory, cebula, czosnek, papryka jalapeno albo po prostu jakis pikantny
sos dostepny w sklepie.

Pozdrowionka i smacznego
Asia

1. Data: 2001-03-13 10:17:29

Od: "Jodar" <j...@h...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, oto przepis na tortille i przy okazji na wypelniacze.

[...]

pomidory, cebula, czosnek, papryka jalapeno albo jakis inny ostry sos.

Pozdrowionka i smacznego.
Asia

> [...]
> Tylko nie taki - idz do sklepu i kup- bo ten juz znam i jest to dosyc
> kosztowne, 10 zl za 10 sztuk :-) Rozboj!

kiełbasa z... dorsza
skrzydelka w miodzie
tofu
maszynki do makaronu i pierogów gdzie i jakie kupić
jutro goscie... pomocy