Nalewka z dzikiej róży (suszonej)

1. Data: 2007-10-22 09:30:41

Temat: Nalewka z dzikiej róży (suszonej)
Od: MI6 <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dostałem kilo dzikiej róży ale niestety suszonej. Ale wszystkie przepisy
nalewkowe mówią o świerzych owocach.Czy da się z tego zrobić nalewke czy
szkoda marnować spirytus ?

pozdr MI6

2. Data: 2007-10-22 09:47:19

Temat: Re: Nalewka z dzikiej róży (suszonej)
Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Paź, 11:30, MI6 wrote:
> Dostałem kilo dzikiej róży ale niestety suszonej. Ale wszystkie przepisy
> nalewkowe mówią o świerzych owocach.Czy da się z tego zrobić nalewke czy
> szkoda marnować spirytus ?

Z tego co pamiętam ze szkoły, to alkohol etylowy, tak samo jak woda,
jest rozpuszczalnikiem polarnym;p
Może, więc, tylko kwestia "mocności" nalewki jest problemem?
;)

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2007-10-22 09:55:13

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

MI6 wrote:

> Dostałem kilo dzikiej róży ale niestety suszonej. Ale wszystkie przepisy
> nalewkowe mówią o świerzych owocach.

Niemożliwe - chyba o świeżych? :>

> Czy da się z tego zrobić nalewke czy
> szkoda marnować spirytus ?

Spirytus do suszu się zupełnie nie nadaje. Może być 45% wódka, ale to
chyba nie będzie dobre. Niezłe może być coś w rodzaju herbaty po
góralsku, tylko zamiast herbaty użyj naparu z tej dzikiej róży.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2007-10-22 10:28:23

Od: MI6 <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger pisze:
> Niemożliwe - chyba o świeżych? :>
Sorry za błąd

> Spirytus do suszu się zupełnie nie nadaje. Może być 45% wódka, ale to
> chyba nie będzie dobre. Niezłe może być coś w rodzaju herbaty po
> góralsku, tylko zamiast herbaty użyj naparu z tej dzikiej róży.

Oczywiście miałem na myśli wódkę którą z tego spirytusu zrobie :)
Spróbuje próbną małą partie zalać zobaczymy co z tego wyjdzie

pozdr MI6

5. Data: 2007-10-22 17:44:42

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

MI6 pisze:
> Sorry za błąd

> Oczywiście miałem na myśli wódkę którą z tego spirytusu zrobie :)
> Spróbuje próbną małą partie zalać zobaczymy co z tego wyjdzie

Nie słuchaj kobiet w tej materii:
1. zacznij od nalania (tylko tyle ile przykryje) suszu dobrym różowym
winem, dolewaj w trakcie wciągania wina (może być to konieczne,
wstrząsaj słojem od czasu do czasu);
2. po 2-3 tyg. jak naciągną dolej wódki i spirytusu w równych częściach.
3. a zresztą jest na to setki sposobów, nawet z herbatek mozna zrobić
nalewke.
;-)
pozdr. Jerzy
--