Naprawa parkietu po... szpilkach

1. Data: 2005-11-27 20:42:02

Temat: Naprawa parkietu po... szpilkach
Od: "Ryszard" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry!

Mam w domu parkiet, na samym tylko parterze jest go ok 50 m kw. Była jednak
impreza i goście w szpilkach niestety go poniszczyli - są okrągłe nieckowate
wgniecenia od szpilek na głębokość od 1 do 2 mm, każde o średnicy ok 5-7 mm.
Nie jestem pewien z jakiego drewna jest ten parkiet, bo był już położony, gdy
kupowałem ten dom - jest to jasne drewno, niezbyt twarde niestety. Kilka
miesięcy temu parkiet był cyklinowany i lakierowany - lakierem wodnym Dulux
Diamant (czy jakoś tak). To dość cienkowarstwowy lakier. Czy aby pozbyć się
wgnieceń, musze koniecznie cyklinować i lakierować ponownie, czy też mogę np.
czymś (czym???? będę wdzięczny za radę) zaszpachlować wgniecenia, następnie -
po wyschnięciu szpachli - zaszlifować, zmatowić i położyć jeszcze jedną
warstwę lakieru na całości? Tak zamierzam zrobić, ale nie jestem pewien, czy
tak reperuje się tego rodzaju uszkodzenia - będę wdzięczny za opinię
Grupowiczów, którzy już coś takiego naprawiali.

Pozdrawiam, Ryszard

2. Data: 2005-11-27 20:48:59

Temat: Re: Naprawa parkietu po... szpilkach
Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swego czasu fachowiec powiedział mi, że można wgniecenie zlikwidować za
pomocą "kropli" wody. Podobno pod jej wpływem drewno rozpręży się. Nie
próbowałem.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

3. Data: 2005-11-27 21:00:10

Od: "Ryszard" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Swego czasu fachowiec powiedział mi, że można wgniecenie zlikwidować za
> pomocą "kropli" wody. Podobno pod jej wpływem drewno rozpręży się. Nie

Dziękuję za odpowiedź! No cóż, sprawdzę i tę metodę.
Pozdrawiam.
Ryszard

4. Data: 2005-11-28 15:01:53

Od: joeblack <n...@j...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam
> [...]
> tak reperuje się tego rodzaju uszkodzenia - będę wdzięczny za opinię
> Grupowiczów, którzy już coś takiego naprawiali.

Też polakierowałem parkiet tym lakierem - u mnie jest to samo. We
wakacje cyklinowałem a już pełno rys i wgnieceń. Wystarczy że suchy
okruch chleba dostanie się pod nogę od krzesła i już wgniecenie...
Wniosek: jak wycyklinujesz jeszcze raz czy też jak będziesz malował
pomyśl o innym lakierze niekoniecznie wodnym. Może drewno też jest
miękkie (ja mam buk)ale bez przesady - ten lakierchyba marny jest (w
poprzednim mieszkaniu pomalowałem też wodnym ale jakiejś szwedzkiej
firmy - nie do zdarcia to było)

Powodzenia

5. Data: 2005-11-28 16:33:31

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora