Narodowy Fundusz Zdrowia

1. Data: 2003-05-21 16:39:27

Temat: Narodowy Fundusz Zdrowia
Od: "Ewelinka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pisze prace na temat NFZ...chciałabym sie dowiedziec co sadzicie o nim, czy
Waszym zdaniem duzo sie zmienilo od 1 kwietnia itp.

Dziekuje za odpowiedz

Ewelina

2. Data: 2003-05-21 16:47:58

Temat: Re: Narodowy Fundusz Zdrowia
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewelinka" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
czy
> Waszym zdaniem duzo sie zmienilo od 1 kwietnia itp.

Jaka prace?

casus

3. Data: 2003-05-21 16:51:02

Od: "Ewelinka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Ewelinka" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> czy

> Jaka prace?
>
> casus
praca zaliczeniowa z ekonomiki zdrowia na temat " NFZ" :-)

Ewelina

4. Data: 2003-05-21 21:15:23

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 May 2003, Ewelinka wrote:

> Waszym zdaniem duzo sie zmienilo od 1 kwietnia itp.

glownie szyldy na budynkach i czesciwo decydenci
oraz wysokosc skladek wzrosla a ilosc pieniedzy dla
swiadczeniodawcow zmalala,

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-05-22 11:22:15

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:baga2f$h1m$1@inews.gazeta.pl tako rzecze Ewelinka

> Pisze prace na temat NFZ...chciałabym sie dowiedziec co sadzicie o
> nim, czy Waszym zdaniem duzo sie zmienilo od 1 kwietnia itp.
Gazeta Stołeczna 21 maja
"Klinika ortopedii na Lindleya wstrzymała planowe operacje. Pacjenci
muszą czekać do następnego półrocza, bo w tym skończył się tzw. limit
przyjęć"
Na przyszłe półrocze przesunięto ponad 500 pacjentów, niektórzy czekali
na zabieg dwa lata.
Rzecznik NFZ przekonuje, że to wina pacjentów. Inne szpitale mają
krótsze kolejki, a jak pacjenci chcą być operowani akurat w tym (co za
fanaberie, nieprawdaż R.P.) to muszą się liczyć z tym, że będą czekać.

--
Matwieicz kupował zachodnie piwo w puszkach, przelewał do krajowych
butelek i dopiero wtedy pił. W ten sposób poniżał Zachód.

6. Data: 2003-05-22 11:27:49

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał(a):

> glownie szyldy na budynkach

u nas szyld oddziału kasy chorych przysłonili zwykłą kartką A4 :), na której
po prostu napisali fundusz zdrowia (w dodatku narodowy ;) ).

7. Data: 2003-05-22 14:48:17

Od: "Ewelinka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...BezSpamu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> krótsze kolejki, a jak pacjenci chcą być operowani akurat w tym (co za
> fanaberie, nieprawdaż R.P.) to muszą się liczyć z tym, że będą czekać.

No własnie ..zastanawialam sie co pacjentom z cofniecia promes skoro
szpitale maja limity i do tych dobrych trudno bedzie sie dostac ??
Zastanawiam sie takze jak duzo pacjentów korzysta ( lub chce) z leczenia za
granicami swojego województwa...to co zauważyłam to NFZ bardzo podkresla ze
cofnął te promesy tylko ze ja nie widze w tym akurat nic takiego
szczególnego....A może sie myle ?????

A o rzeczniku...nie bede sie wypowiadac ;-) fajny z niego czlowiek musi
byc...taki społecznik prawdziwy ;-))

Ewelina

8. Data: 2003-05-22 16:49:08

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewelinka wrote:

> [...]

Zmienily sie szyldy ( W Katowicach jeszcze 2 tyg temu nie mieli nowych
pieczatek).
Sam system nie zmienil sie. Co mnie osobiscie najbardziej wkurza to to,
ze nadal utrzymuja sie roznice pomiedzy poszczegolnymi oddzialami NFZ w
sposobach finansowania swiadczen oraz drastyczne roznice pomiedzy
stawkami za porade specjalistyczne w poszczegolnych wojewodztwach. Jak
to jest ze biedne podkarpacie placi za porade okulisty 28 zl ( limit 3
pacj/godzine pracy) a slaski WONFZ placi 15 zl ( 4 pacj/godz) . Czyli za
godzine pracy okulisty w Rzeszowie jednostka kontraktujaca swiadczenia
otrzymuje 84 zl a Gliwicach - 60zl. Za porade ginekologa z IIst specj.
podkarpacka placi 35 zl (3 pacj/godz) a slaska- 22 (4/godz).
Roznice w cenach procedur sa jeszcze bardziej wkurzajace. 4 miesiace
temu analizowalisny stawki za procedury w kujawsko-pomorskim i lodzkim i
porownywalismy ze Slaskiem . I ten pozornie bogaty Slask wypada zenujaco
slabo jesli chodzi o wycene zabiegow.
IMHO jezel;i cokolwiek sie zmieni w przyszlym roku to bedzie to
urawnilowka w dol - bo przeciez jest w tym systemie za malo pieniedzy.
Zobacz jak zmienily sie zasady ubezpieczenia bezrobotnych - na jednej
zgloszonej osobie moze wisiec teraz cala rodzinka, poza tym zmniejszyla
sie stawka ubezpieczenia za bezrobotnych.
Jedyna nadzieja, ze pojawia sie prywatne instytucje ubezpieczeniowe i
ten , kogo bedzie na to stac, bedzie mogl oplacic dodatkowe "bonusy"
jesli chodzi o dostep do lekarza. Dopiero wtedy zmniejszy szara strefa w
sluzbie zdrowia. Oczywiscie podniosa sie glosy ze to nieetyczne i
niesprawiedliwe ale chyba bardziej nieetyczne jest utrzymywanie
sztucznego rownouprawnienia , na ktorym kwitnie prywata.
Pozdrofka,
Vlad PrYwAcIaRz ;-)

9. Data: 2003-05-22 18:08:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak
> [...]
> pacj/godzine pracy) a slaski WONFZ placi 15 zl ( 4 pacj/godz) . Czyli za
> godzine pracy okulisty w Rzeszowie jednostka kontraktujaca swiadczenia

Za porade okulistyczna lekarza z II st. w Rzeszowie NFZ placi 23,50zl. Limit
byl 3 pacjentow na godzine, obecnie 4.

casus

10. Data: 2003-05-22 18:18:11

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 May 2003, Robert Pyzel wrote:

> Rzecznik NFZ przekonuje, że to wina pacjentów.

bo choruja?
Jesli byliby zdrowi to nie byloby problemu.
Jakie to proste?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

USG jamy brzusznej
sos pytania dyplomowe ratownik med.
badania (uczulenie na lateks, ...)
PROSZE O POMOC
czy mogę oddać krew jeżeli zarazili mnie gronkowcem złocistym?