Narzędzia: co byście woleli?

11. Data: 2006-04-30 09:49:54

Temat: Re: Narzędzia: co byście woleli?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci
news:e30iul$8j9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> 9,6 bo ma 3 aku, a 14,4 tylko 2

Bierzesz pod uwage, ze w pierwszym przypadku beda to trzy gówniane aku, a w
drugim dwa lepsze?

J.

12. Data: 2006-04-30 18:48:23

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisal w wiadomosci

> Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci

> Bierzesz pod uwage, ze w pierwszym przypadku beda to trzy gówniane aku, a
> w drugim dwa lepsze?

A dlaczego uwazasz ze lepsze?
Raczej takie same, tylko z inny napieciem.
Wyzsze napiecie przy takim samy ukladzie daje wyzsza moc, inne parametry
pozstaja bez zmiany.

--
ZZ@private

13. Data: 2006-05-01 08:17:39

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> napisał w wiadomości

> A dlaczego uwazasz ze lepsze?
> Raczej takie same, tylko z inny napieciem.
> Wyzsze napiecie przy takim samy ukladzie daje wyzsza moc, inne parametry
> pozstaja bez zmiany.

Niestety, to nie takie proste, one nie będą takie same, będą się różnić
przede wszystkim pojemnością, ale też pobieranym z aku prądem i całym
szeregiem wynikających z tego zależności, w takich narzędziach im większe
jest napięcie akumulatora tym lepiej.

J.

14. Data: 2006-05-01 09:28:03

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przede wszystkim pojemnością, ale też pobieranym z aku prądem i całym
> szeregiem wynikających z tego zależności, w takich narzędziach im większe

Dlaczego lepiej ? Jeżeli komuś nie zależy na mocy tylko na długości pracy 1
aku to najlepiej mieć aku 9.6 o dużej pojemności.

Tomek

15. Data: 2006-05-01 11:31:03

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> Dlaczego lepiej ? Jeżeli komuś nie zależy na mocy tylko na długości pracy 1
> aku to najlepiej mieć aku 9.6 o dużej pojemności.
niestety, do wiekszosci elektronarzedzi aku jest wkladane identyczne -
tzn ogniwa w plastikowym pudelku sa takie same - 1.2v 1.5Ah lub podobne
(czasem 1.1Ah, czasem 2Ah.. zaleznie od producenta/ceny/fantazji
marketingu, ale zawsze w calej serii sa takiego samego typu), a im
wieksze napiecie tym tych ogniw jest wiecej.
Aby przykrecic cos potrzeba X energii, energia (w duzym uproszczeniu,
zakladajac ze z ta sama predkoscia wkrecamy) przeklada sie na moc
pobrana z akumulatora, Y mocy z akumulatora o napieciu 9.6v albo 14.4v
odpowiada mniejszemu pradowi z akumulatora o wyzszym napieciu. Im
mniejsze prady plyna przez/z akumulator tym ma dluzsza zywotnosc.
Ale niestety jest tez minus wyzszego napiecia (czyli wiekszej ilosci
ogniw) - one troche waza. Sam mam wkretarki 18v i troche sa ciezkie...
Do prac budowlanych ok, ale np komputerow to bym nimi nie skrecal ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

16. Data: 2006-05-01 12:39:59

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przede wszystkim pojemnością, ale też pobieranym z aku prądem i całym
> szeregiem wynikających z tego zależności, w takich narzędziach im większe

Badziew to badziew. Z wkrętakami nie mam dużo doświadczeń ale z apartów
cyfrowych mały przykład:
2szt pojemność 2400 firma "Jakaś tam" , ok. 300 zdjęć na powietrzu, max 80 z
lampą,
2 szt. pojemność 2100 Energizer (czy jakoś podobnie;), ok. 500 zdjęć w
plenerze, 130 z lampą.
Cud? Raczej nie.

--
ZZ@private

17. Data: 2006-05-02 13:19:48

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybierz tą która może pracować podłączona bezpośrednio do prądu ;-)
> Praktyka mówi że akuualtor nigdy nie jest naładowany jak wkrętarka jest
> potrzebna.

Własnie tak :-) myśl

Jacek

18. Data: 2006-05-05 08:14:54

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Marek napisał(a):

> Mam do wyboru, za te same pieniądze:
>
> 1.Wkrętarko-wiertarkę 9,6V z 3 akumulatorami
> 2.Wkrętarko-wiertarkę 14,4V z 2 akumulatorami.
>
> Producent ten sam. Co byście woleli i dlaczego?
> Moje potrzeby są raczej umiarkowane:
>
> Złożyć raz na jakiś czas jakąś szafę z IKEI, pomajsterkować, itp.
>
> Raz na rok mam większą przeprowadzkę, podczas której rozkręcam i skręcam
> wszystkie meble.

W takim trybie akumulatory ulegną samorozładowaniu i długo nie pożyją.
Szukaj narzędzia zasilanego z sieci. Swoją drogą aż dziw bieże że
producenci narzędzi akumulatorowych nie wpadli na pomysł zasilacza
sieciowego montowanego zamiast akumulatora.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

19. Data: 2006-05-05 12:18:10

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek Zarzycki napisał(a):

> [...]
> lampą,
> 2 szt. pojemność 2100 Energizer (czy jakoś podobnie;), ok. 500 zdjęć w

Mam ładowarkę z pomiarem rzeczywistej pojemności akumulatora i w
zasadzie tylko Sanyo podaje rzeczywiste pojemności akumulatorów, ale te
określane jako typowe, a nie maksymalne.

20. Data: 2006-05-07 12:29:47

Temat: Re: Narzedzia: co byscie woleli?
Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

zielonego boscha bym nie schodzil.

IMO jestes pustym snobem. Mam " Topexa" od 4 lat, kupiony za 50 zl,
zajezdzany podczas budowy domu i jest do tej pory niezawodny.
W zyciu nie kupie "Boscha" klepanego równiez w Chinach,
który rózni sie jedynie naklejka, a kosztuje 5x wiecej.

Opinia o meblach RENPOL
szafka do lazienki
Plama po farbie do włosów - czym ją zaatakować?
osprzęt elektroinstalacyjny www.elektroklik.pl
w sprawie mrówek w domu