Naturalne planowanie rodziny

31. Data: 2002-11-25 08:44:57

Temat: Re: Naturalne planowanie rodziny
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

bea napisał(a):

> Zgadzam sie z moimi przedmówczyniami pomiar temperatury i sluzu dobry jest
> gdy chemy zajść w ciąże, a nie jej uniknąc.
> Wiemy wtedy kiedy prawdopodobnie nastąpi owulacja, choc mozemy miec grypę.

A dorzucę swoje trzy grosze tu. Temperatura może zaszaleć z byle powodu,
ale pozostaje jeszcze śluz. Obserwacja śluzu jest dosyć upierdliwa i
wymaga solidnej wprawy. Jest takie coś, co się zowie PC53 i jest
zwyczajnym kieszonkowym mikroskopem, pozwalającym ocenić płodność na
podstawie krystalizacji śluzu ( dalej upierdliwe ) lub śliny (
łatwiejsze ). Połączenia tych dwóch metod nie da się oszukać/wypaczyć
etc. Z resztą nie musi być PC53, wystarczy zwyczajny dzicinny mikroskop.

> Przecież 300-400 lat temu, gdybym podała choremu aspirynę zamiast
> spuszczania krwi, pewnie zostałabym wiedźmą.

Łan moment, to Ty żyłaś 300 lat temu ???

A teraz możecie mnie zlinczować/splonkować.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

32. Data: 2002-11-25 23:12:23

Od: "Jola Gryko" <j...@u...inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam:
> Natomiast z drugiej strony - tych
> doświadczonych - słyszę o miernej przydatności tej metody.

8 lat praktyki może być? :)
Przed urodzeniem Emilki przeczytałam wszystko co było dostępne w księganiach
na temat NPR (nie wszystkie książki kupowałam ;) ) i z głębokim
przekonaniem, że wiem wszystko zaczęłam ją stosować. I BINGO - moja
najcudowniejsza niespodzianka już w pierwszym cyklu :))))
Co prawda z początku byłam zaskoczona, ale co tam, cieszyliśmy się, bo
zdecydować się świadomie na dziecko było nam (szczególnie mi) trudno - a tak
problem się rozwiązał :)))
A potem dostałam świetną książkę o Naturalnym Planowaniu Rodziny wydaną
przez CCL (polski odpowiednik to Liga Małżeństw Małżeństwom). Dopiero jak
ją przeczytałam, to zrozumiałam, jak mało o NPR wiedziałam.... O tej pory
NPR działała świetnie - czyli we właściwym czasie miałam Piotrusia :)))

Od strony praktycznej - dobra dla osób o mniejszym temperameciku. Ten
tydzień przerwy robi świetnie na odświeżanie skostniałych uczuć ;)
Pomiary temperatury ograniczam do kilku dni (brrr, ostatnio przyłapałam się,
że tylko do trzech dni: aby potwierdzić owulację). Śluz? No nie wiem, to się
po prostu _czuje_ : to też przychodzi z doświadczeniem... Jeszcze jest
objaw szyjki, ale według mnie przydaje się głównie w niepewnych dniach
przed-owulacyjnych - w sumie raz czy dwa w cyklu....
W efekcie - metoda z zaletami i wadami, jak wszystkie inne, ale na pewno nie
kłopotliwa w stosowaniu i tylko dla systematycznych osób - jak to się czasem
przedstawia. Nie piszę, że to metoda dla każdego.

Co do skuteczności: potrzebna jest naprawdę wiedza o tej metodzie, trzeba
się też stosować do pewnych zasad... Jeśli się nie stosujemy, no cóż, wtedy
takie poczęcia nazywa się "nieplanowane", ale nie możemy ich nazwać
"niespodziewanymi" ;) Podobno skuteczność tej metody (poprawnie stosowanej)
jest porównywana z tabletkami... Ale i tak najbardziej mnie przekonały w
książce wydanej przez CCL przykłady, gdy metoda rzeczywiście zawiodła...
Pomyślałam wtedy, że autorzy są uczciwi....

Pozdrawiam
Jola

33. Data: 2002-11-27 14:42:50

Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola Gryko" <j...@u...inetia.pl> napisał w wiadomości
a.pl...

> [...]
> ją przeczytałam, to zrozumiałam, jak mało o NPR wiedziałam.... O tej pory
> NPR działała świetnie - czyli we właściwym czasie miałam Piotrusia :)))

Gdzie mozna dostać ta książkę?

34. Data: 2002-11-27 18:48:02

Od: "Jola Gryko" <j...@u...inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Znajdzicha:

> Gdzie mozna dostać ta książkę?

Przeszukałam sieć i znalazłam to
http://www.mateusz.pl/ligamm/sklepik/spisy/sztuka.ht
ml
Ja mam II wydanie.

Pozdrawiam
Jola

35. Data: 2002-12-05 15:02:43

Od: "Znajdzicha" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola Gryko" <j...@u...inetia.pl> napisał w wiadomości
.pl...

> Użytkownik Znajdzicha:

> Przeszukałam sieć i znalazłam to
> http://www.mateusz.pl/ligamm/sklepik/spisy/sztuka.ht
ml
> Ja mam II wydanie.

Skoro masz tą ksiązke, to może potrafisz mi odpowiedziec na pytanie jak
rozpoznac, ze np jutro bedzie owulacja....
Chodzi o to, że chcemy mieć dziecko.... i chciałabym wiedziec to
dokładnie....
Czy temperatura podnosi się w dniu owulacji, czy następnego dnia?
Pozdrawiam i wybacz jezeli to głupie pytania...
Znajdzisia
Proszę o odpowiedź na priv

Bardzo wazne - poszukiwania grupy krwi dla umierającego dziecka ARh-
Długie i problematyczne
paranoja
czy warto??
APEL