Nauczanie matematyki po angielsku?

1. Data: 2004-03-15 16:14:26

Temat: Nauczanie matematyki po angielsku?
Od: "Lidka" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Moja szkoła wprowadza klasę z nauczaniem poszczególnych przedmiotów w
językach obcych.
Może szanowni grupowicze orientują się, jaki uprawnienia należy posiadać, by
nauczać matematyki oraz technologii informacyjnej po angielsku? Konieczne są
studia 3-letnie, czy też istnieje możliwość zrobienia szybciej wymaganych
uprawnień?
Czy można spodziewać się jakiegoś dodatku do pensji?

Byłabym również bardzo wdzięczna za skierowanie mnie do aktu prawnego menis
o tym traktującego.

pozdrawiam!

2. Data: 2004-03-15 23:16:53

Temat: Re: Nauczanie matematyki po angielsku?
Od: "Marcin Terka" <m...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

Lidka wrote:
> Czy można spodziewać się jakiegoś dodatku do pensji?
> Byłabym również bardzo wdzięczna za skierowanie mnie do aktu prawnego
> menis o tym traktującego.

Witam!

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 maja 2000 r.
(Dz. U. Nr 39, poz. 455 i Nr 100, poz. 1074, z 2001 r. Nr 52, poz. 544, z
2002 r. Nr 160, poz. 1323 oraz z 2003 r. Nr 34, poz. 286) nauczanie w języku
obym, w nawiązaniu do wymienionych przez Ciebie przedmiotów, uznawane jest
za pracę w trudnych warunkach - precyzuje to § 6 p. 9 Rozporządzenia.

Art. 30 p.6.1. Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r., zwanej KN (Dz. U. z 2003
r. Nr 118, poz. 1112 i Nr 137, poz. 1304) precyzuje, iż wysokość dodatku za
pracę w trudnych warunkach określa organ prowadzący szkołę. Reasumując,
wartość ta może być różna na terenie kraju, z informacji, które posiadam
wynika, że kształtuje się ona w przedziale 20-50%.

--
pozdrawiam, Marcin Terka
http://kopernik.czest.net

3. Data: 2004-03-16 10:22:02

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Terka" <m...@u...org> skrev i meddelandet
> [...]
> obym, w nawiązaniu do wymienionych przez Ciebie przedmiotów, uznawane jest
> za pracę w trudnych warunkach - precyzuje to § 6 p. 9 Rozporządzenia.

To juz teraz wiem, czemu znajomosc jezykow obcych taka nedzna w
narodzie...........

Ania pracujaca w "trudnych warunkach" cale swoje dorosle zycie

4. Data: 2004-03-17 16:00:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> napisał w
wiadomości news:c36kgc$hlp$1@news.onet.pl...
> [...]
> narodzie...........
>
> Ania pracujaca w "trudnych warunkach" cale swoje dorosle zycie

Aniu, ale ty za tą pracę w "trudnych warunkach" nie dostajesz 1078 zł brutto
+ jakieś 20 zł za te trudne warunki...

--
Joanna, co to też kiedyś uczyła w języku obcym - ale dodatku za trudne
warunki nie dostawała, bo to nie była praca w placówce publicznej...

5. Data: 2004-03-17 17:25:31

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> skrev i meddelandet

> Aniu, ale ty za tą pracę w "trudnych warunkach" nie dostajesz 1078 zł
brutto
> + jakieś 20 zł za te trudne warunki...

Mi nie chodzi o finanse, mi chodzi o podejscie do jezykow obcych.......
Poza tym w Polsce tez swoje 9 z okladem lat wypracowalam (to jesli chodzi o
finanse), i z tego wiekszosc za komuny.

Ania

6. Data: 2004-03-17 18:01:12

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> napisał w
wiadomości news:c3a1me$qi0$1@news.onet.pl...

> brutto
>
> Mi nie chodzi o finanse, mi chodzi o podejscie do jezykow obcych.......

Oczywiście masz rację...
BTW Wiesz o tym, że w Polsce można być nauczycielem języka angielskiego jak
się zda egzamin FCE, a ten sam egzamin nie będzie od przyszłego roku
wystarczający żeby zwolnić matury?

> Poza tym w Polsce tez swoje 9 z okladem lat wypracowalam (to jesli chodzi
> finanse), i z tego wiekszosc za komuny.

OK przepraszam, jakoś zapomniałam.
--
Joanna http://jduszczynska.republika.pl

7. Data: 2004-03-17 22:02:30

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

> BTW Wiesz o tym, że w Polsce można być nauczycielem języka angielskiego
jak
> się zda egzamin FCE, a ten sam egzamin nie będzie od przyszłego roku
> wystarczający żeby zwolnić matury?

Kraj paradoksow, jak zwykle....... FCE? Ale to chyba nauczanie na poziomie
poczatkujacym, zreszta i tak jakas paranoja, bo jak sie laik zabierze za
poczatki nauki, to moze na cale zycie zniechecic.......

Ania

8. Data: 2004-03-17 22:14:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> napisał w
wiadomości news:c3ahtp$ple$1@news.onet.pl...
> [...]
> poczatkujacym, zreszta i tak jakas paranoja, bo jak sie laik zabierze za
> poczatki nauki, to moze na cale zycie zniechecic.......

Wiesz... czasem taki nauczyciel bez formalnego przygotowania może być lepszy
od tego, co ma papiery... bo umiejętności nie zawsze idą z papierami... ale
ogólnie paranoja...

9. Data: 2004-03-23 18:51:01

Od: "niuton" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie można nauczać języka obcego bez przygotowania pedagogicznego, więc
formalnie, musi być to nauczyciel (ustawa).
Swoją drogą, uczyłam dzieci w nauczaniu początkowym i autorytarnie
stwierdzam, iż do tego poziomu potrzeba nam doktorantów wydziału anglistyki!
Żartuję, oczywiście... Żeby się z dziećmi bawić językiem, śpiewać piosenki,
układać wierszyki, poznawać przez zabawę różne formy gramatyczne itd. nie
trzeba być wyrafinowanym językowcem, tylko dobrym rzemieślnikiem i mieć
zapał, o którym wielu nauczycieli zapomniało X lat temu.
Oddałam swoje dziecię w ręce laika - licealistki, z taką parą i miłością
do języka, że moje małe zapłonęło żywym ogniem pożądania wiedzy i spotkań z
tą niezwykłą osobą... Wbrew ustawom i wszelkiej nauczycielskiej logice.
Nie święci garnki lepią.

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c3aijs$8mb$1@news.onet.pl...

> [...]
lepszy
> od tego, co ma papiery... bo umiejętności nie zawsze idą z papierami...

olimpiada ekonomiczna
informacja
to nie spam - to przyszlosc
agh, jak naprawic pomylke