Re: Nauka koncentracji

From: "ika zuzeloth" <i...@i...ciach.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nauka koncentracji
Date: Thu, 24 Jan 2002 22:16:32 +0100

piotr <p...@i...pl> na moim ekranie zjawia się z tekstem:

> Znacie jakies metody nauki koncentracji, jakies cwiczenia,
> pomagajace przestac myslec o tysiacu innych spraw w chwili
> gdy mozg potrzebny jest do przeanalizowania jednej konkretnej ?

Ciężka sprawa w przypadku osób nadpobudliwych ;) Wiem po sobie.
Ja robię wstęp do medytacji - tak to sobie nazwałam, bo medytować nie
umiem...
Leżę sobie z zamkniętymi oczami i myślę o jednej rzeczy - powiedzmy przez
3 minuty. To też jest trudne, bo głowa wciąż wymyśla nowe obiekty, na
których może się skupiać, dlatego łapię się pierwszego obrazu, wtedy
wychodzi lepiej. Tak dla przykładu kiedyś analizowałam wnikliwie
szczoteczkę do zębów, albo badałam duży czarny kwadrat z matowego metalu,
żeby nie uciekł to na nim usiadłam ;) Kiedyś widziałam też kobietę która
szła do tyłu kierując w moją stronę otwór szklanej butelki - to było
dopiero hipnotyzujące. Albo wojownika w skórzanej siatce na twarzy
pomalowanej biało-czarno.
W tego typu zajęciach chodzi mi o to, by to co zobaczę na początku wydało
mi się interesujące, pomimo iż takie nie jest. Ta szczoteczka do zębów
była pasjonująca! :)

--
ika - umop apisdn