Nawadnianie, podlewanie woda z jeziora?

1. Data: 2010-01-20 19:20:19

Temat: Nawadnianie, podlewanie woda z jeziora?
Od: "Wesoly" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam dzialke graniczaca z jeziorkiem. Na dzialce chcialbym posadzic duuuzo
zieleni (kwiatow, krzakow, drzewek) oraz zrobic oczko wodne na srodku
dzialki. Jak najlepiej rozwiazac sprawe z podlewaniem terenu oraz wymiana
wody w oczku? Chcialbym by proces podlewania byl automatyczny. Dzialka
znajduje sie 2,5m powyzej poziomu wody w jeziorze.

Dziekuje!

2. Data: 2010-01-20 20:33:23

Temat: Re: Nawadnianie, podlewanie woda z jeziora?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wesoly pisze:
> [...]
> wody w oczku? Chcialbym by proces podlewania byl automatyczny. Dzialka
> znajduje sie 2,5m powyzej poziomu wody w jeziorze.

Zapytaj w urzędzie gminy.
;-)
--
pozdr. Jerzy

3. Data: 2010-01-20 22:25:30

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Zapytaj w urzędzie gminy.
> ;-)

O co?
Skryba

4. Data: 2010-01-21 08:24:00

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wesoly" <t...@i...pl> writes:

> [...]
> wody w oczku? Chcialbym by proces podlewania byl automatyczny. Dzialka
> znajduje sie 2,5m powyzej poziomu wody w jeziorze.

W ramach rozwoju wolnosci jednostki od 2002 pobor wody z jeziora
wymagha zezwolenia.

MJ

5. Data: 2010-01-28 07:58:04

Od: Miecho_I <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Sty, 09:24, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> W ramach rozwoju wolnosci jednostki od 2002 pobor wody z jeziora
> wymagha zezwolenia.
>
>   MJ

1° Obojętnie czy pobór czy spuszczanie wody do cieków wodnych, rowów
melioracyjnych i innych zbiorników należy zgłosić nawet jeżeli to jest
woda deszczowa. Jeden telefon "życzliwego" sąsiada i ciężko się
wytłumaczyć co tak na prawdę tam płynęło i w która stronę (niestety
znam z doświadczenia).

2° Nawadnianie z takiego zbiornika wiąże się z zamontowaniem pompy
która jest w stanie wytworzyć ciśnienie ok 3,5-4,5 atm na 1" wylocie i
wydajności ok 100l/min, a także należy zamontować filtr dyskowy
minimum 140Mesh o takim samym przepływie.

Miecho

6. Data: 2010-02-02 12:43:43

Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski pisze:

> W ramach rozwoju wolnosci jednostki od 2002 pobor wody z jeziora
> wymagha zezwolenia.
>
> MJ

Jeżeli faktycznie trzeba zezwolenia, to można wykopać/wywiercić studnie
na swojej działce, poziom wody będzie pewnie zbliżony do wysokości
lustra wody w jeziorze więc kopania niewiele, a taka studnia wymaga
jedynie zgłoszenia (są ograniczenia w ilości pobieranej wody).

Pozdrawiam
Rafał

wasze ogrody,ogródki lub działki
Dawna granica PL-H
[OT] Co z kowalikami?
Jakie drzewka owocowe (około 16 szt.) na działkę?
Nowe nazwy odmian