Nawiewnik do okna? Coś innego?

1. Data: 2007-12-14 11:38:31

Temat: Nawiewnik do okna? Coś innego?
Od: Danny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam problem z pokojem z aneksem kuchennym. Całość ma około 25 mkw. Jest
kratka wentylacyjna - ciąg dobry. Po zrobieniu zabudowy kuchennej do kratki
został podłączony okap. Po włączeniu okapu skrapla się na nim woda
(oczywiście jeśli coś jest gotowane). Podejrzewam że problemem jest zbyt
słaby dopływ powietrza do mieszkania - mylę się? Czy montaż
nawiewnika/nawiewników okiennych rozwiązałby sprawę? Czy ma ktoś
doswiadczenie w samodzielnym montażu takowego? Jaki ewentualnie wybrać?

Daniel
http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

2. Data: 2007-12-14 14:36:44

Temat: Re: Nawiewnik do okna? Coś innego?
Od: "sotb" <s...@n...netu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> został podłączony okap. Po włączeniu okapu skrapla się na nim woda
> (oczywiście jeśli coś jest gotowane). Podejrzewam że problemem jest zbyt

To normalne.

> słaby dopływ powietrza do mieszkania - mylę się? Czy montaż
> nawiewnika/nawiewników okiennych rozwiązałby sprawę? Czy ma ktoś

To może jedynie spowodować zmniejszenie skraplania.

> doswiadczenie w samodzielnym montażu takowego? Jaki ewentualnie wybrać?

Hmm. Zimą możesz sobie ten aneks szybko wychłodzić przez zbyt duży ciąg.
Przez okap poleci więcej zimnego powietrza. Okap się wychłodzi i po
zaprzestaniu gotowania i wyłączeniu okapu będzie się nadal skraplać para,
która nie została zassana.

SOTB

3. Data: 2007-12-14 15:35:15

Od: Danny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Gru, 15:36, "sotb" <s...@n...netu> wrote:

> To normalne.

że się skrapla naprawdę dużo? kapie na płytę dosyć mocno
jaka więc rada?

Danny

4. Data: 2007-12-14 15:39:26

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Danny" k...@t...bat.forever

> [..] Czy montaż nawiewnika/nawiewników okiennych rozwiązałby sprawę?

Otwórz okno/lufcik i przekonaj się. :)

Nawiewnik ma inny sens -- zazwyczaj dostosowuje się do wilgotności pomieszczenia.
Gdy jest wilgotno -- otwiera się mocniej, gdy mniej wilgotno -- mniej.
Okno po prostu jest tak otwarte, jak chcesz. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

5. Data: 2007-12-14 15:47:27

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Dec 2007 16:39:26 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> "Danny" k...@t...bat.forever

> Otwórz okno/lufcik i przekonaj się. :)

to nie to samo - inna ilość powietrza

> Nawiewnik ma inny sens -- zazwyczaj dostosowuje się do wilgotności pomieszczenia.
> Gdy jest wilgotno -- otwiera się mocniej, gdy mniej wilgotno -- mniej.
> Okno po prostu jest tak otwarte, jak chcesz. :)

wcale nie zazwyczaj - czytałem informacje o nawiewnikach i są co najmniej 3
rodzaje - higrosterowane - o których piszesz, ręczne (najprostsze) i takie
które wykorzystują różnicę ciśnień.

Danny

6. Data: 2007-12-14 17:01:42

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Danny" a...@t...bat.forever

> to nie to samo - inna ilość powietrza

Możesz regulować te ilości. :) No i oknem możesz wymacać, ile Ci potrzeba.

> wcale nie zazwyczaj - czytałem informacje o nawiewnikach i są co najmniej 3
> rodzaje - higrosterowane - o których piszesz, ręczne (najprostsze) i takie
> które wykorzystują różnicę ciśnień.

Masz rację -- nie zazwyczaj. Ale te higrosterowamne mają sens. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

7. Data: 2007-12-14 20:23:21

Od: Danny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Dec 2007 18:01:42 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Możesz regulować te ilości. :) No i oknem możesz wymacać, ile Ci potrzeba.

no dobra - zastosowałem skrót myślowy - otwarcie okna prawie całkowicie
niweluje efekt skraplania - natomiast nie potrafię ocenić ile wtedy
powietrza się dostaje do mieszkania - czy nawiewnik spełniłby swoją funkcję
dostarczając odpowiednią ilość powietrza - bo papier (czyt. opis
producenta) to wszystko przyjmie i wytrzyma - ale nie mam żadnego
doświadczenia w tej kwestii (u rodziców kuchnia jest podobnej kubatury ale
okna praktycznie zawsze rozszczelnione - plus do tego że kuchnia jest w
domku jednorodzinnym i nad nią jest stropodach - w mieszkaniu gdzie pojawia
się problem są jeszcze 2 piętra nad)

8. Data: 2007-12-14 23:45:10

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Danny" 1...@t...bat.forever

> no dobra - zastosowałem skrót myślowy - otwarcie okna prawie całkowicie
> niweluje efekt skraplania - natomiast nie potrafię ocenić ile wtedy
> powietrza się dostaje do mieszkania - czy nawiewnik spełniłby swoją funkcję

Wstawisz dwa? :) Myślisz, że Ci ktoś udzieli odpowiedzi w oparciu o wróżenie?
Ty powinieneś wiedzieć najlepiej, ile Ci potrzeba i czy nawiewnik pomoże.
Mógłbyś co najwyżej zaprosić kogoś do siebie na pomiary. :)

> [...]
> domku jednorodzinnym i nad nią jest stropodach - w mieszkaniu gdzie pojawia

Jak zainstalujesz -- daj znać. :) Ja po prostu uchylam okna. :)
Autoregulacja żadna i to mnie martwi, ale póki kominy u mnie
pracują na niby -- tak musi pozostać. :)

Myślę oczywiście o takich nawiewnikach z higroregulacją. :)

Ponoć wilgotność jest dobrym wyznacznikiem zużycia powietrza, choć
zależy ona od wielu czynników i zdecydowanie większa jest latem niż zimą.

Są też kratki wentylacyjne z taką regulacją.
Oczywiście najlepiej by było, gdyby czujnik znajdował się daleko
i od okna, i od kratki, ale to już marzenie z innego świata. :)

Głupota, w której żyjemy, nakazuje tolerowanie palaczy papierosowych
i opór wobec wszystkiego, co niesie zdrowie. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

9. Data: 2007-12-16 13:46:34

Od: "Bonifacy" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Praktycznie i najprościej:
Firmowy nawiewnik z regulacją (żaluzją) wymaga wykonania prostokątnego
otwory pod parapetem. Nie uda się bez rozwalenia parapetu.
Zrób okrągły otwór na rurę pcv. Włóż ją z ociepleniem piankowym i
uszczelnij. Wcześniej w rurze zrób dwa albo trzy progi dla hałasu i wytłum w
środku rurę taśmą akustyczną samoprzylepną. Na zewnątrz załóż na rurę gęstą
siatkę przeciw owadom, taką jak do okien. Wewnątrz masz możliwośc zatykania
rury korkami o odpowiedniej średnicy, w których robisz takie otwory jak ci
potrzeba. Na lato otwierzasz rurę całkowice. Korki sa tanie i możesz
poeksperymentować. Średnica rury to ok. 4 cm.

10. Data: 2007-12-16 19:56:51

Od: niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bonifacy pisze:
> Praktycznie i najprościej:
> Firmowy nawiewnik z regulacją (żaluzją) wymaga wykonania prostokątnego
> otwory pod parapetem.

Kompletna bzdura.
Nawiewniki montuje się w górnej części okna.
Na Twój problem najlepszy będzie nawiewnik higrosterowalny np. Aeroco.
Jeden powinien wystarczyć, aczkolwiek biorąc pod uwagę skalę zjawiska
jakie opisujesz w Twoim mieszkaniu ma miejsce dużo więcej
nieprawidłowości wpływających na nadmierne zawilgocenie.

A tak poza tym, to tego okapu nie powinno tam w ogóle być. Przepisy
zabraniają stosowania wentylacji mechanicznej nad trzonami kuchennymi
opalanymi paliwem płynnym. Ale ponieważ wątpię, żebyś chciał sobie dać
wytłumaczyć parę rzeczy na ten temat mimo wszystko polecam ci ww. nawiewnik.

Nawiewnik do okna? Coś innego?
Indukcja z Teki ale która? Piekarnik HA 850 - opinie??
Czarny barwnik
Re: cyfra+
[market] Pomysł na prezent pod choinkę.