Re: Nawoluje

From: " ziemiomorze" <z...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nawoluje
Date: Fri, 6 May 2005 13:38:46 +0000 (UTC)

MichaelData <s...@o...com> napisał(a):
> Ale nie bluzga sie
> bez sensu.

Tu bym dyskutowala; mam wrazenie, ze niektorym zdarza sie mowic bez sensu,
dlaczego to samo nie mialoby dotyczyc bluzgania? Bardzo mnie to ciekawi.

..
> Pomyśl, ze zbluzgać kogos/coś to jak doprawic potrawę tak aby w oczy
> szczypało a porcelana kibla sie stopi przy wypróznianiu. To jednak sztuka
> dobrze bluzgać, IMHO większa niż elokwentne pierdolenie bez inwektyw.

Rozumiem, ze IYHO na czyms opierasz. Na czym konkretnie?

> Zrozum, dźwięk, słowo, uznane za niecenzuralne, wywołuje najnizsze pobódki
> emocje których nie doświadczysz w górnolotnym szczebiocie, nawet jesli
> będzie zrozumiały dla kretyna.

Beznadziejnie splycasz.
Mozna do kogos powiedziec 'stara szmato' i bedzie to jak czule poglaskanie go
po policzku. To, jakie uczucia wzbudzaja w Tobie slowa, zalezy od umowy. I
wiele - od informacji poza slowami - tonu glosu, intonacji, mimice,
kontekscie.

> Bluzganie ma siłe razenia znacznie
> większą...bo inteligentne trafi do rozumu odbiorcy a jesli jest debilem to
> go chociaż wkurwi zamiast wprowadzać niedorzeczność.

A co w sytuacji konfrontacji z osoba, na ktorej bluzgi nie robia wrazenia?
I - czy moglbys podac przyklad sytuacji, w ktorej 'bluzganie inteligentnie
trafi do rozumu odbiorcy'? Bo mam problem ze zrozumieniem. Bluznij moze,