Re: Neuralgia n. trójdzielnego

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Neuralgia n. trójdzielnego
Date: Sun, 24 Oct 2004 18:09:27 +0100

On Sun, 24 Oct 2004 18:37:58 +0200, k...@a...waw.pl wrote:

> Próbowano mnie leczyć doksepiną i amitryptyliną w dawkach do 150 mg.
> Nie dawało to rezultatu pozytywnego.

Zasadniczo antydepresanty stosuje się jako uzupełnienie leków
stosowanych w neuralgiach przeciwbólowo (czyli de facto leków
przeciwpadaczkowych), i bywają naprawdę skuteczne.

> Do tej pory gabapeptyna usuwała ból całkowicie. Teraz bóle "szczątkowe"
> nie ustępują i zdaje się tylko czekają na "okazję do triumfu".
> Bardzo się tego triumfu obawiam.
> Czy w W-wie 9i okolicach) jest jedyną placówką jest ta przy szpitalu
> CSK AM na Banacha 1?

Nie wiem, nie znam Warszawy.

> A na czym to może polegać? Odradzano mi do tej pory tego typu zabiegi,
> bo ponoć nie gwarantuje to ustąpienia bólu a grozi "odczuleniem" części
> twarzy
> i policzka.

Czyli wiesz właściwie wszystko co można wiedzieć i zasadniczo niczego
nowego ode mnie się nie dowiesz...

Poza gabapentyną i karbamazepiną w neuralgii n. V stosuje się też czasem
lamotryginę (na skuteczność tejże w neuralgii n. V są publikacje),
czasem próbuje się też innych leków przeciwpadaczkowych.

Poza klasycznym podejściem (znaczy poza nożem) są próby wykorzystania
tzw "noża gamma", czyli uszkadzania nerwu promieniowaniem gamma, ponoć z
niezłym efektem (w jednym z w miarę aktualnych artykułów opisano
pozytywny efekt (ale nie znaczy to, ze ustąpienie dolegliwości) u 89%
leczonych tą metodą pacjentów), ale szczerze pisząc nie wiem, czy ktoś w
Polsce to robi (co nie znaczy, że na pewno nikt nie robi). W tej
metodzie również występuje (nie zawsze, a ponoć nawet niezbyt często)
osłabienie czucia jako efekt uboczny leczenia.

> O tym wiem, to mnie martwi.

W tej sytuacji mogę tylko życzyć wytrwałości w walce z chorobą.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)