Neurolog - dieta ketogeniczna

1. Data: 2006-08-02 14:55:42

Temat: Neurolog - dieta ketogeniczna
Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Poszukuje informacji nt. neurologów zajmujacych sie dieta
ketogeniczna. Czy móglibyscie udzielic mi informacji o takich
lekarzach w Polsce?

Pozdrawiam,
Krzysztof

2. Data: 2006-08-02 20:04:30

Temat: Re: Neurolog - dieta ketogeniczna
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <e...@g...com> napisal w wiadomosci
s.com...
Witam,

> Poszukuje informacji nt. neurologów zajmujacych sie dieta
> ketogeniczna. Czy móglibyscie udzielic mi informacji o takich
> lekarzach w Polsce?

Oj szczerze mowiac to bedzie ciezko z neurologiem, który bedzie mial pojecie
na temat wplywu tej diety na organizm czlowieka.
Mowilo sie na temat wplywu diety ketogenicznej przy roznych problemach
metabolicznych, szczegolnych nowotworach mozgu, epilepsji, syndromu
Guillain-Barre.
Nasz mozg jest jeszcze na tyle nieznany, ze nikt nie wiem, dlaczego keto
diety dzialaja np u dzieci z epilepsja. Jedyne co wiadomo, to to, ze
dzialaja.

Moze poszukaj jakiegos uczonego wsrod optymalnych, w koncu to tez odmiana
diety ketogenicznej.

pzdr
Dietetyk

3. Data: 2006-08-02 20:56:38

Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

MM napisał(a):
> [...]
> Mowilo sie na temat wplywu diety ketogenicznej przy roznych problemach
> metabolicznych, szczegolnych nowotworach mozgu, epilepsji, syndromu

Przepraszam - nie uściśliłem - chodzi właśnie o wpływ ww. diety
na epilepsje.

Pozdrawiam,
Krzysztof

4. Data: 2006-08-05 21:00:20

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@g...com wrote:

> Poszukuje informacji nt. neurologów zajmujacych sie dieta
> ketogeniczna. Czy móglibyscie udzielic mi informacji o takich
> lekarzach w Polsce?

Jest to bardzo niebezpieczna dieta, mogąca doprowadzić do zatrucia organizmu
produktami cyklu mocznikowego, łącznie z ciężką niewydolnością nerek.

Wszystkie "diety optymalne" są bardzo niebezpieczne i ich stosowanie w
niektórych przypadkach kończy się nawet zgonem. Żaden odpowiedzialny lekarz
ich nie zaleca - najczęściej robią to pseudospecjaliści, którzy czasami
podają się za lekarzy.

5. Data: 2006-08-05 21:23:22

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@g...com wrote:

> Poszukuje informacji nt. neurologów zajmujacych sie dieta
> ketogeniczna. Czy móglibyscie udzielic mi informacji o takich
> lekarzach w Polsce?

Jest to bardzo niebezpieczna dieta. Niedobór węglowodanów i nadmiar
tłuszczów może łatwo doprowadzić do ketozy,a w końcu nawet kwasicy
ketonowej, która grozi m.in. niewydolnością nerek, obrzękiem i poważnymi
powikłaniami neurologicznymi, a nieleczona często kończy się śmiercią.

Lekka ketoza wywołuje dobre samopoczucie, więc pacjenci mogą mówić o jakiejś
poprawie, ale jest ona pozorna i zwodnicza.

6. Data: 2006-08-05 21:26:49

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski wrote:
> Jest to bardzo niebezpieczna dieta, mogąca doprowadzić do zatrucia
> organizmu produktami cyklu mocznikowego, łącznie z ciężką niewydolnością
> nerek.

Do czytelników google groups:
W cytowanej wiadomości nastąpiło pomylenie diety wysokotłuszczowej z
wysokobiałkową. Wiadomość została anulowana, ale google niestety tego nie
akceptuje.

7. Data: 2006-08-05 21:30:26

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski wrote:

> ketonowej, która grozi m.in. niewydolnością nerek, obrzękiem...

...mózgu (zabrakło słowa)

Niski poziom cukru
szczeka - uszkodzony "zawias" ?
Alzheimer
MUCOKEHL D5 i zacma
Biale plamki na na napletu i na żołędziu - pomocy