Re: Nici na Taaaką Drutowa Serwet

Data: 2009-01-31 17:47:55
Temat: Re: Nici na Taaaką Drutowa Serwet
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Thu, 29 Jan 2009 18:53:57 +0100, Mirella napisał(a):

> Długość nici liczy się w ten sposób że,
> gdy jest 30 tex x 4 ( MUZA Ariadny )
> mnożymy 30 x 4 = 120
> 1000 : 120 x 100 = 833 metry oczywiście około. Na kłębku podają 830 metrów.
> Ja obrusy na drutach zaczynam od 5 drutów nr 2 po czym przechodzę na druty
> na żyłce również nr 2 . Gdy serwetka ma około 30 cm średnicy przechodzę na
> drut nr 2,5 i tym numerem drutów robię do końca zmieniając najwyżej długość
> żyłki. Najdłuższe druty produkuje INOX mają 250 cm długości co przy obrusie
> mającym 275 rzędów i 3 metry średnicy jest bardzo ważne bo na krótsze druty
> [...]

Wielkie dzięki za informacje i rady. Myślisz zatem, że powinnam kupić
jeszcze dłuższe druty, niż 1 m??? - zamówiłam sobie 40cm, 60 cm, 80 cm i
100 cm.
No i kupiłam dziś właśnie te 5 drutów, tyle że 2 i pół, najwyżej będzie
trochę rzadszy splot i już, albo ciaśniej będę dziergać na nich, niż potem
na żyłce. Kupiłam też jeden 5-dekowy motek Arii, na początek, bo muszę dziś
zacząć (inaczej pęknę), a reszta nici nadejdzie pocztą niedługo.
Wyobraź/cie sobie, kupiłam nici w Allegro, Arię 10 dag, po 8 zł, a w
pasmanterii stacjonarnej za 5-dekowy motek zapłaciłam dziś coś ponad 6 zł.
Przy planowanej tak dużej serwecie ma to znaczenie w końcu, jaka cena.
Natomiast polecany przez jedną z Pań tutaj sklep internetowy mam na uwadze
- fajne zaopatrzenie i ceny też niewysokie, na pewno będę korzystać w
przyszłości.
Pozdrawiam wszystkie "serwetowe" koleżanki i... nabieram pierwsze oczka za
chwilkę :-)
Ale trema!