Nie bambusy a po targach

1. Data: 2003-10-06 07:07:25

Temat: Nie bambusy a po targach
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze, mam lekkie pretensje do tych co się wybierali, szczególnie
z daleka, że ani słowem się na grupie wcześniej nie
odezwali.
Ja nic nie organizowałem i nie deklarowałem jako że miałem sobotę
pracującą a niedzielę zajętą. Ale udało nam się na chwilkę wpaść w
sobotę koło południa. Stoisk było mniej niż zazwyczaj, ale spodziewanych
znajomych szkółkarzy spotkaliśmy.
Te drogie przylaszczki to były u znanej części z grupowiczów Eweliny W.
Spotkałem też Janusza Sz. z Krzywaczki, nie jako wystawcę ale
zwiedzającego. Był też pan Kudłacik z winogronami, ale poszukiwanej
Arkadii nie miał. Na jego stoisku większe zainteresowanie budziły jak
zwykle owoce a nie sadzonki. Z byliniarzy był chyba syn Sobolewskiego,
bo podobny, a także pani z lewizjami, którą spotkaliśmy kilka tygodni
temu w Powsinie(poznałem ją po roślinach, a nie po twarzy). Był też
rzadki gość - szkółka Ciepłuchy z Konstantynowa, bo w Krakowie częściej
bywają Kowalczykowie, sąsiedzi Rafała.

Teraz jeszcze jeden kamyczek z serii robienia ludzi w konia.
Facet miał duże zdjęcie owoców winorośli Arkadia, ale obok sadzonki nie
Arkadii a Izy Zaliwskiej, bo "podobne". Niech Janusz się wypowie czy
podobne.

To tyle w skrócie.
Pozdrawiam,
Krzysztof

2. Data: 2003-10-06 07:41:56

Temat: Re: Nie bambusy a po targach
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> Po pierwsze, mam lekkie pretensje do tych co się wybierali, szczególnie
> z daleka, że ani słowem się na grupie wcześniej nie
> odezwali.

Jeśli masz na myśli min. mnie, to wyjaśniam - nie wiedziałam, że
ktokolwiek może być zainteresowany moim pobytem na targach. Jako że
wystawy ogrodnicze w Krakowie (wiosenna i jesienna) są ostatnio
powiązane z wystawami storczyków, więc jest duże prawdopodobieństwo,
że będę tam znów wiosną. Bywam też w Krakowskim Ogr. Bot. na
dniach otwartych, kiedy udostępniana jest do zwiedzania kolekcja
storczyków.

Z pozdrowieniami, Maria

3. Data: 2003-10-06 07:51:53

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" wrote:

> [...]
> że będę tam znów wiosną. Bywam też w Krakowskim Ogr. Bot. na
> dniach otwartych, kiedy udostępniana jest do zwiedzania kolekcja
Storczyki były fascynujące!
My się bronimy przed tą pasją - jeden Phalenopsis nam starczy.
Kolekcji w Ogrodzie nie znam, jakbyś dała znac, to możnaby się
razem wybrać. Jeszcze nie jest tak źle, żeby pół dnia czasu nie
zorganizować. Szkoda że tym razem się nie udało.

Krzysztof

4. Data: 2003-10-06 07:59:31

Temat: Odp: Nie bambusy a po targach
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...

> [...]
> Facet miał duże zdjęcie owoców winorośli Arkadia, ale obok sadzonki nie >
Arkadii a Izy Zaliwskiej, bo "podobne". Niech Janusz się wypowie czy >

A w życiu!!!! Takie zestawienie (choć Iza jest całkiem nie zła) to jak niebo
i ziemia!
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-10-06 08:40:46

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...

> Te drogie przylaszczki to były u znanej części z grupowiczów Eweliny W.

No i wszystko jasne :) Ewelina W. kupuje swoje u J. Petersa, nie mogły więc
być tanie :-)

>Z byliniarzy był chyba syn Sobolewskiego,
> bo podobny, a także pani z lewizjami, którą spotkaliśmy kilka tygodni
> temu w Powsinie(poznałem ją po roślinach, a nie po twarzy).

Oj, byłoby co kupować. Z ciekawości się zapytam, czy ta pani miała żółte
lewizje?
--
Pozdrawiam, Kaśka

6. Data: 2003-10-06 08:56:16

Temat: Re: Odp: Nie bambusy a po targach
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisała:

> No i wszystko jasne :) Ewelina W. kupuje swoje u J. Petersa, nie mogły więc
> być tanie :-)
Zgadza się, Ewelina ma w kolekcji takie po prę tys. DEM.

> Oj, byłoby co kupować. Z ciekawości się zapytam, czy ta pani miała żółte
> lewizje?
Żółtych nie widziałem, ale prawie pomarańczowe to i owszem.
Ewelina też miała jakąś gigantyczną lewizję, ze trzy razy większą od
Cotyledon.

Pozdrawiam,
Krzysztof

7. Data: 2003-10-06 09:20:18

Temat: Odp: Odp: Nie bambusy a po targach
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...
> Katarzyna Tkaczyk napisała:
>

> Zgadza się, Ewelina ma w kolekcji takie po prę tys. DEM.

Kilka takich rocznie sprzedać i pracować nie trzeba :-)

> Żółtych nie widziałem, ale prawie pomarańczowe to i owszem.
> Ewelina też miała jakąś gigantyczną lewizję, ze trzy razy większą od
> Cotyledon.

Może L.tweedyi ?
--
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2003-10-06 09:26:35

Temat: Re: Odp: Odp: Nie bambusy a po targach
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisała:

> Kilka takich rocznie sprzedać i pracować nie trzeba :-)
Chyba trochę więcej niż kilka by trzeba ;-)
Oby jeszcze wymyślić wydajne rozmnażanie takowych.

> Może L.tweedyi ?
Chyba tak.
Dla mnie ona była stanowczo za duża na skalniak. Dość mam kłopotów
z Cotyledonami.

Krzysztof

9. Data: 2003-10-06 10:46:08

Temat: Odp: Odp: Odp: Nie bambusy a po targach
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...

> Chyba trochę więcej niż kilka by trzeba ;-)

A to już zależy po ile tysięcy by były ;-)

> Oby jeszcze wymyślić wydajne rozmnażanie takowych.

Tak,a z kupcami też byłby problem :-)

> Chyba tak.
> Dla mnie ona była stanowczo za duża na skalniak. Dość mam kłopotów
> z Cotyledonami.

Ponoć ona kapryśniejsza, ale gdybym spotkała bez zastanowienia kupiłabym.

Pozdrawia Kaśka, również mająca kłopoty z Cotyledonami :)

10. Data: 2003-10-06 13:15:53

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Storczyki były fascynujące!
> My się bronimy przed tą pasją - jeden Phalenopsis nam starczy.

:-) Zapewniam Cię, że gdybyśmy się spotkali, nie wrócilibyście do
domu bez kolejnych. Moja w tym głowa.

> Kolekcji w Ogrodzie nie znam, jakbyś dała znac, to możnaby się
> razem wybrać. Jeszcze nie jest tak źle, żeby pół dnia czasu nie
> zorganizować.

...swego nie znacie. Krakowski Ogród ma bardzo bogatą kolekcję
storczyków, szczególnie z rodzaju Cattleya. Ponadto Paphiopedilum,
Gongora, Stanhopea i inne, fantastyczne tillandsie. Na ostatnich
dniach otwartych byli ludzie z całej Polski.

>Szkoda że tym razem się nie udało.

Szkoda, ale nic straconego, odrobimy :-).

Za dwa tygodnie kolejna wystawa storczyków - tym razem w Łodzi.

Z pozdrowieniami, Maria

Alyogine huegelii
Cibora papirusowa
zachecam do odwiedzenia forum o ziolach