Nie nazywajcie pieczarek grzybami !!

1. Data: 2001-10-25 07:13:30

Temat: Nie nazywajcie pieczarek grzybami !!
Od: Tomek &quot;Leopard&quot; W. <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako przeciwnik pieczarek ogłaszam:

Grzyby dzielą sie na:
grzyby (np. rydze, podgrzybki itp), grzyby orientalne (Mun itp.), oraz
pieczarki.

Dlatego na zupę z grzybów leśnych mówi sie "grzybowa", obojetnie z jakich
gatunków jest ugotowana i nigdy tą nazwą nie uszlachetnia się "pieczarkowej".

Grzyby smakują jak grzyby, a pieczarki nie. One smakują jak pieczarki.
Nie cierpię pieczarek.
JEDYNY znany mi sposób nba ich przygotowanie, czyniący z pieczarek
produkt smakowo wartościowy jest następujący:

- obrane ze skórek kapelusze pokroic na plasterki, przesypać posiekaną cebulą
i trochę to wszystko przydusić (w dosłownym sensie - np. położyć
na to obciążony talerzyk). Jak pieczarki sflaczeją (ewentualnym pogorszeniem
koloru nie przejmujemy się)- płuczemy, odsączamy i dusimy z cebulą na
półmiękko w maśle (dużo).
Dalej - posolić i posypać sporą ilością grubo zmielonego pieprzu. Dolać kwasnej
śmietany,gotować aż całośc zgęstnieje. Jeszce raz doprawic do smaku
(pieprz musi być wyraźnie wyczuwalny).

No i ujdzie w tłumie.

Leopard

1. Data: 2001-10-25 07:40:01

Temat: Re: Nie nazywajcie pieczarek grzybami !!
Od: "Biedron" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie w tym wszystkim ma miejsce pleśń?
--
Biedron
www.kuchniaonline.pl, www.poszukiwacz.pl

1. Data: 2001-10-25 07:47:25

Temat: Odp: Nie nazywajcie pieczarek grzybami !!
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <Tomek &quot>; <Leopard&quot>; "W." <k...@w...pl> napisał w
wiadomości news:9r8a53$5gg$1@i26.srv.wp-sa.pl...
> [...]
kwasnej
> śmietany,gotować aż całośc zgęstnieje. Jeszce raz doprawic do smaku

marudzisz! a moze Ci sie nudzi...

Mechcia

1. Data: 2001-10-25 08:03:28

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jako przeciwnik pieczarek ogłaszam:
>
> Grzyby dzielą sie na:
> grzyby (np. rydze, podgrzybki itp), grzyby orientalne (Mun itp.), oraz
> pieczarki.
> Leopard

Witam bardzo serdecznie i nie mniej smacznie.
Cos tu chyba pokiebłaszone z logiką - w temacie jab byk stoi "nie nazywajcie
grzybów pieczarkami" zaś w poście stoi jak wół: "grzyby dzielą się na [...]
pieczarki".
Czyżby nowa semantyka w duchu postmodermizmu Derridy tu się cichaczem wkradła,
czy może jednak to z nuduf...
Nieważne.
Żeby jednak wnieść trochę od strony merytorycznej do tej arcyciekawej dyskusji
pozwalama sobie zamieścic poniżej fragment z encyklodpedi.

Pieczarka (Agaricus), rodzaj grzybów kapeluszowych z rzędu bedłkowców,
występujących w różnych siedliskach. Owocniki duże, najczęściej białe, niekiedy
z ciemniejszymi łuskami na kapeluszu, hymenofor blaszkowaty, za młodu różowy,
później brunatniejący.

Wiele smacznych gatunków jadalnych, rosnących dziko na łąkach czy pastwiskach,
np. pieczarka polna (Agaricus campestris) i pieczarka polowa (Agaricus
arvensis) lub uprawianych w warunkach sztucznych, np. pieczarka ogrodowa
(Agaricus hortensis).

Niektóre gatunki są trujące, np. pieczarka żółtawa (Agaricus xanthodermus).
Można też, przy słabej znajomości grzybów, pomylić z pieczarką śmiertelnie
trującego muchomora sromotnikowego (muchomor).

Pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę smacznego
Grzegorz Ostrowski: "kiedy ochota na gdzyba przychodzi to i prawdziwek
niezgorszy"
www.mniammniam.pl
[---Przepyszna strona internetu---]

1. Data: 2001-10-25 08:04:55

Od: "Wojciech Jachowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<Tomek &quot>; <Leopard&quot>; "W." <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
kwasnej
> śmietany,gotować aż całośc zgęstnieje. Jeszce raz doprawic do smaku

Zgłaszam sprzecim, jestem tutaj nowy ale takiej zniewagi dla przepysznych
pieczarek nie zniosę! Pieczarki są pyszne!

WWj

1. Data: 2001-10-25 08:13:40

Od: "Danka" <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Grzyby dzielą sie na:
> grzyby, grzyby orientalne, oraz
> pieczarki.

he he
sam piszesz, że grzyby dzielą się na pieczarki :)
a więc pieczarki to grzyby (tylko hodowane) więc dlaczego nie chcesz ich tak
nazywać? tylko dlatego, że inaczej smakują... przecież jest wiele gatunków
grzybów

Danka

1. Data: 2001-10-25 08:47:26

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pieczarka (Agaricus), rodzaj grzybów kapeluszowych z rzędu bedłkowców,

No przeciez nie chodzilo o to, ze pieczarka nie jest grzybem w sensie
biologicznym. Jak zrozumialem byl to jedynie protest przeciw "urawnilowce",
z czym sie osobiscie zgadzam. Faktycznie kiedy czytam sobie tytul przepisu
"wolowina z grzybami" i zagladam a tam pieczarki, to troche mija sie to z
moimi oczekiwaniami. Lubie pieczarki, ale maja one zdecudowanie inny smak (i
technike obrobki) od lesnych grzybow (i od plesni ;) i dlatego powinny byc
traktowane odrebnie. Mysle, ze to jak z normalnym miesem i dziczyzna -
rozgraniczamy pojecia, chociaz i to i to pochodzi ze zwierzaka.

Jader

1. Data: 2001-10-25 09:11:11

Temat: Re: Odp: Nie nazywajcie pieczarek grzybami !!
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> "pieczarkowej".

...a dzida składa się z przeddzidzia, zadzidzia i śróddzidzia. A
śróddzidzie składa się...

przesadzasz prawdziwki. Nawiasem mówiąc te orientalne też się dzielą na
różne rodzaje. Np. mój chiński kumpel rozróżniał Pilze (prawdziwki),
Champignons (pieczarki), Morcheln (???) reszta.

Waldek

1. Data: 2001-10-25 09:18:08

Od: Tomek &quot;Leopard&quot; W. <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Jachowski" <j...@p...onet.pl> napisał / wrote:

> Zgłaszam sprzecim, jestem tutaj nowy ale takiej zniewagi dla przepysznych
> pieczarek nie zniosę! Pieczarki są pyszne!

I właśnie o to mi chodziło :)))
Tzn. o reakcję.
Ta grupa zrobiła sie jakas senna i wyjątkowo zgodna.
Leopard

(ps. A pieczarki i tak są bez sensu)

1. Data: 2001-10-25 09:19:45

Od: Tomek &quot;Leopard&quot; W. <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora