Nie no paranoja ! [ministerstwo srodowiska]

1. Data: 2003-06-03 12:30:58

Temat: Nie no paranoja ! [ministerstwo srodowiska]
Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.rmf.fm/wiadomosci/index.html?id=54881

A w czerwcowym dzialkowcu jest artykul o wspomnianym fiolku ...

rece i grabie opadaja :-(

Jacek Duma

2. Data: 2003-06-03 12:43:33

Temat: Odp: Nie no paranoja ! [ministerstwo srodowiska]
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Duma <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bbi4dv$j4l$...@n...onet.pl...
> http://www.rmf.fm/wiadomosci/index.html?id=54881
>
> A w czerwcowym dzialkowcu jest artykul o wspomnianym fiolku ...
>
> rece i grabie opadaja :-(

Spokojnie! Nie istnieje coś takiego jak fiołek alpejski. Bo to co na zdjęciu
to ani fiołek, ani alpejski tylko najzwyklejszy cyklamen - a ten nie został
chyba przez urzędoli na listę wpisany. :-)
A alpejskiego fiołka niech sobie wpisują - to mniej więcej tak jak któryś
bęcwał chciałby opatentowac UFO! :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-06-03 13:20:04

Temat: Re: Nie no paranoja ! [ministerstwo srodowiska]
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> http://www.rmf.fm/wiadomosci/index.html?id=54881

A to nie kaczka dziennikarska? Na stronie
http://www.mos.gov.pl/1akty_prawne/rozporzadzenia_ms
/index.shtml
takiego rozporzadzenia nie znalazlem.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-06-03 13:22:14

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> http://www.rmf.fm/wiadomosci/index.html?id=54881
>
> A w czerwcowym dzialkowcu jest artykul o wspomnianym fiolku ...
>
> rece i grabie opadaja :-(

Witam!
Szkoda, że nie napisali gdzie to się rejestruje.
Mam malutką agawę. Muszę ją uchronić przed konfiskatą a siebie przed grzywną ;-)
Wojtek Kowalczyk

5. Data: 2003-06-03 13:24:32

Od: "Andrzej Praszmo" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:8g1Da.114351$VP.30486924@twister.neo.rr.com...
> A to nie kaczka dziennikarska? Na stronie
> http://www.mos.gov.pl/1akty_prawne/rozporzadzenia_ms
/index.shtml
> takiego rozporzadzenia nie znalazlem.
Żałosne jest to, że rozporządzenia stały się nieodróżnialne od kaczek...
--
Andrzej

6. Data: 2003-06-03 21:32:44

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Jun 2003 15:22:14 +0200, "Wojtek" <t...@b...pl>
wrote:

>Szkoda, że nie napisali gdzie to się rejestruje.
>Mam malutką agawę. Muszę ją uchronić przed konfiskatą a siebie przed grzywną ;-)

A ja mam aloes ;) Juz widze jak go wywoza do... no wlasnie, skad
pochodzi aloes? ;)
Dokladnie: paranoja.

--
Sabina

7. Data: 2003-06-03 22:36:23

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://www.rmf.fm/wiadomosci/index.html?id=54881
>
> A w czerwcowym dzialkowcu jest artykul o wspomnianym fiolku ...

/cites/zal1b.html

Wygląda na to, że zarządzenie obowiązuje już od roku?

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2003-06-03 22:38:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> http://www.rmf.fm/wiadomosci/index.html?id=54881
>
> A w czerwcowym dzialkowcu jest artykul o wspomnianym fiolku ...
>
> rece i grabie opadaja :-(

Aha. I to dotyczy PRZEWOZU przez granicę. I roślin pochodzących ze środowisk
naturalnych. Nie znalazłam nic na temat uprawy w mieszkaniu. Więc o co cały
ten szum?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-06-03 23:47:48

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisała:

> [...]
środowisk
> naturalnych. Nie znalazłam nic na temat uprawy w mieszkaniu. Więc o co

Cytuję: "Ministerstwo Środowiska wprowadziło przepisy o rejestracji
egzotycznych roślin i zwierząt." Takiego zarządzenia na stronie www
Ministerstwa jeszcze nie ma. Jest natomiast "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA
ŚRODOWISKA z dnia 27 lutego 2002 r. w sprawie zezwoleń na przewożenie przez
granicę państwa określonych roślin i zwierząt." w którym są wymienione
omawiane wyżej gatunki roślin i zwierząt.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

10. Data: 2003-06-04 00:31:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jan P. Cieciński " <j...@c...pl> wrote in message

> [...]
> granicę państwa określonych roślin i zwierząt." w którym są wymienione
> omawiane wyżej gatunki roślin i zwierząt.

Ale najwyrazniej chodzi o ten wykaz. Jest on tez po angielsku na sronie
http://www.cites.org/eng/append/latest_appendices.sh
tml, bo chodzi tu
o umowe miedzynarodowa. W sprawie cyklamenow jest tam wyraznie
powiedziane "Artificially propagated specimens of cultivars of Cyclamen
persicum are not subject to the provisions of the Convention", czyli sztucznie
rozmnazanych cyklamenow to nie dotyczy. Aloesow jest sporo, ale
zwyklego aloe vera nie ma.

A skad sie wziela rejestracja? Nie wiem.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz