Turkuć podjadek

1. Data: 2003-06-03 08:11:34

Temat: Turkuć podjadek
Od: "Dariusz Kuchnio" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak się nazywa okropnie wyglądający robal który niszczy wszystko co rośnie w
moim ogrodzie. Poryta jest nawet trawa. Od kilku lat walczę z turkuciami. Do
pozostawianych przez nie otworów wlewałem wodę z olejem. Jednak teraz
turkuci jest tyle, że metoda ta jest nieodpowiednia do skali zjawiska.
Proszę o poradę jak skutecznie z nimi walczyć?
Pozdrawiam
Darek

2. Data: 2003-06-03 08:51:41

Temat: Re: Turkuć podjadek
Od: "Marek" <M...@w...usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

To wszystko jest efektem naruszenia delikatnego eko-systemu. Wybicie
naturalnego wroga ( kreta), spowodowało nadmierny rozwój populacji tego
świerszcza.
Ne znam 100% sposobu (pewnie nie ma), na pozbycie się turkucia.
Moja sąsiadka ma taki: leje wodę (po kąpieli- z mydlinami), wyłapuje i
zabija. Wątpię w skuteczność, ich jest tysiące, zabicie kilkunastu sztuk nie
ma znaczenia.
Myślę, że potrzeba stada kretów i kilku lat ich pracy.
Chemiczne wytrucie, prawie niemożliwe. Ale jeżeli się uda, może skutkować
następnymi plagami. Gryllotalpa żywi się nie tylko korzonkami, ale też
małymi owadami.
Ja osobiście czekam na kreta, żadnych upraw warzywnych. I staram się
polubić- przecież to świerszcz, wieczorami ćwierka- a że żyje pod
ziemią.....
Pozdrawiam Marek.

3. Data: 2003-06-03 09:01:01

Od: "Dariusz Kuchnio" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <M...@w...usun_to.pl> napisał w wiadomości
> To wszystko jest efektem naruszenia delikatnego eko-systemu. Wybicie
> naturalnego wroga ( kreta), spowodowało nadmierny rozwój populacji tego
> świerszcza.
Rzeczywiście uprzykrzałem życie kretom, aż zupałnie się wyniosły. Nie
wiedziałem
że kret żywi się świarszczami.

> [...]
> Moja sąsiadka ma taki: leje wodę (po kąpieli- z mydlinami), wyłapuje i
> zabija. Wątpię w skuteczność, ich jest tysiące, zabicie kilkunastu sztuk
U mnie skala też jest przerażająca

> Myślę, że potrzeba stada kretów i kilku lat ich pracy.
Najpierw walczyłem z kretemi, a teraz gdy ich nie ma będę jezachęcał do
powrotu.

> Ja osobiście czekam na kreta, żadnych upraw warzywnych.
U mnie turkucia jest pełno nie tylko w grządkach, ale i w trawie!

I staram się
> polubić- przecież to świerszcz, wieczorami ćwierka- a że żyje pod
> ziemią.....
Polubić sie nie da.

> Pozdrawiam Marek.
Dzieki za wskazówki
Pozdrawiam
Darek

4. Data: 2003-06-03 09:18:40

Temat: Odp: Turkuć podjadek
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz Kuchnio <d...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bbho5i$rfj$...@n...polbox.pl...

> Użytkownik "Marek" <M...@w...usun_to.pl> napisał w wiadomości
> Rzeczywiście uprzykrzałem życie kretom, aż zupałnie się wyniosły. Nie
> wiedziałem > że kret żywi się świarszczami.

I to jest pointa do bicia piany w wątkach kretobójczych!!!
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-06-03 09:49:09

Od: "Marek" <M...@w...usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to jest pointa do bicia piany w wątkach kretobójczych!!!

Nareszcie ktoć to zauważył!!!, pisałem to już kilka razy w różnych wątkach
"krecich".
Jest jeszcze jedna uwaga, ciekawe ile jaj i larw komara zjada turkuć- być
może po pozbyciu się świerszczyków, będzie plaga komarów. Oczywiście to
spekulacje!!!.

> Pozdrawiam :-)
> Janusz
Pozdrawiam Marek.

6. Data: 2003-06-03 09:59:58

Od: "Dariusz Kuchnio" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest jeszcze jedna uwaga, ciekawe ile jaj i larw komara zjada turkuć- być
> może po pozbyciu się świerszczyków, będzie plaga komarów.
Zamienię plagę turkuci na ...... jakąś inną inną plagę ;-)))
Pozdrawiam
Darek

7. Data: 2003-06-03 13:52:35

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> I to jest pointa do bicia piany w wątkach kretobójczych!!!
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Jakaż piękna:-)
Przepraszam Darku, tu nie ma żadnej kąśliwości czy głupiej satysfakcji,
jedynie przestroga dla wszystkich kretobójców z życia wzięta.

Pozdrawiam
współczująco
Marta

8. Data: 2003-06-03 16:06:52

Od: "Shield" <s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że potrzeba stada kretów i kilku lat ich pracy.

A czy mozliwe, ze jak jest ich bardzo duzo, to nawet krety sobie z nimi nie
radza? Ja wlasnie tak mam - mnooooooostwo turkuci i sporo kretowisk :)

Pzdr.
Shield.

9. Data: 2003-06-03 19:36:49

Od: "Too Old" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kochany misio"

Shield<s...@p...onet.remove.all.no.spam.pl>
napisał(a) w swojej wiadomości
<news:bbih2r$oi2$1@walker.pcmedia.com.pl> ,a ja na
to :

> A czy mozliwe, ze jak jest ich bardzo duzo, to nawet krety sobie z nimi
> nie radza? Ja wlasnie tak mam - mnooooooostwo turkuci i sporo kretowisk :)

no cóż jeśli prawdą jest ,że kret żywi sie między innymi turkuciami to
musisz czekać az ustali sie równowaga pomiedzy populacją kreta i populacją
turkucia

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Milanówek ,a obok stolica Państwa Urzędników

10. Data: 2003-06-03 20:14:45

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bbiuqi$8s9$1@nemesis.news.tpi.pl Too Old
<t...@t...pl> napisał(a):

> no cóż jeśli prawdą jest ,że kret żywi sie między innymi turkuciami to
> musisz czekać az ustali sie równowaga pomiedzy populacją kreta i
> populacją turkucia

Hejka. I aby ta równowaga ustalała się spokojnie i bez zakłóceń warto
pomyśleć o roku 2004, jako roku turkucia. ;-)
Pozdrawiam kując tury Ja...cki

Wystawic dabrowke?
nicienie
rdest