Re: Nie wiecie, czym się trujecie

From: "Jurek" <g...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Nie wiecie, czym się trujecie
Date: 1 Jul 2004 22:47:46 +0200

> Oj Jurek - zawracanie głowy.
> Każdą żywność przystosowywuje się do żądań konsumenta - czy to jabłko ma
> mieć konkretny kolor, czy boczek odpowiednią grubość, czy masło odpowiedni
> odcień żółci i odpowiednio się smarować, czy cielęcina być odpowiednio
> różowa, mimo, że normalne jest, że jak mięso leży to ciemnieje.

moze dla Ciebie to normalne, dla mnie ,absolutnie nie. Dlatego poswiecam tyle
czasu na znalezienie zrodel m.in smietany co kwasnieje, masla co jelczeje,
miesa co nie rozlatuje sie od byle wstrzasu, jajka co nie "swieca" itd.
Roslinki nie maja az takiego znaczenia w moim "menu", ale byle gdzie tez nie
kupie :)

> Jak sobie wyhodujesz i przy okazji robale nie zeżrą, albo choroba nie
> spowoduje przedwczesne padnięcie to będziesz miał _w_miarę_ naturalne, jak
> nie , to każdy ma tak samo bez względu na opcje dietetyczną.

bardzo sie mylisz, wlasnie takie podejscie do sprawy , pôwoduje ze
producenci "kombinuja" ile wlezie! We Francji(sorry :( , nawet hyper markety
zostaly zmuszone do wprowadzenia na rejony zywnosci "bio" (tak sie to tutaj
nazywa), produktow pochodzacych z wymiany ktora tutaj nazywa sie "equitable" -
a jest to system polegajacy na tym ze klienci (swiadomie!) placa drozej za
produkty, ktorych producenci sa lepiej oplacania -chodzi m.in o kawe, kako itd.
I to nie sa zadne "jaja", to wszystko jest scisle kontrolowane i kary za kanty
sa tak perswazyjne ze wpadki mimo ze sa, ale zdarzaja sie bardzo rzadko. Ale
to "nie spadlo z nieba", kliencie wymusili to swoimi "portfelami".

> Sowa

Jurek