Niebo w gębie

1. Data: 2001-01-28 09:58:17

Temat: Niebo w gębie
Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robiłem kiedyś łososia marynowanego i śmiem twierdzić, że nie ma lepszej
ryby:
marynata to 1 część soli i 2 części cukru pudru,
oraz 1-2 zależnie od upodobań pęczki koperku.
Filet z łososia lub pstrąga należy posypać dość
obficie w/w mieszniną a następnie ułożyć w płaskim naczyniu przykładając
koper od strony
mięska a nie skóry, zakryć folią i zostawić na 2
dni.Wyjąć z naczynia dokładnie spłukać zimną
wodą a następnie posmarować oliwą z oliwek.
Zajadać z cytryną lub jak kto woli bez.
pycha!!!!!
pozdr. Alex

1. Data: 2001-01-28 12:41:40

Temat: Re: Niebo w gębie
Od: "Katarzyna Pytkowska" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:950q82$son$...@n...internetia.pl...
> [...]
> mięska a nie skóry, zakryć folią i zostawić na 2
> dni.Wyjąć z naczynia dokładnie spłukać zimną
> wodą a następnie posmarować oliwą z oliwek.

O! nie tylko ja, jak widac, lubie gravlaxa (czyli wlasnie surowego lososia
marynowanego na sposob skandynawski)
ja robie podobnie, ale oliwa smaruje oszcednie przed marynowaniem, kopru
daje tyle, ze jest go wiecej niz cukru i soli, dodaje jeszcze mielony
pieprz, marynate umieszczam i od strony mięska i od strony skory, i
przynajmniej dwa razy dziennie lososia w tej marynacie obracam. Potem tylko
obskrobuje nadmiar koperku, kroje na cieniutkie plasterki i podaje z sosem
musztardowym.

sos musztardowy do gravlaxa:
3 peczki koperku
5 lyzek cukru
5 lyzek musztardy (ja preferuje Dijon)
pieprz do smaku
5 lyzek bialego octu winnego
100 ml oliwy z oliwek

koperek posiekac, wszystko razem dokladnie wymieszac, oliwe dodajac na
koncu - sos gotowy

smacznego

Kaklucha
k...@i...pl
Wolontariat dla zwierząt:
http://canis.koty.pl http://101kotow.koty.pl

1. Data: 2001-01-29 10:00:47

Temat: Odp: Niebo w gębie
Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio na imprezie jadlam marynowane roladki z lososia, wypelnione
patyczkami marchewek i pietruszek ( chyba to wszystko bylo razem marynowane)
w galaretce slodko-winnej, prawdziwe niebo w gebie. Moze znacie przepis,
proooosze?
Impreza byla oficjalna, glupio mi bylo pytac sie kucharza o przepis, a tak
za tym tesknie...
Pozdrowienia
Asia

dania z kapusty