Niedosłuch a trzeci migdał

1. Data: 2005-05-11 16:03:39

Temat: Niedosłuch a trzeci migdał
Od: "Justyna" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wieki całe nic nie pisałam, bo było jako tako, ale teraz...
Paweł (prawie pięciąlatek) ma jakowes problemy ze słuchem.
Zaczęło się od bardzo częstych tekstów :"nie słyszę", "mamo, nie
słyszałem"..
Początkowo ignorowalismy to, myśląc, że pewnie nie chce niektórych rzeczy
słyszeć, ale jak nie dosłyszał tez o lodach i czekoladkach zaczęłam się
zastanawiać. Potem Paweł sam zaczął mówić "nie słysze, bo mam zapalenie
ucha", ale lek. rodzinna niczego nie widziała, badanie kamertonem przez
laryngologa dało wynik: słyszy OK. Zapalenie ucha wprawdzie miał, ale kilka
miesięcy temu i tylko raz (odpukac) jak do tej pory.
Inna laryngolog po badaniu (nie wiem jak się nazywa, chodziło o drożność
przewodów słychowych, wkładali mu jakby rurke do ucha i potem maszyna
wydrukowała jakiś wykres) stwierdziła że pzewody są czymś przytkane i
obstawia przerośnięty 3 migdał.
Mamy jeszcze iść na kolejne badania, audiologiczne i stwierdzające czy to
faktycznie migdal jest powiększony.
Jestem generalnie przeciwna wycinaniu czegokolwiek, ale ... Przerazona
jestem pogarszającym się słuchem Pawła.
Przeleciałam archiwum na ten temat, ale nie znalazłam przypadku niedosłuchu
wyleczonego usuwaniem 3 migdała.
Czy ktoś zna taki przypadek? Chocby wsród znajomych?
Poza tym niedosłychem na 3 mogdal wskazuje ciągle otwarta buzia, ale za to
nie miał jakiś nadzwyczajnych ilosci angin itp.
Co myślicie?

Pozdrawiam
Justyna i Paweł (5 lat w czerwcu)

P.s.
Wrzuciłam to na obie grupy, w końcu u młodszych dzieci takie coś tez moglo
sie zdarzyć :-(

2. Data: 2005-05-11 16:57:17

Temat: Re: Niedosłuch a trzeci migdał
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poza tym niedosłychem na 3 mogdal wskazuje ciągle otwarta buzia, ale za to
> nie miał jakiś nadzwyczajnych ilosci angin itp.

Moja Mała ma przerośnięty 3 migdał, nie zdecydowałam się na zabieg z tego
względu, że różne opinie na ten temat słyszałam. Mimo, że miałam skierowanie
do szpitala i ustalony termin. Minął rok od tego czasu, ponownie byliśmy
zmuszeni do zrobienia badania , Mała strasznie kaszlała i lekarka dziecięca
sugerowała, ze może się do tego przyczyniać 3 migdał. Podobno ma bzika na
punkcie przerośniętego migdała. Powiedziała mi, ze kiedyś też była przeciwna
zabiegom dopóki jej córka nie zaczęła głuchnąc, stwierdziła, że zabieg
uratował jej słuch. I stąd jej przewrażliwienie. Tym razem wybraliśmy innego
lekarza laryngologa (miałam pewne obawy, bo jestem przeciwna temu zabiegowi,
a on je wykonuje i do tego prywatnie więc zastanawiałam się czy nie będzie
nas ukierunkowywał na wycięcie). I co się okazał migdał nadal jest duży, ale
nie ma wpływu ani na kaszel, ani na słuch córki.Odradzał zabieg. Ale mimo
mojego negatywnego podejścia do zabiegu to w przypadku utraty słuchu
zdecydowałabym sie na wycięcie, i pewnie im szybciej tym lepiej.

Anet

3. Data: 2005-05-11 17:57:31

Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Przeleciałam archiwum na ten temat, ale nie znalazłam przypadku
niedosłuchu
> wyleczonego usuwaniem 3 migdała.

Kiedy moje dzieci miały historie z powiekszonym 3. migdałem, laryngolog
zawsze pytał, czy dzieci dobrze słyszą.

> Poza tym niedosłychem na 3 mogdal wskazuje ciągle otwarta buzia, ale za to
> nie miał jakiś nadzwyczajnych ilosci angin itp.

A laryngolog nie obejrzał owego migdała?
O.

4. Data: 2005-05-11 18:31:59

Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przewodów słychowych, wkładali mu jakby rurke do ucha i potem maszyna
> wydrukowała jakiś wykres) stwierdziła że pzewody są czymś przytkane i

U mojej corki jest cos bardzo podobnego, trzeci migdal przytyka uszy.

> [...]
> faktycznie migdal jest powiększony.
> Jestem generalnie przeciwna wycinaniu czegokolwiek, ale ... Przerazona

U Basi laryngolog zajrzal i nic nie bylo, ale po badaniu aparatem okazalo
sie, ze
jest strasznie. Poniewaz Basia dosc dlugo kaszlala, a jak tylko pediatra
dowiedziala sie o trzecim migdale, to wszystko wg niej bylo z jego powodu,
na wlasna
reke zrobilysmy wymaz. Za pierwszym razem byly chlamydie. Po
antybiotyku przeszlo. Za drugim razem byla jakas bakteria(nie pamietam
jaka).
Po leczeniu antybiotykiem tez przeszlo, zmniejszyl sie tez migdal, ktory
prawdopodobnie powiekszal sie od tych infekcji. Na koniec robilysmy
badania sluchu i bylo ok.
Wyciac zawsze sie zdazy, ale nie oto chodzi, zeby od razu rachu ciachu - tak
powiedzial mi moj laryngolog i utrafil tez w moje odczucia.
Jeszcze dodaam, ze Basia dlugo brala lek homeopatyczny Lymphomyosot,
na zmniejszenie migdala.

> Przeleciałam archiwum na ten temat, ale nie znalazłam przypadku
niedosłuchu
> wyleczonego usuwaniem 3 migdała.

Ja tez nie slyszalam, ale uslyszalam opinie ze wytniemy migdalka i zobaczymy
czy pomoze. Juz nie chodzimy do tego lekarza.

> Czy ktoś zna taki przypadek? Chocby wsród znajomych?
> Poza tym niedosłychem na 3 mogdal wskazuje ciągle otwarta buzia, ale za to
> nie miał jakiś nadzwyczajnych ilosci angin itp.
> Co myślicie?

Dobry laryngolog, nie zaczynajacy od wycinania, ale od leczenia.
Na przykladzie mojej corki wiem, ze sie daje zmniejszyc 3migdal.
Proponuje zrobic mlodemu wymazy z gardla na bakterie, chlamydie i grzyby.
Moze cos sie wyjasni. Moze sprobuj tez ten lek homeopatyczny.

pozdrowienia
Monika i Basia(5 lat)

5. Data: 2005-05-11 18:34:58

Od: Ania <l...@w...eva.mpg.de> szukaj wiadomości tego autora

Justyna wrote:
a.
> Przeleciałam archiwum na ten temat, ale nie znalazłam przypadku niedosłuchu
> wyleczonego usuwaniem 3 migdała.

niewiele z tego pamiętam - ale dokladnie taka sekwencja zdarzeń,
przerosnięty trzeci migdał/niedosłuch (lacznie z tym, ze zle mowilam, po
prostu nie slyszalam dobrze), wieczny katar+ otwarta buzia i minelo po
wycieciu 3go migdala. Mialam wtedy 5 lat, Instytut Matki i dziecka,
daawno temu
Ania

6. Data: 2005-05-11 18:47:20

Od: "Justyna" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> napisał w wiadomości
> Dobry laryngolog, nie zaczynajacy od wycinania, ale od leczenia.
Już jestem zapisana do innego lekarza, tak dla konfrontacji :-)

> Na przykladzie mojej corki wiem, ze sie daje zmniejszyc 3migdal.
> Proponuje zrobic mlodemu wymazy z gardla na bakterie, chlamydie i grzyby.
> Moze cos sie wyjasni. Moze sprobuj tez ten lek homeopatyczny.
Miał robione wymazy wczesniej, z okazji infekcji, i wychodziło zawsze czysto
:-/

Zasugeruję lekarce ten Lymphomyosot, zobaczymy co powie.
Tak ogólnie to przeszłam na leczenie Pawła homeopatyczne, bo miałam już dośc
ciągłych katarów. Ale w prztpadku tego niedosłychu homeopatka wysłała mnie
do laryngologa. Jak już będe miała potwierdzoną diagnozę, że to przez
migdał - zapewne wróce do niej z tą informacją - zobaczymy co poradzi.

Dzieki za pomoc.

Justyna i Paweł

7. Data: 2005-05-11 18:52:51

Od: "Justyna" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olga" <ola@bla-bla_.pl> napisał w wiadomości

> A laryngolog nie obejrzał owego migdała?

Zapowiedzial oglądanie podczas kolejnej wizyty, niby, zeby za pierwszym
razem nie stresować dziecka tym nieprzyjemnym badaniem, ale ja to myslę, że
pewnie NFZ nie zwraca za dwa badania podczas jednej wizyty i dlatego..
No w każdym razie mam miec "oglądany" ten migdał na kolejnej wizycie.

Pozdr.
J.

8. Data: 2005-05-11 19:18:01

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Ale mimo
> mojego negatywnego podejścia do zabiegu to w przypadku utraty słuchu
> zdecydowałabym sie na wycięcie, i pewnie im szybciej tym lepiej.

Moje i naszego laryngologa jest podobne, jak Twoje. Andrzej (6,5 lat
obecnie) ma przerośnięty 3 migdał. Anginy ma tak raz na pól roku, zapalenie
ucha raz w życiu. Objawy niesłyszenia takie jak u dziecka Justyny, ale
potwierdzone badaniem komputerowym przez audiologa. Laryngolog wykrył
niewyleczone zapalenie ucha (syn miał prawie rok wcześniej zapalenie ucha),
w związku z tym często tworzył się plyn w uchu, dlatego dziecko nie
słyszało. Kuracja antybiotykowa (dwa tygodnie) nie rozgoniła. Potem przerwa,
zapalenie trąbki słuchowej (sezon grypowy był wtedy, w przedszkolu było 3
dzieci), antybiotyk drugi, dalej nie pomogło. Potem dostał jakieś leki
"ostatniej szansy" = inaczej trzeba by było przecinać błonę, by usunąć płyn
z ucha, bo mogły zwapnieć kosteczki słuchowe. W końcu po 3 czy 4 miesiącach
leczenia się udało. Aha, laryngolog nas poinformował, że leczenie trwa
długo. Teraz jest dobrze, migdał nadal jest :-).

D. (przepraszam za chaos, ale siedzę nad bw papierami)

9. Data: 2005-05-11 20:24:33

Temat: Re: Niedos?uch a trzeci migda?
Od: "Dorota C." <d...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olga wrote:

> Kiedy moje dzieci mia?y historie z powiekszonym 3. migda?em, laryngolog
> zawsze pyta?, czy dzieci dobrze s?ysz?.

My po wycięciu 3 migdałka co półroku chodzilismy na kotrole słuchu, było
OK. Ale to może mieć wpływ tak jak mówili mi otolaryngolodzy z
Litweskiej i z Lima

Dorota C.

10. Data: 2005-05-12 07:09:57

Od: "agpat" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poza tym niedosłychem na 3 mogdal wskazuje ciągle otwarta buzia, ale za to
> nie miał jakiś nadzwyczajnych ilosci angin itp.
U nas laryngolog badała ciśnienie w obu uszach, i jeśli byłoby ujemne to
wskazywałoby na przerośnięty trzeci migdałek (oprócz tego oglądała ten
migdał oczywiście). I było ujemne i miało wysokie ujemne wartości. Więc
raczej nie pozostawiła nam złudzeń. Ja się w sumie spodziewałam takiej
diagnozy. Bo u mojego męża w rodzinie wszyscy mieli wycinany trzeci migdał w
dzieciństwie. Mąż, jego brat i ich ojciec, czyli dziadek małego. A
predyspozycje rodzinne też są jednym z czynników sprzyjających przerostowi
trzeciego migdałka. No i jeszcze ma alergię to kolejny czynnik.
Wojtek też dużo gorzej słyszy, chodzi wciąż z otwartą buzią, chrapie w
czasie snu, no i oczywiście dość często ostatnio łapie wszelkie infekcje.
Jeśli chodzi o niedosłuch, to laryngolog powiedziała nam, że niewycinanie
takiego przerośniętego migdałka, może skutkować trwałym niedosłuchem w
przyszłości. Niedużym, bo tylko do 30 dB (chociaż właściwie nic mi ta liczba
nie mówi, nie umiem sobie wyobrazić jak duży to niedosłuch, powtarzam za
laryngolog).
Jeszcze nie wycinaliśmy tego migdałka, bo sprawa jest dość świeża, ale lada
chwila będziemy.
Możesz wrzucić w google hasło "migdałek gardłowy" wyrzuci dość sporo
istotnych informacji.
A to linki, które według mnie dość dobrze wyjaśniały sprawę:
http://odn-plock.edu.pl/prv/logopeda/profilaktyka/an
atomia/migdalek/migdalek.html
http://www.ichs.pl/6234.dhtml

Aha i jeszcze jedno, mojemu mężowi odrósł trzeci migdałek, bo zdaje się nie
jest on doszczętnie usuwany i ma prawo odrosnąć.

Pozdrowienia
agpat

Tabliczka mnożenia + puzzle
Tabliczka mnożenia + puzzle