Strona główna Grupy pl.misc.dieta Re: Niemal wszyscy widzieli fizykalny dowod ze czas uplywa skokami - tyle ze wiekszosc go zignorowala (JP) Re: Niemal wszyscy widzieli fizykalny dowod ze czas uplywa skokami - tyle ze wiekszosc go zignorowala (JP)

Re: Niemal wszyscy widzieli fizykalny dowod ze czas uplywa skokami - tyle ze wiekszosc go zignorowala (JP)

From: r...@w...pl
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.paranauki,pl.sci.filozofia,pl.soc.religia,pl.misc.d
ieta
Subject: Re: Niemal wszyscy widzieli fizykalny dowod ze czas uplywa skokami - tyle ze
wiekszosc go zignorowala (JP)
Date: Wed, 19 Nov 2008 12:57:51 -0800 (PST)

On 16 Lis, 03:56, j...@g...com wrote:
> On Nov 15, 8:11 am, "Robakks" <r...@o...pl> wrote:
> ...> Ruch masy wywołany pędem jest ciągły - to i upływ czasu jest ciągły.

> Jesli Wasc oglada ruch pociagu na ekranie w kinie, to takze Wasciowi
> bedzie sie wydawalo ze jest on ruchem ciaglym. Tymczasem kazde dziecko
> wie ze ow ciagly ruch pociagu na ekranie zostal poskladany ze skokowo
> przemieszczanych klatek filmu w projektorze kinowym. W taki tez sam
> sposob nie moze Wasc twierdzic bez zbadania sprawy, ze "ruch masy
> wywolany pedem jest ciagly". Ruch ten tez bowiem jest skokowy, tyle ze
> [...]

Czyli reasumując jeśli czas jest skokowy, a my jesteśmy "w tym czasie"
to wydaje nam się, że czas jest stały mimo że zmienia swe wartości
(powiedzmy w Hz)? Chodzi mi o to, że jeśli czas zwolni to my zwolnimy
razem z czasem, ale tego nie odczujemy bo należymy do "tego" czasu
więc będziemy odnotowywać to jako czas, który jest stały. Jeszcze
jednym przykładem mogło by być zatrzymanie naszego czasu na 1000 lat w
czasie softwarowym, ten długotrwały upływ "czasu softwarowego"
pomiędzy poszczególnymi "klatkami naszego czasu" nie był by dla nas
odnotowalny, bo gdy czas się zatrzymuje to my zatrzymujemy się razem z
czasem, a zatem widzimy ciągle, że czas jest stały. Sorry że mówię tak
na chłopski rozum ale nie jestem (jeszcze) fizykiem. Tak więc nie
widzę przeciwwskazań żeby odrzucać tą teorię, ale zbudowanie przyrządu
pomiarowego będzie lada wyzwaniem skoro widzimy nasz czas jako stały.