Nietypowe - jak odtworzyć VCD ze Szpitala im. Strusia

1. Data: 2003-12-07 17:13:30

Temat: Nietypowe - jak odtworzyć VCD ze Szpitala im. Strusia
Od: "Piotr C." <piotr@_usun_mabanana.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nietypowe pytanie. Kolegi ojciec był operowany w poznańskim szpitalu. Dostał
płytke CD z przebiegiem operacji (?) - kurde co za high-tech zawitał do
naszych szpitali, no a płyta nie najtańsza tylko porządny verbatim :-)
Problem jest jeden - co z tym zrobić? Na płytce znajduje sie plik DICOMDIR
(580kB) i podkatalog 12041...., a w nim pliki o 6-cyfrowych nazwach bez
rozszerzeń, rozmiary od 6kB do 11MB.

2. Data: 2003-12-07 17:25:44

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr C." <piotr@_usun_mabanana.com> napisał w wiadomości
> [...]
> (580kB) i podkatalog 12041...., a w nim pliki o 6-cyfrowych nazwach bez
Jeśli to VCD to włożyć do kompatibilnego (większość) odtwarzacza dołączonego
do telewizora.
Nazwami katalogów nie przejmować się.
pzdr, Tadeusz

3. Data: 2003-12-07 17:35:49

Od: Marcin Sroczyk <s...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...

Dnia Sun, 7 Dec 2003 18:13:30 +0100, "Piotr C."
<piotr@_usun_mabanana.com> napisał(a):

> [...]
>(580kB) i podkatalog 12041...., a w nim pliki o 6-cyfrowych nazwach bez

Nazwa katalogu sugeruje zapis w standardzie DICOM. Sprobuj sciagnac
program ezDicom -
http://www.psychology.nottingham.ac.uk/staff/cr1/ezd
icom.html
lub podobnego, moze uda sie otworzyc te pliki. Ja go uzywalem do
roznych filmow z operacji i nie mialem wiekszych problemow.
Marcin Sroczyk

4. Data: 2003-12-07 17:39:05

Od: "Piotr C." <piotr@_usun_mabanana.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> napisał w wiadomości
> Jeśli to VCD to włożyć do kompatibilnego (większość) odtwarzacza
dołączonego
> do telewizora.

Nie wiem czy to stricte VCD, tak napisałem w sensie że jest to CD z jakimś
video. W każdym razie poleciłem to koledze, zobaczymy czy zadziała, dzięki!

pozdr.

5. Data: 2003-12-07 17:50:32

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (580kB) i podkatalog 12041...., a w nim pliki o 6-cyfrowych nazwach bez

Na tej płycie znajduje się zapis koronarografii, poszczególne pliki to
kilkusekundowe kolejne projekcje naczyń wieńcowych... Nic ciekawego...
Do czytania tych plików na oddziałowym komputerze mamy jakiś program
firmowany przez Siemensa (producent aparatu do koronarografii).
A zapis obrazów rtg w postaci cyfrowej jest coraz szerzej stosowanym
strandardem - w końcu płyta kosztuje mniej niż stosowana dotychczas kaseta
vhs, mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia, łatwiejsze przechowywanie,
katalogowanie i odtwarzanie i mailem można łatwo przesłać jakby co...
Pamiętaj aby zachować tą płytę w razie konsultacji do zabiegu
kardiochirurgicznego.

SzM

6. Data: 2003-12-07 18:01:16

Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr C." <piotr@_usun_mabanana.com> napisał w wiadomości
> Nietypowe pytanie. Kolegi ojciec był operowany w poznańskim szpitalu.
Dostał
> płytke CD z przebiegiem operacji (?)

A mozesz powiedzieć w jakim to było szpitalu?

Michał

7. Data: 2003-12-07 18:15:23

Od: "Piotr C." <piotr@_usun_mabanana.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Sroczyk" <s...@w...home.pl> napisał w wiadomości
> Nazwa katalogu sugeruje zapis w standardzie DICOM. Sprobuj sciagnac
> program ezDicom -

Dzięki, częściowo podziałało. Nie otwiera wszystkich plików. Te które
otworzył to niezbyt czytelne dla mnie obrazy przypominające roentgena.
Również dziękuję wszystkim, którzy odpowiedzieli!

pozdr.

8. Data: 2003-12-07 18:15:56

Od: "Piotr C." <piotr@_usun_mabanana.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bqvqg5$d43$1@atlantis.news.tpi.pl...
> A mozesz powiedzieć w jakim to było szpitalu?

vide topic i treść listu - Poznań, im. Strusia na Szkolnej

pozdr.

9. Data: 2003-12-07 18:37:27

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Piotr C. napisał/a:
>Dzięki, częściowo podziałało. Nie otwiera wszystkich plików. Te które
>otworzył to niezbyt czytelne dla mnie obrazy przypominające roentgena.
>Również dziękuję wszystkim, którzy odpowiedzieli!
Dicom czyta również XnView - www.xnview.com - autor zresztą zachęca do
proponowania rozszerzeń programu o nowe formaty.
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik dejacheryzacji Usenetu.

Jaskra
Wiem, wiem o tym juz bylo ale...
HERG - wyjasnienie nazwy.
SPAM: Do studentów AM (serwis z materiałami dla Was i przez Was pisanymi)
specjalizacje dla fizjoterapeutów