Niewidoczny montaz polek

1. Data: 2002-04-19 09:27:41

Temat: Niewidoczny montaz polek
Od: "Metis" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Marze o polkach na ksiazki bez wspornikow, sznurkow itp. Wiem ze Ikea ma w
ofercie plyty wsuwane na bolce przykrecone na szynie do sciany, ale ja
chcialbym polki z drewna.
Wiem tez ze sa wloskie meble (niestety bardzo drogie), gdzie montuje sie
taka plyte na scianie, w tej plycie sa szyny w ktore wsuwa sie polki. Ponoc
to rozwiazanie umozliwia rowniez utrzymanie ksiazek !

Czy ktos moze mi napisac jak samodzielnie zamontowac drewniane polki tak, by
nie bylo widac wspornikow??

Pozdrawiam
Alex

1. Data: 2002-04-19 09:42:05

Temat: Re: Niewidoczny montaz polek
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Metis wystukał w wiadomości <a9oo2u$7co$1@absinth.dialog.net.pl>:

> [...]
> to rozwiazanie umozliwia rowniez utrzymanie ksiazek !
>
> Czy ktos moze mi napisac jak samodzielnie zamontowac drewniane polki tak, by

A zastanawiałaś się nad powieszeniem pełnej półki?

O, takiej:

+---+------+------+-----+
| |
| |
|-----------------------|
| |
| |
|-----------------------|
| |
| |
+-----------------------+

Jeśli w miejscach '+' dasz zaczepy, które z kolei powiesisz na
_solidnych_ śrubach to może wystarczy?

Poza tym - jeśli planujesz półki od sufitu do podłogi, to w
większości systemów wsporników nie widać.

Jo'Asia z półkami na nieco widocznym stelażu.

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-04-19 10:09:59

Od: Bolek <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Metis pisze:

>Marze o polkach na ksiazki bez wspornikow, sznurkow itp.

o co w takim razie mialaby oprzec sie krawedz rzedu ksiazek?

1. Data: 2002-04-19 10:23:47

Od: "Metis" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

To nie bedzie problem, sa takie specjalne metalowe zawijas (ograniczniki)
Alex
Uzytkownik "Bolek" <a...@i...pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2002-04-19 11:28:45

Od: "scuba" <p...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozesz wykorzystac patent z polek "Ikea". Przy polce o grubosci do 15 mm -
mozesz wyfrezowac precyzyjnie otwory w krawedzi deski, nastepnie
wprowadzajac np. 4 metalowe rurki o srednicy 6mm. Jesli nie masz zamiaru
polki zbytnio dociazac, a j jej glebokosc nie ma wyniesc wiecej niz 20 cm -
powinno wystarczyc.
Jesli bedziesz chcial miec polke drewniana grubsza i szersza - mozesz ja
zrobic ze sklejki jako konstrukcje wykorystujac takze patent "Ikei".

Pozdrawiam - scuba

1. Data: 2002-04-19 11:52:48

Od: <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Marzenia mamy podobne :-) ale na mnie jak mowie o drewnianych polkach
bez "normalnych" wspornikow patrza sie jak na osobe delikatnie mowiac
ekscentryczna :-)
Ja mam juz polki i sa one rzeczywiscie diablo ciezkie (180x26x5cm), a maja stac
na nich jeszcze ksiazki - takie "bolce" jak w Ikei nie maja szans .....
Od kilku tyg. szukam rozwiazan, i mam prosbe: czy moglbys przeslac jakas
informacje o tej wloskiej firmie (link, ew. zdjecie na priv, chociaz nazwe
firmy) - cena moze i droga, ale rozwiazanie mozna sciagnac :-)
Ja na razie jestem w kropce, a ksiazki w pudlach ....

Pozdrawiam
Lila

1. Data: 2002-04-19 12:14:18

Od: "Metis" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Hmmm Tak od ręki będzie problem. Jest strona www.orsola.pl tam są piękne
rzeczy ("obrzydliwie" drogie), ale akurat tego nie widziałem, mam w domu CD
z kolekcją i katalogi. Jutro podam Ci stronę www, albo prześlę zdjęcie.
Niestety ja tam nie widziałem sposobu montażu, a w sklepach tych mebli
raczej nie ma (zamawia się z katalogu)

Pozdrawiam
Alex

1. Data: 2002-04-19 12:18:09

Od: "Metis" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłem namiastkę:
http://www.studiosystem.pl/

Wejdź w Ofertę, Okolicznościowe -> Doimo (Seria S99)
Na tym zdjęciu jest po prawej stronie taka biała płyta ze szklanymi półkami.
Widziałem też bardziej rozbudowane wersje.

Alex

1. Data: 2002-04-19 12:33:15

Od: <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za oba linki i czekam z niecierpliwoscia na wiecej :-)
Lila

1. Data: 2002-04-19 13:42:37

Od: "Metis" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Szukam szukam i idzie mi coraz lepiej :)
http://www.tomasella.it/
W angielskiej wersji językowej wybrałem Compas, Modern Living- room i
Atlante i to jest to !!!
Piękna seria...
I jak tu potem kupować inne meble ...

Może ktoś umie takie zrobić ??? :)