Niewłaściwe zachowanie 11 letniego dziecka wobec rodziny

81. Data: 2003-08-13 17:35:39

Temat: Re: Niewłaściwe zachowanie 11 letniego dziecka wobec rodziny
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Aug 2003 23:42:21 +0200 I had a dream that margola & zielarz
<malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> wrote:
>A jeśli nie wystarczy: przeprosić dziecko (nie bachora, nie wstrętnego, choć
>być może bezczelnego) za uderzenie w najwyższą godność człowieka, jaką jest
>jego twarz. I zażądać przeprosin za obrazę. Ale przeprosin można żądać tlyko
>po tym, gdy przeprosi si za swoje zachowanie, które miało znacznie większy
>ciężar gatunkowy
>Pamiętaj, że każdy widzi swiat na swoje podobieństwo. I dlatego żal mi
>ludzi, którzy w dzieciach widzą obrzydliwe bachory.

A mi Ciebie żal - bo na starość będą Cię dzieci kiepsko traktować, jak
pozwalasz im wchodzić sobie na głowę.

Czy dzieci po bezstresowym wychowaniu zapewnią Ci bezstresową emeryturę?
Bo ja nie sądzę.

82. Data: 2003-08-13 18:01:01

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
edu.pl...

> A mi Ciebie żal - bo na starość będą Cię dzieci kiepsko traktować, jak
> pozwalasz im wchodzić sobie na głowę.
>
> Czy dzieci po bezstresowym wychowaniu zapewnią Ci bezstresową emeryturę?
> Bo ja nie sądzę.

Naprawde uważasz że tylko bicie dziecka zapewni rodzicowi szacunek i
troskliwą opiekę na starość?
Teraz to mnie Ciebie żal.

Sowa

83. Data: 2003-08-13 18:03:04

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości

> A mi Ciebie żal - bo na starość będą Cię dzieci kiepsko traktować, jak
> pozwalasz im wchodzić sobie na głowę.

Dobrze, że jesteś w stanie przewidzieć przyszłość. Może nawet można - dzięki
Twym przewidywaniom - wyeliminowac co bardziej szkodliwe in spe osobniki?

> Czy dzieci po bezstresowym wychowaniu zapewnią Ci bezstresową emeryturę?

Nie ma to być bezstresowe wychowanie. Ma to być wychowanie bez bicia. Stres
jest immanentną częścią ludzkiego życia i nie zamierzam przed nim dzieci
nadmiernie chronić, bo muszą się jakoś na to życie zahartować. Na przykład
na rzeszę ludzi, którzy będą zwijali im dłonie w pięść i pchali w stronę ich
dzieci mówiąc: "uderz! Uderz! inaczej spotka Cię w życiu samo zło i umrzesz
w rynsztoku, bez kromki chleba i szklanki wody!"

> Bo ja nie sądzę.

Powodzenia w takim razie w wybijaniu autorytetu na tyłkach. Rytmicznie! Ein!
Zwei! Drei!

Margola

84. Data: 2003-08-13 18:06:11

Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik puchaty napisał:
> Istota tweety widocznie straciła kontakt z nadświadomością popełniając:

> Tu się czepię szanowanych wykształconych rodziców - w poprzednim swoim
> poście napisałaś "starszym należy się szacunek". Jak to rozumieć? Należy
> się czy nie?

chodziło mi o to, ze przestepcy wywodza sie zarówno z rodzin normalnych
jak i takich gdzie jest przemoc jak i niepełnych i wogóle róznych
róznistych, a bicie nie jest wyznacznikiem wzrostu przestępczosci, takie
jest moje zdanie. A rodzicom nalezy sie szacunek jesli , jakby to
napisac, szanują nas co nie oznacza, ze nie wolno im dawac klapsów czy
krzyczec nawet histerycznie na dzieci, chyba chodzi mi o to, ze jesli
rodsic nas nie katuje, nie molestuje a zyjemy w normalnej rodzinie to
rodzic ma prawo wymagac szacunku wobec siebie czyli nie obrazania go,
słuchania go i wykonywania jego polecen. Nie wiem czy dobrze wszyscy
zrozumieją, ale inaczej nie potrafie wytłumaczyc

Magdalena + Karolina (27.10.97) + Krzysztof (05.01.03)
http://www.master.pl/~mwota/

85. Data: 2003-08-13 18:09:06

Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Janoszka napisał:

> A mi Ciebie żal - bo na starość będą Cię dzieci kiepsko traktować, jak
> pozwalasz im wchodzić sobie na głowę.
>
> Czy dzieci po bezstresowym wychowaniu zapewnią Ci bezstresową emeryturę?
> Bo ja nie sądzę.

znam taką rodzinę, gdzie dzieci były bezstresowo chowane, teraz jedno ma
28 lat drugie 24 i matka tyra od switu do nocy, ojciec tyra od miasta do
miasta, córka (młdosza) siedzi w domu, nic nie robi, syn wyjechał do USA
i przyjeżdza do Polski jak mu sie kasa skonczy i nie ma za co zyc.
Rodziców mają gdzieś i wątpię by na starosc zapewnili im cokolwiek. A ja
pomimo "lańska", klapsów i pasa czuje sie zobowiązana w razie czego
zapewnic opiekę na starosc dla moich rodziców.

86. Data: 2003-08-13 18:49:10

Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik margola & zielarz napisał:

> Powodzenia w takim razie w wybijaniu autorytetu na tyłkach. Rytmicznie! Ein!
> Zwei! Drei!

i znowu to samo nieporozumienie jak na psd. Czy wy- zwolennicy
bezstresowego wychowania- nie widzicie róznicy miedzy klapsem a
regularnym biciem?? miedzy biciem a przemocą??

87. Data: 2003-08-13 18:54:52

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety" <C...@p...pl> napisał w wiadomości
> i znowu to samo nieporozumienie jak na psd. Czy wy- zwolennicy
> bezstresowego wychowania- nie widzicie róznicy miedzy klapsem a
> regularnym biciem?? miedzy biciem a przemocą??

MNiej więcej taką, jak między wyniesieniem z pracy trzech ryz papieru a
kradzieżą tych samych trzech ryz w sklepie.

margola

88. Data: 2003-08-13 18:55:42

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja
> pomimo "lańska", klapsów i pasa czuje sie zobowiązana w razie czego
> zapewnic opiekę na starosc dla moich rodziców.

Wiesz, a ja mimo braku lańska też czuję... oj, coś ne tak z tymi naszymi
teoriami...

margola

89. Data: 2003-08-13 18:56:26

Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik margola & zielarz napisał:

> Użytkownik "tweety" <C...@p...pl> napisał w wiadomości

> Ojciec uderzył mnie w twarz. Tego się nie wybacza i wiem co mówię.

Margolo ja tez dostałam od swojego ojca w twarz raz w zyciu mając
bodajze 12- czy 13 lat i rozumiem teraz z perspektywy czasu dlaczego to
zrobił i go popieram bo ja zrobiłabym to samo. Problem był podobny jak w
1-szym poscie, tylko ja swoja mamę wyzwałam (taki kaprys zbuntowanego
dzieciaka :-( ) i dostałam od ojca i wiesz nigdy nie pomyslałam, zeby mu
to wypominac czy nie wybaczac czy cokolwiek innego, całkiem niedawno
wogóle mnie sie to przypomniało, uwazam, ze w pełni zaśłuzałam wtedy na
to tak jak ta dziewczynka, fakt odruch, fakt nie nalezy bic nikogo w
twarz, ale ten odruch jest tak naturalny i jest odzewem na pyskówki
dziecka, dziecko musi sobie zdawac sprawę, ze czym innym jest mówienie
do rówiesnika "jestes głupi" a czym innym wyzwanie osoby dorosłej pod
której jest sie opieką (rodzic, wujek) debilem czy głupiek i tutaj zadne
słowa nie pomogą a tym bardziej słowo przepraszam, gdyby to dziecko od
początku było uczone szacunku i wpajane by jej były pewne zasady takiej
sytuacji by nie było, ale teraz uwazam, ze rozmowa niewiele pomoze, tak
agresywne dziecko moze ostudzic albo to uderzenie w twarz albo powazna
kara. A przeprosiny tego dziecka są wg mnie niepotrzebne bo dasz do
zrozumienia jej, ze to ty popelniłas bład a wt ym wypadku dziecko musi
wiedziec, ze to ono jest winne i wyobraź sobie, ze ja poczułam sie wtedy
winna i nigdy wiecej nie wyzwałam swoich rodziców (wogóle nikogo) i
nigdy wiecej nikt mnie w twarz nie uderzył.

90. Data: 2003-08-13 19:03:57

Od: puchaty <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> bezstresowego wychowania- nie widzicie róznicy miedzy klapsem a
> regularnym biciem?? miedzy biciem a przemocą??

A jaka jest różnica między klapsem a dwoma klapsami? Albo między dwoma
klapsami a trzema pod rząd? Czy może jeszcze cztery przejdą na raz bez
zmiany nazwy z "klapsa" na "bicie"?

Czy raz w tygodniu to już regularne bicie? Czy raz w miesiącu?

Czym jest bicie jeśli nie przemocą?

Powiedz mi Tweety jaka jest ta granica, bo jak Boga kocham - nie wiem!

puchaty

Gdy masz syna...pół żartem, pół serio
Sprostowanie
Mam problem nie wiem co robić