Re: Nobliści o Bogu.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nobliści o Bogu.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 08 May 2018 11:43:20 GMT

XL <i...@g...pl> wrote:

> Christian Boehmer Anfinsen biochemik: 1972 nagroda Nobla w dziedzinie
> chemii
> ,,(...)"

Werner Arber genetyk i mikrobiolog: 1978 nagroda Nobla w dziedzinie
medycyny
,,Chociaż jestem biologiem, muszę przyznać, iż nie rozumiem w jaki
sposób powstało życie... Uważam, iż życie zaczyna się dopiero na poziomie
funkcjonalnej komórki. Najbardziej prymitywna komórka może wymagać
przynajmniej kilkuset różnych specyficznych makromolekuł biologicznych. W
jaki sposób takie już dosyć złożone struktury mogły się połączyć pozostaje
dla mnie tajemnicą. Możliwość istnienia Stwórcy, Boga, stanowi dla mnie
satysfakcjonujące rozwiązanie tego problemu."

Henry Margenau & Ray Abraham Varghese, eds., ,,Cosmos, Bios, Theos:
Scientists Reflect on Science, God and the Origin of the Universe, Life and
Homo Sapiens" (LaSalle, IL, USA: Open Court, 1992), str. 142
--
XL