Nowa książka

21. Data: 2004-10-22 21:04:03

Temat: Re: Nowa książka
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:
> ----- Original Message -----
> From: "Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl>
>
> Co to jest hycka vel chycka?
> :)
> chycka (czy tez hycka)
> to chycka (czy tez hycka)
> :)))))))

Tadziu! Nie znecaj się. Google nic nie znalazły. A babska ciekawość spać
po nocach nie daje.

Pozdrawiam
Bea

22. Data: 2004-10-22 21:35:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Tadziu! Nie znecaj się. Google nic nie znalazły. A babska ciekawość spać
po nocach nie daje

Pozdrawiam
Bea

:))))))))
chyćka (czy tez hyćka)
to dziki bez czarny ( Sambucus nigra )
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Sambucus_nigra.ht
:)))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

23. Data: 2004-10-24 08:56:04

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczekaj Zygmunt kilka dni aż liście podrosną,będziesz pozdrawiał
> erotycznie seksulogicznie.
> Mirek

Przecież i tak nie podpiszę, że erotycznie lub itp. A co sobie ktoś myśli to
i tak jego tylko tajemnica.

Pozdrawiam z krainy deszczowców
skryba

24. Data: 2004-10-24 08:59:50

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "mirzan" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> Panowie, Panowie !!!! To aż tak żle ????
>
> Pozdrawiam TeresaR

Komu źle temu źle. Mnie tam całkiem nieźle.
:-))

Pozdrawiam całkiem całkiem
skryba

25. Data: 2004-10-25 07:20:13

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in

> Dostałem dziś nową książkę Radziula - Rośliny cenne rzadkie
> poszukiwane
> Zamówić można pod 022/8684529 Koszt z wysyłką 59 zł
> Jst co pooglądać i poczytać.

Nabylam w sobote, w osiedlowym sklepie, za 48 zl (jako nalog mam
znizke). Oczekiwalam czegos na podobnym poziomie jak 'Byliny'. Wrazenia
po pierwszym czytaniu: generalnie oczywiscie polecam, w sumie jest tak
malo pozycji byliniarskich po polsku, a pisanych przez Polakow i z
polskiego klimatu to juz w ogole, ale spodziewałam sie czegos wiecej i
edytorsko, i merytorycznie.. zwlaszcza za te cene.

1. przede wszystkim kiepska, a miejscami fatalna jakosc zdjec - wszystko
przesuniete w zolty i jeszcze pikseloza.. do tego stopnia, ze momentami
nie wiadomo, czy to 'variegata' czy rozjechana krawedz liscia. No chyba
ze ja mam trefny egzemplarz, ale jakos nie wierze. Kogos od obrobki
zdjec trzebaby powiesic za wiadomy element i hustac.
2. krotszy i chyba nieco mniej ciekawy komentarz, za to dodane 'zlote
mysli' w ramach wstawek w pustych miejscach. Sympatyczne, ale chyba
wolalabym je czytac we wstepie, a przy opisach miec wiecej opisow i
konkretow o romnazaniu/zimowaniu ew. historii uprawy taksonu.
3. z jednej strony cieszy, ze bedzie ciag dalszy i to tylko pierwsza
czesc bylin rzadkich, z drugiej zestawienie gatunkow robi wrazenie dosyc
przypadkowego wyboru. Ale to juz moje subiektywne zdanie, a ze do tego
nie przepadam za pstrolistnymi mutantami, to wszystko staje sie jasne
:-).

Ogolnie - niedosyt i mocne wkurzenie za zdjecia.
Ale wiedzac dokladnie, co jest w srodku i tak bym kupila :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

PS. W nurcie ksiazkowym - czytalam w piatek ksiazke o rozach, tlumaczona
z niemieckiego. Powalily mnie 'luskowate pokroje' i 'krzemianowe
odrosty' :-)

26. Data: 2004-10-25 07:32:20

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. W nurcie ksiazkowym - czytalam w piatek ksiazke o rozach, tlumaczona
> z niemieckiego. Powalily mnie 'luskowate pokroje' i 'krzemianowe
> odrosty' :-)

A cóż to za twory te pokroje i odrosty?
W książce więcej mi dokuczał zapach farby niż zdjęcia.
Mirzan

27. Data: 2004-10-25 07:52:18

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> 1. przede wszystkim kiepska, a miejscami fatalna jakosc zdjec
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Z tego co mi wiadomo Radziul sam robił zdjęcia do swojej książki. Jednak
uprawianie fotografii amatorskiej to nie to samo, co fotografia zarobkowa.
Uważam, że jeśli mam zapłacić za zdjęcie, to powinno być najwyższej jakości
i taka partyzantka jest nieco irytująca....

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

28. Data: 2004-10-25 07:54:49

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Ogolnie - niedosyt i mocne wkurzenie za zdjecia.
> Ale wiedzac dokladnie, co jest w srodku i tak bym kupila :-)
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Bardzo ciekawa recenzja dzięki :)
Interesuje mnie jeszcze jakie mniej więcej byliny opisał, taki których za
Chiny nie można zdobyć, czy takie, które da sie to tu, to tam kupic/dostać.

Pozdrawiam
Kaśka

29. Data: 2004-10-25 08:36:27

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in

> A cóż to za twory te pokroje i odrosty?
> W książce więcej mi dokuczał zapach farby niż zdjęcia.

Luskowaty pokroj bylby niewatpliwie ciekawy u rozy, ale to tylko literowka
z 'lukowaty', krzemianowe odrosty bardzo mi sie podobaly.. bylyby na mszyce
odporne, ale niestety, niestety.. proza zycia i odrosty korzeniowe.
Ciekawe, skšd im się to wzięło, tak btw.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

30. Data: 2004-10-25 08:42:22

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> wrote in

> [...]
> zarobkowa. Uważam, że jeśli mam zapłacić za zdjęcie, to powinno być
> najwyższej jakości i taka partyzantka jest nieco irytująca....

Tak, pisał, że to jego zdjecia. Ale taki efekt daje obrobka w wydawnictwie.
Wiem, co mówie, skunksy jedne. No i w 'Bylinach' tez byly jego zdjecia, a
takich efektow gratis od firmy nie bylo.. czasem az zal patrzec, bo zielsko
znam, wiem, ze mam piekny kolor, a na obrazku takie jakby deko
przekompostowane..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

jak skiełkować swieże oliwki?
tunel foliowy