Nowe Legitymacje na samochod

1. Data: 2002-03-21 19:25:26

Temat: Nowe Legitymacje na samochod
Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wlasnie zlozylem nowe papiery zmieniajac poraz kolejny legitymacje
inwalidzka
Nalepszy dowcip to jest to, ze wszyscy majacy orzeczone grupy w tzw. ZUSIE ,
pomimo ze jest to uznawane we wszystkich instytucjach - ale przy staraniu
sie o nowa legitymacje stare orzeczenia sa be!!!!

UWAGA!!!
Wszyscy, ktorzy chca miec nowe legitymacje na samochod (waznosc starych
konczy sie 30 czerwca 2000 r.) musza sie od nowa orzekac w komisjach
Chyba,ze maja dopisek iz ta osoba spelnia przeslanki pkreslone w art 8
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 - Prawo o ruchu drogowym
Czyli, wlasciwie orzekani ludzie od 2002 roku maja te dopiski

Gdy dostaniesz nowe orzeczenie a oni (PCPR) wysla inoformacje do wydzialu
komunikacji to idziesz i dostajesz nowa legitymacje z gwiazdeczkami
europejskimi i ze zdjeciem - 25 zl

Ale legitymacja upowznia cie do wszystkiego w calej Euuropie ale nie w
Polsce!!!

U mas kazde wieksze miasto wprowadza swoje ustalenia
1. Krakow -gmina wydaje inwalidzie osobna legitymacje - platne 2.5 zl
miesiecznie
2. Warszawa - Wapark - swoja legitymacje (nie wiem ile kasuja)
3...................
itp.

Kto wiec wie - co jest wazniejsze NOWA LEGITYMACJA (europejska) - czy
ustalenia gminy
Chyba Ustawa Prawo o Ruchu drogowym jest nadrzedna nad dydymalami ustalonymi
przez radnych w gminie?
Co na to grupowicze

Tomek-Tw.
e-mail: t...@b...pl; t...@p...fm
icq: 62660490; gg: 81195

2. Data: 2002-03-22 07:21:27

Temat: Re: Nowe Legitymacje na samochod
Od: "Trybik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
tez jestem ciekaw, czy musze na teren Warszawy wyrabiac te europejska
legitymacje. Mam legitymacje z waparku, jest bezterminowa, wiec na dobra
sprawe, jesli chce parkowac w stolicy, inna jest mi nie potrzebna. Co do
ceny legitki z waparku to jest bezplatna
http://www.wapark.com.pl/index_pol.htm
Gorzej, gdy przyjdzie parkowac w innym miescie, gdzie to jest regulowane
wlasnymi przepisami i odwrotnie, co maja robic ci, ktorzy wpadna do stolicy.
Gdyby ta legitymacja europejska dawala te same prawa w kazdym miejscu w
Polsce, to wartoby sie o nia pokusic, jesli tak nie jest, a poki co nie
planuje zadnych wyjazdow zagranicznych, to jest mi ona chyba zupelnie
zbedna.
Bede sledzil ten temat.
Pozdrawiam - Mariusz

3. Data: 2002-03-22 14:22:45

Od: "Tomek-Tw." <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polsce, to wartoby sie o nia pokusic, jesli tak nie jest, a poki co nie
> planuje zadnych wyjazdow zagranicznych, to jest mi ona chyba zupelnie
> zbedna.

Myslisz sie.
Tamta traci waznosc 30 czerwca. Ale nie chodzi o strefe platnego parkowania.
Dzieki waznej legitymacji mozesz sie niestosowac do niektorych znakow (tych
samych co w starych legitymacjach)

Stawac pomimmo znaku postoju czy wjezdzac pomimo zakazu ruchu wszelkich
pojazdow itp
Po 1 lipca (bez waznej legitymacji bulisz - MANDAT!!!!

Tomek-Tw.
e-mail: t...@b...pl; t...@p...fm
icq: 62660490; gg: 81195

4. Data: 2002-03-22 21:43:19

Od: "Leszek Konopa" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

5. Data: 2002-04-11 12:17:46

Od: "Zbyszek" <g...@g...milnet.silesianet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Mam pytanie w imieniu kolegi -jaka instytucja wystawia
obecnie legitymacje na samochód ,jakie papiery są potrzebne i czy jest to
zależne od miejsca zamieszkania.
Ponieważ nie jestem zorientowany w temacie proszę o łopatologiczne
wytłumaczenie.
Odpowiedź może być na priv.
Pozdrawiam i dziękuję
Zbyszek Grabek