Nowe leki na "RZS" w PL - jak sprawdzic?

1. Data: 2007-09-20 08:49:09

Temat: Nowe leki na "RZS" w PL - jak sprawdzic?
Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Szukam kilku lekow do reumatoidalnego zapalenia stawow nowej generacji
- biologicznych, przede wszystkim o nazwie handlowej ARAVA
(Leflunomid) - jak znalezc czy jest w Polsce? (lekarze nie wiedza).
Slyszalem, ze jesli takie lekarstwa sa zarejestrowane centralnie
(przez Komisje Europejska - tu tez nie wiem jak to sprawdzic), mozna
zamowic w Polsce w hurtowni-aptece, a oni to zaimportuja po pelnej
cenie.

A moze ktos wie, jaki jest najlepszy dostepny w PL lek na to
cholerstwo? :-))
Pozdr. - J

2. Data: 2007-09-20 09:13:38

Temat: Re: Nowe leki na "RZS" w PL - jak sprawdzic?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Sep 2007, Janeo wrote:

> [...]
> (Leflunomid) - jak znalezc czy jest w Polsce? (lekarze nie wiedza).
> Slyszalem, ze jesli takie lekarstwa sa zarejestrowane centralnie

Arava - jest - przynajmniej w najnowszym spisie indeksie leków "Medycyny
Praktycznej" - innego bardziej wiarygodnego spisu w tym kraju do którego
swobodnie mieliby dostep lekarze albo otrzymaliby od MZ nie ma.
Lek jest nierefundowany - w spisie podano orientacyjną cenę za 30 tabl
od 423-550zł. Generalnie najlepiej pytać w aptece...

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2007-09-20 10:18:17

Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Wrz, 11:13, Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote:

> Arava - jest - przynajmniej w najnowszym spisie indeksie leków "Medycyny
> Praktycznej" - innego bardziej wiarygodnego spisu w tym kraju do którego
> swobodnie mieliby dostep lekarze albo otrzymaliby od MZ nie ma.
Zanim napisalem, rozmawialem z Dep. Plityki Lekowej Min.Zdrowia -
jakas pani poslugujac sie spisem (takim, co to maja lekarze)
powiedziala, ze Aravy w spisie nie ma.
Co to zatem za indeks Medycyny Praktycznej i gdzie go mozna ogladac?
Pozdr. - J

4. Data: 2007-09-21 22:16:28

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Sep 2007 01:49:09 -0700, Janeo napisał(a):

> Szukam kilku lekow do reumatoidalnego zapalenia stawow nowej generacji
> - biologicznych, przede wszystkim o nazwie handlowej ARAVA
> (Leflunomid) - jak znalezc czy jest w Polsce?

Lekarze wiedzą, paru chorych próbowało. Zajrzyj na forum ZZSK (są tam też
chorzy na RZS) http://free4web.pl/3/?9347

Znajdziesz tam info o Enbrel, Remicade, Humira, Arava i tradycyjnych NLZP

--

"Rzeczpospolita Polska chroni życie dzieci poczętych przez
ustawodawstwo i wysiłki władz publicznych". Jarosław Kaczyński

5. Data: 2007-09-22 07:20:16

Od: Janeo <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Wrz, 00:16, Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> wrote:
> Lekarze wiedz , paru chorych próbowa o. Zajrzyj na forum ZZSK (s tam te
> chorzy na RZS)http://free4web.pl/3/?9347
> Znajdziesz tam info o Enbrel, Remicade, Humira, Arava i tradycyjnych NLZP
Rzeczywiscie, duzo tam sie mozna dowiedziec. Wielkie dzieki! :-)
Pozdr. - J

6. Data: 2007-09-23 21:55:44

Temat: Re: Nowe leki na
Od: "justyna " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arava jest normalnie dostępna.
Wprawdzie ze względu na cenę i małą "popularność" zwykle nie ma jej w
bieżącym asortymencie aptek, ale jeśli masz receptę, to apteka zamówi Ci
Aravę w hurtowni farmaceutycznej i odbierzesz ją nawet tego samego dnia.

dostępność większości leków można sprawdzić np. przeglądając oferty hurtowni
farmaceutycznych np. tu http://www.prosper.pl/szukaj.php

Problem laryngologiczny...
blog ...
Witam i d razu pytam ;-)
(fwd) upadek pod prysznicem, utrata świadomości, teraz częste bóle głowy
jaki to rodzaj nerwicy, jak ją leczyć?