Nowe mieszkanie a ulga remontowa

1. Data: 2002-02-22 12:41:55

Temat: Nowe mieszkanie a ulga remontowa
Od: "Arek S." <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy wydatki na wykończenie nowo wybudowanego mieszkania mogę odliczać w
ramach ulgi remontowej (nawet gdy były poniesione przed zasiedleniem
mieszkania)? Pytam, bo nie chcę odliczać ich w ramach ulgi budowlanej.

Arek S.

1. Data: 2002-02-22 17:18:59

Temat: Re: Nowe mieszkanie a ulga remontowa
Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Feb 2002 13:41:55 +0100, Arek S. <a...@s...com.pl> wrote:
> [...]
>ramach ulgi remontowej (nawet gdy były poniesione przed zasiedleniem
>mieszkania)? Pytam, bo nie chcę odliczać ich w ramach ulgi budowlanej.

Przed zasiedleniem to nie, ale po tak. Problem polega na tym, że nie
wiadomo co to jest zasiedlenie, składasz więc oświadczenie, że tego to
a tego dnia zasiedliłeś i odliczasz.

Renata

1. Data: 2002-02-25 11:22:59

Od: "MateuszK" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przed zasiedleniem to nie, ale po tak. Problem polega na tym, że nie
> wiadomo co to jest zasiedlenie, składasz więc oświadczenie, że tego to
> a tego dnia zasiedliłeś i odliczasz.
>
> Renata

Mam taki sam problem - Twoj urzad uznaje takie oswiadczenie? - ja mialem
protokol przekazania mieszkania i probuja mi odrzucic probe rozliczenia
faktur w ramach ulgi remontowej

pozdrowienia
Mateusz

1. Data: 2002-02-25 12:16:12

Od: ZDZ <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

R...@r...pl (Renata Gołębiowska) wrote in
aldomain:

> Przed zasiedleniem to nie, ale po tak.

Czy to oznacza ze przed zasiedleniem "ciagniemy" z ulgi budowlanej?

1. Data: 2002-02-25 12:46:41

Od: "Arek S." <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to oznacza ze przed zasiedleniem "ciagniemy" z ulgi budowlanej?

Tak, przed zasiedleniem można z budowlanej - to ewidentnie pisze w ustawie.
Natomiast, czy wydatki przed zasiedleniem można wrzucić do remontowej - oto
jest pytanie.

Arek S.

1. Data: 2002-02-25 18:14:19

Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Feb 2002 12:22:59 +0100, MateuszK <h...@p...onet.pl> wrote:

>Mam taki sam problem - Twoj urzad uznaje takie oswiadczenie? - ja mialem
>protokol przekazania mieszkania i probuja mi odrzucic probe rozliczenia
>faktur w ramach ulgi remontowej

Możesz napisać jaśniej. Co to jest protokół przekazania, czy to samo,
co odbioru? I co w związku z nim powiedzieli Ci w US.

Renata

1. Data: 2002-02-26 17:12:34

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Arek S." wrote:

> Tak, przed zasiedleniem można z budowlanej - to ewidentnie pisze w ustawie.
> Natomiast, czy wydatki przed zasiedleniem można wrzucić do remontowej - oto
> jest pytanie.

Z ulgi remontowej można skorzystać jeżeli masz tytuł prawny do lokalu, czyli
przydział w spółdzielni albo akt notarialny przy kupnie od developera.
Jeżeli podpisałeś akt notarialny a nie zasiedliłeś mieszkania to
wg. mnie możesz skorzystać z ulgi remontowej.
Slaw

1. Data: 2002-02-27 06:37:25

Od: "glaeken" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zasiedlenie = zameldowanie ludzie !!!!
zadne oświedczenie itp pierdoły

1. Data: 2002-02-27 08:01:25

Od: "Arek S." <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeżeli podpisałeś akt notarialny a nie zasiedliłeś mieszkania to
> wg. mnie możesz skorzystać z ulgi remontowej.

Potwierdziła to pani z urzędu skabowego, w którym będę się rozliczał. Także
kwestia dla mnie jest roztrzygnięta.
Dziekuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Arek S.

1. Data: 2002-02-27 09:59:02

Od: "MateuszK" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@r...pl> napisał w
wiadomości news:slrna7kvnr.55g.Renata.Golebiowska@localhost.loc
aldomain...

> Możesz napisać jaśniej. Co to jest protokół przekazania, czy to samo,
> co odbioru? I co w związku z nim powiedzieli Ci w US.
Tak (przejezyczylem sie) - mialem jedynie protokol odbioru mieszkania od
dewelopera - jeszcze US sie zastanawia czy to uznac - w pierwszym momencie
wogole chcieli odzucic (powolujac sie na jakis skserowany artykul z
Rzeczpospolitej :-) )

Mateusz

Program do projektowania kuchni IKEA i moja kuchnia
[WAW] gdzie meble lazienkowe ?
w Gali maja niezly bajzel
KASA MIESZKANIOWA-----------j ak odliczamy
Kasa Mieszkaniowa- kiedy odliczamy jako zwrot od podatku