Nowe tomografy 64. rzedowe - co one potrafia?

1. Data: 2006-01-04 10:54:46

Temat: Nowe tomografy 64. rzedowe - co one potrafia?
Od: "hot_shoe" <h...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

06.01.2006 odpalaja takowy w Rudzie Slaskiej (firmy Philips). Wiem, ze jest
juz w Wawie taki bodajze firmy GE. Czy ktos sie orientuje jakie korzysci daje
taki tomograf w porownaniu do starych jednorzedowek i jakie sa roznice
pomiedzy tomografami poszczegolnych firm?
Chetnie bym sie przeskanowal profilaktycznie? NFZ pewnie bedzie refinansowal
tylko ciezkie przypadki. Ile moze kosztowac prywatnie przeswietlenie glowy i
tulowia na takim cudenku?

Pozdrawiam,
hot_shoe

2. Data: 2006-01-04 14:30:08

Temat: Re: Nowe tomografy 64. rzedowe - co one potrafia?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wydaje mi się, żebyś został zbadany na "takim cudeńku" w taki sposób
jak planujesz (całe ciało, profilaktycznie). Żaden odpowiedzialny lekarz
nie wyrazi na to zgody, nawet jeśli zapłacisz. Na szczęście nie wszystko
można zrobić za pieniądze.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-01-04 15:16:37

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hot_shoe" <h...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> refinansowal
> tylko ciezkie przypadki. Ile moze kosztowac prywatnie przeswietlenie glowy

W Szczecinie juz od jakiegos czasu mamy takie 2 aparaty i pracuja pelna
para:)) Pozwalaja na podstawie pojedynczego skanu na uzyskanie
trojwymiarowych prezentacji wybranych elementow,..praktycznie z dokladnoscia
anatomiczna. Dawka promieniowania jest mniejsza,niz przy zwyklym TK. Badanie
trwa chwilke.

A po co chesz sie przeswitlic?? masz jakies wskazania?? Jesli dla ciekawosci
to juz lepiej wykonaj NMR.

ps
z tego co wiem,to sa to aparaty 32 rzedowe,...a 64 WARSTWOWE!!

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

4. Data: 2006-01-04 15:19:17

Od: "Redtown" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak planujesz (całe ciało, profilaktycznie). Żaden odpowiedzialny lekarz
> nie wyrazi na to zgody, nawet jeśli zapłacisz. Na szczęście nie wszystko

Jaki jest sens odmawiać badania za pieniądze ? cóż to za nowa filozofia ;]?

Bydgoszcz, całe ciało, tomograf pozytonowy, cena od. 6 tys PLN wzwyż

5. Data: 2006-01-04 15:28:35

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redtown" <r...@k...pl> napisał w wiadomości

> Jaki jest sens odmawiać badania za pieniądze ? cóż to za nowa filozofia
> ;]?
>
> Bydgoszcz, całe ciało, tomograf pozytonowy, cena od. 6 tys PLN wzwyż

Tak, ale nie Tomograf komputerowy,..tutaj uzywa sie przeciez promieniowania
roentgenowskiego,....pacjenci czesto nie zdjaa sobie sprawy z jego
szkodliwosci,...chociaz sam jaestem przeciwnikiem ograniczania badan (jak
ktos chce zaplacic,to niech sobie robi co chce),..ale wczesniej musialby byc
ostrzezony dokladnie o tym jakie groza konsekwencje i odlegle powiklania po
takim naswietleniu calego ciala.

--
Jarek (SQ1EUO) - V740 B230F+LPG (1988)
s...@w...pl

6. Data: 2006-01-04 16:48:39

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Owszem, jest sens odmawiania płatnego badania jeśli są jednocześnie
spełnione dwa warunki:
1. Badanie jest inwazyjne i/lub szkodliwe
2. Nie ma wskazań medycznych do jego wykonania.

Pytający chce wykonać KT całego ciała (warunek pierwszy) PROFILAKTYCZNIE
(warunek drugi).

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2006-01-04 18:31:21

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bydgoszcz, całe ciało, tomograf pozytonowy, cena od. 6 tys PLN wzwyż

Tutaj promieniowanie jest ze tak powiem "od srodka" wiec co sobie wtedy
przeskanujesz organizmowi nie zrobi juz roznicy.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

8. Data: 2006-01-04 19:28:29

Od: "Redtown" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, jest sens odmawiania płatnego badania jeśli są jednocześnie
> spełnione dwa warunki:
> 1. Badanie jest inwazyjne i/lub szkodliwe

W każdym laboratorium mozna pobrać krew do analiz (naruszenie ciagłości
tkanki - badanie inwazyjne) - łączy się z powikłaniami - zakażeniem. Czy
dawka promieni X jest na tyle wysoka by uboczne efekty TK przeważały nad
potencjalnymi korzyściami ?

> 2. Nie ma wskazań medycznych do jego wykonania.

W pewnym wieku, jak sądzę, choć się nie znam, warto by dowiedzieć się czy
nie ma zmian w narządach wewnątrznych jamy brzusznej. USG może okazać się
niezbyt dokładną metodą obrazowania - więc skoro pacjenta stać na TK,
dlaczego by nie ?

> Pytający chce wykonać KT całego ciała (warunek pierwszy) PROFILAKTYCZNIE
> (warunek drugi).

W tym wypadku, lepiej zatem żeby wykonał badanie na PET, tylko musi się
liczyć z o wiele większymi kosztami.

9. Data: 2006-01-04 19:46:35

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jak planujesz (całe ciało, profilaktycznie). Żaden odpowiedzialny lekarz
> nie wyrazi na to zgody, nawet jeśli zapłacisz. Na szczęście nie wszystko

Bez przesady. to nie jest jakis reaktor jadrowy, ze gosc wyjdzie z tego z
choroba popromienna. Nowe urzadzenia z reguly maja mniejsze dawki
promieniowania.

K.

10. Data: 2006-01-04 19:48:45

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
daje
> taki tomograf w porownaniu do starych jednorzedowek

Rozdzielczosc, predkosc (!) badania, mozliwosc obrazowania 3D narzadow,
przez wysoka predkosc m.in. dokladna tomografia serca, naszyn wiencowych
itd.

i jakie sa roznice
> pomiedzy tomografami poszczegolnych firm?

wejdz sobie na strony GE, Siemensa itd. jest duzo modeli.

W 1000 zl powinienes sie zmiescic.

K.

Koło porodowe
poranny katar