Re: Nowy artykuł na stronie

Data: 2002-02-04 20:11:33
Temat: Re: Nowy artykuł na stronie
Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl>

Użytkownik "Daruma" <d...@u...reply-to.invalid> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.a5cn3l.f17.daruma@l2p47a.ihar.edu.pl...
> W artykule <a33toi$kt2$1@news.onet.pl> Krystyna *Opty* napisał(a):
>
> A według mnie produkcja własnego cholesterolu jest bardzo wartościowa
> dla mojego organizmu. Wolę mieć swój własny cholesterol w ilościach
> takich jakie mi są akurat potrzebne a nie wykorzystywać np. świński
> cholesterol.

A ubranie też wolisz sam sobie uszyć, i buty mieć swojej własnej roboty, i
prąd też sobie własny produkujesz, itd.?
Świński cholesterol lepiej zjeść, niż potem znaleźć się np. w przymusowej
sytuacji przeszczepu obcych tkanek, kto wie, czy tak nie będzie, że akurat
świńskich ; ) bo zdrowych narzadów do przeszczepów będzie brakować.

> Masz rację. Nic z tego nie rozumiem. :-)
> Nie wiedziałem, że wątroba "lubi" tylko wytwarzać żółć, a inne
> czynności wykonuje z wyraźną niechęcią.

; ) No nie tylko, nie wyciągaj skrajnych wniosków. Przy paliwie
węglowodanowym (czyli podstawa diety=węglowodany) najsłabsze komórki ciała,
np. wewnątrz ściany tętnic (nie mylić ze światłem tętnic), czy wewnątrz
ścianek zastawek serca, czy aorty - czyli w miejscach tkanek intensywnie
pracujących - komórki nie otrzymują dostatecznych ilości tlenu, by te
nadmiary glukozy dostarczonej z krwią z wątroby spalać, więc ją
przetwarzają, po to, by chociaż odzyskać z niej ciagle brakujący im tlen -
tak powstają trójglicerydy, z których z kolei komórki starają się odzyskać
wodór. I w sumie w ten sposób zapewniają sobie energię, ale odpadem przy tym
powstającym jest cholesterol, gromadzący się wśród tych komórek, często
także gromadzi się z nim wapń. Powstają coraz większe złogi, aż ścianka
tętnicy wybrzusza się do wewnątrz światła tętnicy i utrudnia coraz bardziej
przepływ krwi mającej także m.in. cholesterol, ale jest to cholesterol z
pokarmu, z jelit i częściowo z produkcji wątroby. Tętnice tracą
elastyczność, tworzą się różne zmiany, aż dochodzi do przerwania wewnętrznej
warstwy nabłonka tętnicy i spotykają się (patologia) te dwa różnego
pochodzenia, czyli miejsca produkcji - cholesterole, tworzą się skrzepy,
zatory, zrosty itd. i w zalezności od miejsca, w jakim to się dzieje, może
to być np. zawał, udar mózgu na skutek wylewu itd.
U Japończyków często w naczyniach mózgowych odkłada się wapń powodując ich
kruchość i wylewy, no i paraliż ciała.
U nas też się już zdarzają przypadki zwapnień w mózgu. Znajoma mojego syna
nie ma jeszcze 30 lat i grozi jej druga operacja mózgu.

Wątroba lubi wszystko robić, co ma w swoich zadaniach, ale w umiarkowanych
ilościach, czyli takich, których zbyt jednostronny rodzaj, nie powoduje
pewnych nadmiarów i pewnych niedoborów innych jej produktów. Minerałów
także.

> a dziś już coraz młodsze przekwitają. To jest objaw
> stałych niedoborów właśnie cholesterolu we krwi.
>
> ?????????????? Skąd takie informacje?

Z cholesterolu powstają hormony płciowe. Gdy nie ma dostatecznych ilości
cholesterolu we krwi => nie ma dostatecznych ilości hormonów płciowych.

> No to jest go za mało czy za dużo? Zdecyduj się.

Za dużo np. na b r z u c h u, czyli poza naczyniami tętnic, przy czym nie
ma jednocześnie warunków (enzymu lipazy lipoproteinowej, tlenu, energii,
witamin, minerałów) na spalenie tych zapasów,
a za mało we k r w i, czyli wewnątrz naczyń tego dobrego (HDL), który jest
tak miły, że odprowadza ten zły (LDL) z tkanek do wątroby, ale jak go
jest w naczyniach za mało, to nie ma kto tej pożytecznej
dla Ciebie roboty robić ; )

> Sugerujesz, że kiedyś kobiety były szczupłe bo cały cholesterol
> zużywały na produkcję hormonów i do późnej starości rodziły dzici
> jedno za drugim?

; ))))))))))))))))))))) Jakie zabawne są Twoje wnioski ;)))))))))))))
> Taki będzie nowy wspaniały świat optymalnych?

A co, nie mogę sobie pomarzyć? ; )