Nowy - prośba o rady

11. Data: 2004-09-18 18:31:22

Temat: Re: Nowy - prośba o rady
Od: "Rajmund M" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" napisał:
> Hejka. Witaj Rajmundzie! :-)
> Zajrzyj na stronę www.dzialkowiec.com.pl

Dzięki. Zajrzałem. Dużo tego ;-)

> Od nabycia minimum wiedzy ogrodniczej poprzez czytanie czasopism i
> książek fachowych, ponadto archiwum i strony naszej grupy. Zima będzie
> długa. :-)

Jasne. Na początek chodziło mi o rady co trzeba jeszcze zrobić jesienią,
zanim zima przyjdzie długa ;-)

> Zakupów na hura, bo nie można wyjść ze sklepu bez krzaczora. Trzeba
> najpierw wiedzieć, co się chce kupić a nie łapać, co w ręce wpadnie.
> ;-)

Byłem dzisiaj w centrum ogrodniczym. Niczego nie kupiłem. Chyba jak dotąd
dobrze się sprawuję? ;-)))

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl

12. Data: 2004-09-18 18:32:51

Od: "Rajmund M" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" napisał:

> W Siedlcach, jak mniemam? Rajmund nie wskazał swojej lokalizacji - może
> cisy by mu się nadały?

Szczawno Zdrój - a jakie to ma znaczenie?

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl

13. Data: 2004-09-18 18:37:38

Od: "Rajmund M" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" napisał:

> Wystrzegaj sie pochopnego niszczenia roslin, ktore juz tam sa.
> Potem mozesz zalowac.

Niewiele tam, niestety, jest. Poprzedni właściciel sadził porzeczki, agrest,
czy winogron bez żadnego pomysłu - są porozrzucane po całym ogrodzie. Nie
planuję robić żadnej krzywdy drzewom, spróbuję uporządkować to, co jest. W
większości jednak ogród przedstawia stan opłakany - koszmarna plątanina Bóg
raczy wiedzieć czego

> A trawy daj jak najmniej.

Dlaczego?

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl

14. Data: 2004-09-18 18:40:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rajmund M" <t...@a...es> napisał w wiadomości

| Szczawno Zdrój - a jakie to ma znaczenie?

Mikroklimat, ilość dni z pokrywą śnieżną, rodzaj gleby, ilość deszczu itd.
Rozejrzyj się po ogrodach w okolicy i sprawdź, co dobrze rośnie.

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2004-09-18 19:20:48

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego?

Bo Michał nie lubi :)))
Na razie trawy jak najwiecej, potem powoli trawnika ujmować w miare jak
nowych roślin będzie przybywać :)

Pozdrawiam
Kaśka

16. Data: 2004-09-18 19:21:47

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byłem dzisiaj w centrum ogrodniczym. Niczego nie kupiłem. Chyba jak dotąd
> dobrze się sprawuję? ;-)))

Ja kupowałam jak popadnie, najwyżej trzeba było coś czasem przesadzic :))

Pozdrawiam spontanicznie
Kaśka

17. Data: 2004-09-18 19:35:30

Od: "Rajmund M" <t...@a...es> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" napisał:
> Bo Michał nie lubi :)))

Rozumiem. Ja akurat lubię ;-) Poza tym, mam tak dużo miejsca w ogrodzie, że
będę musiał obsiać dużą część trawą. Choćbym nawet nie lubił...

> Na razie trawy jak najwiecej, potem powoli trawnika ujmować w miare jak
> nowych roślin będzie przybywać :)

Dobry pomysł. Dzięki.

Pozdrawiam,
Rajmund

--
http://www.whisky.pl

18. Data: 2004-09-18 20:02:06

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> Hejka. Ja się sam ze sobą nie zgadzam, ale nie wymyślono nic
> lepszego. :-) Cis za wolno rośnie i tegoroczne przyrosty potrafią
> przemarzać w maju. A żywopłoty liściaste, przy całej mojej sympatii do
> nich, niestety w zimie są łyse i nie zakrywają widoku od ulicy czy
> drogi.
> Pozdrawiam z ukrycia Ja...cki
> P.S. Onegdaj wsadziłem do doniczki kilka pestek lubaszki (też nadaje
> się na żywopłot), bo nalewka z niej ma ciekawy smak - nawet
> nieprzegryziona. :-)

Czyli "za a nawet przeciw" hi hi hi ?

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

19. Data: 2004-09-18 20:06:39

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> Hejka. A ewentualne nawożenie dolistne, to czym zrobi? Nabierze
> Florovitu do ust i parsknie? < lol >
> Pozdrawiam chałupniczo Ja...cki

Parsknąłem ze śmiechu, bez chemii się nie obejdzie bo nawet nasza poczciwa
sól kuchenna i insze używki to chemia. A woda, tlen i wszystko dookoła tysz
chemia, hi hi hi

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

20. Data: 2004-09-18 21:35:57

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał:
> Na żywopłot żywotniki czyli tuje albo jałowiec Blue Arrow lub
> Skyrocket.
oraz:
> Hejka. Ja się sam ze sobą nie zgadzam,
> ale nie wymyślono nic lepszego.
> Cis za wolno rośnie i tegoroczne przyrosty potrafią
> przemarzać w maju.

Ja polecam nie wszystkie cisy, ale konkretna odmianę Taxus x media
`Hicksii`.Według mojej oceny wykazuje efekt heterozji i jest znacznie
żywotniejsza niż jej rodzice. Widziałem wiele zabiedzonych cisów,
ale nie z tej odmiany.
Swoją radę popieram wieloletnim doświadczeniem. Posadziłem już ich kilkaset,
nie tylko w swoim ogrodzie.
Głównie we wschodniej Polsce. Klimat bardziej kontynentalny.
Jeden z pierwszych żywopłotów do wglądu obok mojego domu w Lublinie.

Cytuję mój tekst z kwietnia :
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.ogrody&aid=30147531

Dodam, że i 50 cm bywało na niektórych egzemplarzach.
Nie zauważyłem majowego przemarzania młodych pędów. Obserwowałem takie
wielokrotnie na daglezji i dębach czerwonych.

`Skyrocket` w cieniu marnieje. :-(

`Skyrocket` marnieje u mnie i w wielu ogrodach sąsiedzkich
- onegdaj za moja namową posadzony. Cóż, młody byłem... ;-)
Wysysają go miseczniki, na ich lepkich odchodach
rozwijają sie grzyby sadzaki. Wygląda to niezbyt efektownie. :-(
Ponadto jakieś mnini larwy zżerają młode łodygi od środka.
Takie młode gałązki w zimie wysychają i wiosną wygląda jak po pożarze.
Każdej zimy okiść śniegowa rozchyla część gałęzi i nie wszystkie wiosną
wracają do pionu.
Duży `Skyrocket` nie ustoi prosto bez przywiązywania. Szczególnie na
przedwiośniu, kiedy ziemia jest rozmięknięta.
`Skyrocket` ze swoim stalowo - sinym zabarwieniem narzuca zimną tonację barwną.
Może to stwarzać problem jeżeli żywopłot stanowi tło dla kwiatów.
Ponadto nie może być przez nie cieniowany.

Ze `Skyrocketa` nic nie pożuję. :-)

Dodam, że takie gałęzie idealnie nadają się do dekoracji na 1.XI czy
Boże Narodzenie oraz do zimowego wypełniania skrzynek balkonowych i pustych
donic albo jako okrywa dla "zmarźluchów" ogrodowych.

Nie przypilnowany `Skyrocket` nie da się zmniejszyć.

Tym sposobem nie mogę potwierdzić, że "za wolno rośnie".

Reasumując może już lepiej kompromisowo "żywotniki czyli tuje".
Najchętniej stanardowe Thuja occidentalis `Smaragd`.

Pozdrawiam pojednawczo, :-)
Zbyszek

Szok cenowy
robactwo na bananowcach i cytrynie ?