Re: O Prawdzie - warto?

Data: 2007-05-20 21:54:00
Temat: Re: O Prawdzie - warto?
Od: Ikselka <i...@w...pl>

Sky napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> "Cóż to jest Prawda?" ;)
> To Informacja o Rzeczywistości czy Ona sama?

Ani informacja, ani rzeczywistość.
Prawda to wierne odbicie rzeczywistości w nas i uznanie tego przez nas
samych jako obowiązujące i nie podlegające naszym własnym
przekształceniom. Najbardziej odpowiada mi ta definicja (z artykułu):

"Omawiając ją, św. Tomasz dodał jeszcze kolejne dwa terminy:
,,correspondentia i ,,convenienti". Wszystko po to, aby uznać, że prawda
to zgodność intelektu i rzeczy. Tak oto powstała korespondencyjna
koncepcja prawdy. "
--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz