Re: O Prawdzie - warto?

From: "ksRobak" <k...@c...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: O Prawdzie - warto?
Date: Mon, 21 May 2007 09:05:32 +0200

"Sky" <s...@o...pl>
news:f2qfjd$jfq$1@news.onet.pl...
> "Ikselka" <i...@w...pl>

> "Cóż to jest Prawda?" ;)
> To Informacja o Rzeczywistości czy Ona sama?
> A może Obie Naraz w Jednym [i tymsamym]?
> Jak Ojciec z Synem w Duchu [i Prawdzie]?
> ;P

Udało mi się otworzyć ten link pod którym znajduje się artykuł autorstwa
pana o nazwisku Szymon Biduła http://histmag.org/?magazyn=53&id=280
- artykuł będący znakomitym esejem na temat PRAWDA.
Syntetycznie i w największym skrócie napiszę tak:
"Bez rozróżnienia TREŚCI od FORMY, a więc tego co rozpoznawane
empirycznie za pomocą zmysłów i przyrządów (doświadczenie fizyczne)
od tego co rozpoznane umysłem (doświadczenie myślne)
- wszelkie dywagacje na temat PRAWDA, będą półprawdą".
Są DWA światy: świat REALA (fizyczny) i świat KONCEPTU (psychiczny):
obiekty, cechy, zdarzenia zachodzące w REALU - SĄ
obiekty, cechy zdarzenia wykoncypowane w wyobraźni - ISTNIEJĄ.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PRAWDA to relacja pomiędzy treścią a formą.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Prawda o rzeczy:
RZECZ JEST desygnatem.
Prawda o nazwie:
Nazwa, która istnieje - jest prawdziwa, gdy posiada desygnat.
Desygnatem prawd, które przeminęły - JEST wspomnienie i ślady przeszłości.
Oryginał JEST
Odwzorowanie oryginału w świadomości - ISTNIEJE (falsyfikat).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jedynym modelem (oryginałem) świata JEST sam ŚWIAT.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ze zdania tego wynika PRAWDA, że ŚWIAT JEST niezależnie od tego,
czy ktoś świadomy GO postrzega. JEST pierwotny.
Zmysłami się dostrzega to co JEST.
Umysłem się postrzega to co istnieje w koncepcie, świadomości -
wielowymiarowej wirtualnej przestrzeni zdarzeń świadomego podmiotu
a postrzeganie "TU i TERAZ" opiera się na punkcie skupienia uwagi.

PS. Jeśli kogoś interesują szczegóły oraz rozwinięcia j.w., jak również
komentarz do poszczególnych wersetów wymienionego artykułu
- to zapraszam na pl.sci.filozofia.
Crossposta na 3 grupy: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
nie będę podtrzymywał. :-)
Fut: pl.sci.filozofia
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?